Gå til innhold

Drittlei alt av apper og overdigitaliseringen av samfunnet!

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, fysj! Dette er ikke bare positivt nei! 

Så å si ingenting er bare positivt, for alle.

Anonymkode: 6924a...400

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Jeg er også drittlei av apper. Skjønner at mye har gått over til digitale løsninger, men hvorfor kan man ikke bare gjøre ting i nettleser som man kan bruke på hvilken som mobil eller pc i stedet for å kreve hundre spesifikke apper? 

"Kjøp i egen app"... altså, er ikke poenget med å ha Vipps og Paypal at man kan bruke det til mange forskjellige kjøp og tjenester, og dermed ikke trenger å lage ørtogførti ulike andre kontoer, og laste ned så mye ulikt? 

Anonymkode: 9aad5...f11

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vi kan stoppe her. Synes det aller meste er veldig greit og lettvint sånn som det er nå, men vi trenger ikke ytterligere digitalisering og "fremskritt".

Anonymkode: 00b62...391

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 16.38):

Det begrepet er jo bare ekstremt upresist. Hva er det du viser til egentlig? Byggfag eller elektro? For en med Cyb ville aldri uttrykt seg slik. 

Anonymkode: 66800...37e

Jeg er sivil ingeniør i elektro/data og har jobbet som IT utvikler i ganske mange år. Var det noe mer du lurte på?

Anonymkode: 6c2af...810

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tenker at vi kan stoppe her. Synes det aller meste er veldig greit og lettvint sånn som det er nå, men vi trenger ikke ytterligere digitalisering og "fremskritt".

Anonymkode: 00b62...391

Jeg vil heller ha _bedre_ digitalisering. En som funker godt for alle (også eldre, svaksynte m.m.). En som tar sikkerhet og personvern på alvor uten å lempe all merulempen over på brukeren. Løsninger som gjør det tydelig hva du godkjenner heller enn 50 sider uleselig EULA.

Apper og websider uten irriterende begrensninger, uten inkompabilitet med visse nettlesere eller språk, bruker-orienterte løsninger som forstår hva brukerene ønsker å oppnå og lager systemer for å hjelpe dem til det.

AI og automatisering som fjerner de kjedelige og repetitive oppgavene sånn at vi kan ha menneskelig kontakt om de viktige og vanskelige spørsmålene.

Anonymkode: 6c2af...810

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 11.29):

For meg høres det ut som et mareritt,fint det fungerer for deg.Får håpe ikke internett eller strømmen går.

Anonymkode: 3acba...093

Dette er slike mennesker som blir hjelpesløse i en krisesituasjon.

Anonymkode: d5dd6...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...