Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tutte skrev (9 timer siden):

Enten er det monarki eller republikk i et land, og det er ikke egne regler for Norge.

Jo. Den heter Grunnloven.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tutte
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Jo. Den heter Grunnloven.

Og

I Grunnloven står det at Norge er et konstitusjonelt monarki. Det betyr at vi har en konge eller en dronning som statsoverhode – en monark

Skrevet (endret)
Tutte skrev (2 minutter siden):

Og

I Grunnloven står det at Norge er et konstitusjonelt monarki. Det betyr at vi har en konge eller en dronning som statsoverhode – en monark

Sååååå……det ER egne regler for Norge?

Fint! Da er vi enige.

Endret av Snok1
Gjest Tutte
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Sååååå……det ER egne regler for Norge?

Fint! Da er vi enige.

Det står i Grunnloven at Norge er et monarki. Ja det satser jeg på at vi er enige om.

Skrevet
Tutte skrev (Akkurat nå):

Det står i Grunnloven at Norge er et monarki. Ja det satser jeg på at vi er enige om.

Poenget mitt er at det er egne regler for Norge. Regelen heter Grunnloven, og den er unik for Norge. 
Det er mitt poeng, og bare det.

Det er flere monarkier i verden, og alle monarkier har sine egne regler som gir fullmakter og begrensninger for monarkens makt. 

Gjest Tutte
Skrevet
Snok1 skrev (7 minutter siden):

Poenget mitt er at det er egne regler for Norge. Regelen heter Grunnloven, og den er unik for Norge. 
Det er mitt poeng, og bare det.

Det er flere monarkier i verden, og alle monarkier har sine egne regler som gir fullmakter og begrensninger for monarkens makt. 

De reglene går ikke ut på at kongen i Norge som statsoverhode i et monarki er fraværende i krisesituasjoner. Det var egentlig poenget mitt. Og hvor mye skal du ha det inn med teskje? Det er egentlig ikke noe å diskutere heller da Norge i dag ikke står overfor en krisesituasjon. Men kun skremselspropaganda og "tenk om, atte hvis"

"I krisesituasjoner har kongen primært en representativ og symbolsk rolle. Han kan vise solidaritet med pårørende og gi uttrykk for at krisesituasjonen angår hele Norge".

Skrevet
Tutte skrev (2 minutter siden):

De reglene går ikke ut på at kongen i Norge som statsoverhode i et monarki er fraværende i krisesituasjoner. Det var egentlig poenget mitt. Og hvor mye skal du ha det inn med teskje? Det er egentlig ikke noe å diskutere heller da Norge i dag ikke står overfor en krisesituasjon. Men kun skremselspropaganda og "tenk om, atte hvis"

Du kan ikke hele tiden utvide diskusjonen og samtidig anklage meg for å bare ville krangle.

Norge har unike regler som regulerer Kongens makt. Ferdig. 
God kveld.

Gjest Tutte
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke hele tiden utvide diskusjonen og samtidig anklage meg for å bare ville krangle.

Norge har unike regler som regulerer Kongens makt. Ferdig. 
God kveld.

Det var ikke deg jeg diskuterte med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...