Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #21 Skrevet 15. mars 2006 Et tenkt tilfelle: din voksne datter er syk, hva tenker du som mor da? Mor bor et godt stykke unna. * Da reiser jeg dit, hun trenger sikkert hjelp til de små barna. Godt å kunne hjelpe. ELLER * Da venter jeg med å reise, sånn at jeg ikke blir smittet. Da kan vi kose oss skikkelig og kanskje finne på noe alle sammen når jeg først kommer. ← tenk om du selv var alene og trengte hjelp? Spør om hun vil at du skal komme for å bidra. Tror alle foreldre ville ha reist. har vert i den situasjonen selv.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #22 Skrevet 15. mars 2006 Mamma hadde ringt og tilbudt seg å hjelpe, og så ville det vært opp til meg å takke ja evt nei.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #23 Skrevet 15. mars 2006 Min mor bor ca 7 timers kjøring unna, og har full jobb selv. Hadde ikke akkurat forventet at hun dukket opp hvis jeg får omgangssyken, nei. Hun hadde nok kommet for å støtte dersom jeg fikk en kreftdiagnose e.l.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #24 Skrevet 15. mars 2006 Jeg tenker jeg svarer på min mors vegne. Hun hadde IKKE reist for å hjelpe meg. Jeg har vært syk på ulike måte nesten hele livet(fysisk) og hun tror på meg når jeg sier jeg greier meg fint selv(hvilket jeg ikke gjør). Skulle ønske jeg hadde hatt en mor som kunne stille opp litt.
LilleBille Skrevet 16. mars 2006 #25 Skrevet 16. mars 2006 Det kom selvfølgelig an på situasjonen. Men jeg ville ringt og hørt om hun ville ha/trengte hjelp og forholdt meg til det hun ønsket.
aline Skrevet 16. mars 2006 #26 Skrevet 16. mars 2006 Jeg tenker jeg svarer på min mors vegne. Hun hadde IKKE reist for å hjelpe meg. Jeg har vært syk på ulike måte nesten hele livet(fysisk) og hun tror på meg når jeg sier jeg greier meg fint selv(hvilket jeg ikke gjør). Skulle ønske jeg hadde hatt en mor som kunne stille opp litt. ← så du ønsker at moren din var annerledes fordi hun tror på deg når du sier du klarer deg selv??? dersom DU juger for mora de, så er det vel du som bør endre deg? at hun tror på det du sier til henne burde du jo være glad for, at hun tar deg seriøst når du snakker til henne, og at hun tror du klarer deg er jo ikke en negativ ting. dersom du IKKE klarer deg bra og ønsker at hun skulle komme og hjelpe deg litt, så SI det da!! ikke skyld på at mora di ikke stiller opp, for du gir henne jo ikke sjansen til å vise den siden! be om hjelp, og du skal se du får det, benekter du alltid at du trenger hjelp, så ikke gå rundt å tro at folk er ufølsomme eller uhjelpsomme fordi de tar deg på ordet. vil du at folk skal tro du juger til dem?
Ann Mari Skrevet 16. mars 2006 #27 Skrevet 16. mars 2006 Mammaen min hadde sagt "vil du at jeg skal komme og hjelpe deg?" og det hadde vært et helt perfekt spørsmål, for da kunne jeg si jatakk eller neitakk alt ettersom ← Signerer denne, men det er mulig at mamman min hadde dukket opp allikevel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå