AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Del Skrevet 6. mai Noen har begynt å lae sfro bunad, å jeg synes de ser kjempefine ut, å alle kan føle seg inkludert, samt kle seg i et flott festantrekk til div anledninger. Kanskje folk kan slutte å blande hijab og andre ting som ikke hører med de norske bunadene nå. Ville du som ikke er etnisk nors kjøpt en sånn bunad? https://godwinproduction.com/afro-bunad/ https://www.utrop.no/nyheter/kultur/366900/ Anonymkode: 67819...bba 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Del Skrevet 6. mai Bunadspolitiet her. Dette er ikke en bunad, men en festdrakt. Anonymkode: a4f74...36b 13 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Del Skrevet 6. mai Nei jeg ville ikke hatt,men var jo fin. Anonymkode: 4796a...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bunadspolitiet her. Dette er ikke en bunad, men en festdrakt. Anonymkode: a4f74...36b Regnet med at bunadspolitiet måtte komme. Men jeg synes vi kan være litt rause og inkluderende her. Ts Anonymkode: 67819...bba 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg ville ikke hatt,men var jo fin. Anonymkode: 4796a...f1c Har inntrykk av at man kan få den i mange ulike stoffer, farger og mønster for å passe til sin etnisitet. Ts Anonymkode: 67819...bba 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 6. mai #6 Del Skrevet 6. mai Råkule! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 6. mai #7 Del Skrevet 6. mai Det blir feil å kalle festdrakt for bunad. 9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 6. mai #8 Del Skrevet 6. mai Men: det er likevel helt ok å ha hijab til en tradisjonell bunad. Vi er et fritt land! 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. mai #9 Del Skrevet 6. mai Jeg syns de var kjempefine 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #10 Del Skrevet 6. mai Disse var ikke min smak, men folk får kle seg akkurat som de vil for meg, vi har jo ulik smak. Eneste jeg synes er rart og feil er å velge bunad fra et sted man ikke har nær tilknytning til. Anonymkode: bbf41...a9b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. mai #11 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disse var ikke min smak, men folk får kle seg akkurat som de vil for meg, vi har jo ulik smak. Eneste jeg synes er rart og feil er å velge bunad fra et sted man ikke har nær tilknytning til. Anonymkode: bbf41...a9b Nei, det må jo være veldig deilig å føle at man har en nær tilknytning til et sted. Og dere som sier at det ikke skal kalles bunad: bare å google ordet bunad; det betyr utstyr og er ikke en beskyttet tittel. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #12 Del Skrevet 6. mai Ville heller at de skulle hatt på seg tradisjonelle festplagg fra sitt eget opprinnelsesland. Kan tenke meg at de har masse flott 🥰 Anonymkode: bb73e...e2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #13 Del Skrevet 6. mai Jeg kunne ha kjøpt en sånn FESTDRAKT ja. Men jeg har BUNAD. Anonymkode: 3ffcf...64f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #14 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Regnet med at bunadspolitiet måtte komme. Men jeg synes vi kan være litt rause og inkluderende her. Ts Anonymkode: 67819...bba Ja bruk de mer enn gjerne, men kall det ikke bunad. Norge er også full av festdrakter. Anonymkode: a4f74...36b 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #15 Del Skrevet 6. mai Disse kostymene er hverken fugl eller fisk. Anonymkode: 85654...fa0 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #16 Del Skrevet 6. mai De kan kalle det hva de vil men bunad er det ikke, for å kalle en drakt en bunad så skal den være basert på eldre lokale skikker og mønstre. Dette er ikke noe annet en kulturell appropriasjon, de forandrer noe som tilhører norsk tradisjon og kultur for at det skal passe med andre sin kulturelle bakgrunn. Anonymkode: 7c5a4...c8f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #17 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Regnet med at bunadspolitiet måtte komme. Men jeg synes vi kan være litt rause og inkluderende her. Ts Anonymkode: 67819...bba Hvorfor kalle det en bunad når det ikke er det? Anonymkode: e54f7...410 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. mai #18 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen har begynt å lae sfro bunad, å jeg synes de ser kjempefine ut, å alle kan føle seg inkludert, samt kle seg i et flott festantrekk til div anledninger. Kanskje folk kan slutte å blande hijab og andre ting som ikke hører med de norske bunadene nå. Ville du som ikke er etnisk nors kjøpt en sånn bunad? https://godwinproduction.com/afro-bunad/ https://www.utrop.no/nyheter/kultur/366900/ Anonymkode: 67819...bba Det det var bilder av var festdrakt, bunad eller folkedrakt er det ikke 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. mai #19 Del Skrevet 7. mai visp skrev (4 timer siden): Nei, det må jo være veldig deilig å føle at man har en nær tilknytning til et sted. Og dere som sier at det ikke skal kalles bunad: bare å google ordet bunad; det betyr utstyr og er ikke en beskyttet tittel. https://no.wikipedia.org/wiki/Bunad Jauda men da er en kverulerende for alle vet hva som legges i ordet bunad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #20 Del Skrevet 7. mai Hadde jeg vært norsk, så ville jeg gjerne hatt en sånn bunad! 😍 skikkelig fine! Anonymkode: f95ee...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå