Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 12.03):

Akkurat nå terningkast 1! Haha, jeg falt på tur og brakk ankelen, mye smerter og skikkelig nedstemt og jævlig. 

Ellers vil jeg sagt jeg er på en terningkast 5 tross at det meste ikke funker helt som jeg vil i livet. Jeg har jobbet mye med tankesett i det siste, og i stedet for å ønske at jeg var et annet sted i prosessen med å bedre livet mitt, så har jeg begynt å fokusere på her og nå. Når jeg tenker at denne delen av prosessen, der jeg er mye alene, ikke har jobb/studier men alt jeg gjør er å bedre helsa, det er faktisk heller ikke noe som kommer igjen. Denne nøkkelen har hjulpet meg å finne mye mer nysgjerrighet for eget liv, noe som gjør at selv om jeg stort sett er misfornøyd med livsomstendighetene mine når en ser på de store linjene, så er jeg også lykkelig i hverdagen. 

+ en veldig god venninne

+ tillit til at jeg og typen kan få det til å funke i fremtiden

+ jeg tror på egenbehandlingen jeg gir meg selv for traumer, og tror på at det går an å få det bra etter alt jævelskapet jeg har vært gjennom

+ det er vår, og sol, herregud så mye det har å si! 

+ hjelp til å handle sånn at det ikke får fatale konsekvenser at jeg ikke tør/orker å gå utenfor huset

- et forhold med en mann jeg ikke har snakket med på månedsvis, med en dysfunksjonell historie

- utenfor jobb/studier og medfølgende dårlig økonomi

- lite kontakt med noen utenom venninna mi

- ingen oppfølging fra helsevesenet for lidelsene mine

- fysiske og psykiske lidelser

Anonymkode: 75ef0...1f6

Åh herlighet! Det er akkurat som om jeg skulle skrevet dette. Brakk også ankelen for ca to år siden, og har hatt mye vondt etter operasjonen.

Jeg får heller ikke oppfølging fra helsevesenet for mine psykiske plager. Det virker umulig å få hjelp i disse dager, og privat terapi er veldig dyrt. Er ensom, fordi jeg klarer ikke å ha kontakt med andre.

Tenker på deg, og håper du får det bedre.

Anonymkode: 82ca3...e9f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent konstant 6. På en "dårlig dag" nede på en svært sterk 5.

Har ingen bekymringer, livet er helt herlig. Alt er på stell, hus, økonomi, helse osv.

Har masse fritid og svært lite ansvar. Jeg er i paradis.

Anonymkode: 29ae4...307

AnonymBruker
Skrevet

Burde være på veldig lykkelig, for har ikke noe å klage over.Men er ensom

Anonymkode: 92698...c19

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.47):

Om du skulle gitt et terningkast på hvor lykkelig og hvor bra du har det i livet nå, hva ville du valgt da? Forklar gjerne hvorfor.

jeg ville valgt 2 eller 3

+ ok økonomi

+ eier leilighet 

+ barn jeg setter høyt.

- ensom / venneløs 

- jobb jeg ikke trives i

- vanskelig for å komme i kontakt med mennesker, vanskelig får å starte samtaler.

- i et forhold jeg ikke trives i.

Anonymkode: c2064...20f

Terningkast 2.

Jeg er ulykkelig som singel og barnløs, og har visse helseutfordringer, blant annet migrene. Har ingen venner. Å aldri ha kroppskontakt/intimitet med noen tærer på psyken. Hater eget utseende, spesielt ansiktet og at jeg ikke har hår. Dessuten er lite normalt i familien ellers.

Er i full jobb, men trives kun med 10 prosent av den. Har ingen gjeld og har mange hundretusener på bok, men eier ikke bolig enda.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

6/6! 

- Har en skjønn mann som tar godt vare på meg.

- Har en støttende og trygg familie.

- Bor i et vakkert hus med familiehistorie.

- Har dårlig helse (kreftdiagnose), men velger å ikke la det ødelegge livet mitt, noe som er en veldig sterk opplevelse og gir mye glede.

- Føler en indre ro og mestring. Tar godt vare på de rundt meg og setter pris på alt jeg har. 

Anonymkode: b8b79...3fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.47):

Om du skulle gitt et terningkast på hvor lykkelig og hvor bra du har det i livet nå, hva ville du valgt da? Forklar gjerne hvorfor.

jeg ville valgt 2 eller 3

+ ok økonomi

+ eier leilighet 

+ barn jeg setter høyt.

- ensom / venneløs 

- jobb jeg ikke trives i

- vanskelig for å komme i kontakt med mennesker, vanskelig får å starte samtaler.

- i et forhold jeg ikke trives i.

Anonymkode: c2064...20f

terningkast 5

+ god økonomi, vi har begge gode faste jobber og mulighet for å tjene ekstra. 

+ vi har akkurat solgt huset, skal flytte på gård. Mannen er odelsgutt. Vi skal overta gården om 3 år ca, så disse tre årene skal vi spare masse. Svigers driver den enda. Vi driver og pusser opp huset vårt, så det er digg med "nytt" hus. 

+ 3 barn som er friske, alltid ønsket meg 3 barn. 

+ har et godt nettverk, men - er at vi flytter fra øst til vest og jeg "mister" alle mine, men regner med det går fint å treffe nye. Har fått ny jobb, jeg er sosial og har lett for å bli kjent med nye mennesker, samt jeg kjenner jo allerede alle mannen min sine relasjoner. 

+ har et veldig godt ekteskap. Virkelig. Jeg var gift med eksmannen i 13 år, og hadde det så kjipt. Nå har jeg det veldig bra og vi er veldig opptatt av å ta vare på hverandre og ingen av oss vil ha det slik vi hadde det med eksene våre. 

- sliter litt med overvekt, syns det er vanskelig å gå ned de siste kg. 

-langt unna min familie og bestevenninne når vi flytter i juli. 

Anonymkode: 49631...a85

AnonymBruker
Skrevet

+ jeg har et barn som har venner og gjør det bra på skolen

+ Eier min bolig

+ Økonomien går rundt

+ Jeg har en god venninne

+ Jeg har en hund som gir meg kos og turer

- Jeg er syk og ute av jobb

- Jeg har dårlig relasjon til min mor

- jeg mangler trygghet, økonomisk frihet, vekst og mening i hverdagen 

Anonymkode: ca4d5...880

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

+ jeg har et barn som har venner og gjør det bra på skolen

+ Eier min bolig

+ Økonomien går rundt

+ Jeg har en god venninne

+ Jeg har en hund som gir meg kos og turer

- Jeg er syk og ute av jobb

- Jeg har dårlig relasjon til min mor

- jeg mangler trygghet, økonomisk frihet, vekst og mening i hverdagen 

Glemte terningkast, jeg vil si 2 akkurat nå, men jeg har tro på at jeg kan komme opp på fem seks når situasjonen blir litt mer forutsigbar og balansert.

AnonymBruker
Skrevet

5-6.

Hatt et helvetes tøft liv, men har alltid landet på beina.

Barnevernsunge fra fødsel og kasteball i systemet.

Jobbet fra jeg var 14, selvstendig som 16 åring.

Ble syk da jeg ble gravid, fikk unge med spesielle behov. Eksmann som ikke tok noe ansvar så ble ufør alenemor med fullt foreldreansvar som 40 åring. God økonomi pga forsikringer og stønader/bidrag.

Møtte så drømmemannen, er forlovet, eier hus og har to nydelige bonusbarn♥️

Selv om det til tider har vært beintøft og jeg har ønsket å bare gi opp, så har jeg heldigvis alltid hatt en indre drivkraft som får meg til å bli effektiv i kriser. Og den drivkraften har gjort at barnet mitt har fått alt av det han har krav på mht skole, hjelpemidler, stønader, forsikringer, og nå et hus jeg eier takket være Husbanken.

At jeg var så heldig å møte Tvillingsjelen min oppi alt og nå ha en nydelig familie gjør meg ydmyk og takknemlig ❤️ 

Anonymkode: f7266...798

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...