Gå til innhold

Din voksne datter er syk....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Et tenkt tilfelle: din voksne datter er syk, hva tenker du som mor da? Mor bor et godt stykke unna.

* Da reiser jeg dit, hun trenger sikkert hjelp til de små barna. Godt å kunne hjelpe.

ELLER

* Da venter jeg med å reise, sånn at jeg ikke blir smittet. Da kan vi kose oss skikkelig og kanskje finne på noe alle sammen når jeg først kommer.

Endret av Catlin
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Om jeg hadde mulighet hadde jeg reist.

Skrevet
Om jeg hadde mulighet hadde jeg reist.

Signerer

Gjest Gjest
Skrevet

Må jeg velge blant de to alternativene - så hadde det blitt det første. Men det kommerhelt an på forholdet mor og datter om det er ok å ha mor i hus i flere dager når man selv er syk.

Siste alternativet er kun ok hvis mor selv har svekket helse.

Skrevet

Hadde min datter vært eneforsørger så hadde jeg nok bidratt hvis jeg hadde hatt anledning, men jeg antar at hun fremdeles er lykkelig gift med sin mann og er likestilte omsorgsmessig, så da er det bare å skygge banen til hun blir frisk igjen. :)

Gjest Bodillen
Skrevet

Alternativ 1, selvfølgelig.

Skrevet

Det kommer litt an på situasjonen, men mest sannsynlig alternativ 1.

Gjest gjesta
Skrevet
Et tenkt tilfelle: din voksne datter er syk, hva tenker du som mor da?  Mor bor et godt stykke unna.

Klart jeg hadde hjulpet dersom hun trengte hjelp og jeg hadde hatt anledning.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville spurt om hun ville ha besøk, og forholdt meg til svaret.

For min egen del er jeg evig takknemlig for at både mor og svigermor hadde vett til å holde seg unna til de ble spurt om å komme, enten det var jeg, ungene elelr faren deres som var sjuk.

De spurte oss mange ganger. En gang var det såpass alvorlig at vi faktisk trengte dem der. I alle andre tilfeller ville de gjort vondt verre.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg ville spurt om hun ville ha besøk, og forholdt meg til svaret.

Veldig enig. Veldig hyggelig å få hjelp når det trengs, men ikke så hyggelig å bli påtvunget hjelp hvis det bare gjør vondt verre. Men smitte hadde jeg brydd meg null og niks om.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde reist HVIS hun hadde bedt meg om å komme. Av og til er det faktisk godt å være i fred og selv om folk er aldri så velmenende og vil hjelpe.

Gjest Gjest
Skrevet

Dersom datteren min var gift eller samboer ville jeg ikke kommet, dersom hun var alene ville jeg kommet så sant jeg kunne.

Skrevet

kommer ikke det helt an på?

hva slags sykdom, om datteren bor alene med barn eller om hun har mann/kjærste/samboer der, hva slags muligheter man har selv i forhold til jobb etc.

hadde jeg hatt en voksen, gift datter med barn som hadde fått influensa, så hadde jeg ærlig talt regnet med at de ikke trengte min hjelp!

hadde nok holdt meg unna, siden jeg antagelig jobbet selv og ikke hadde hatt mulighet til å både ta meg fri fra jobb for først å besøke influensasyk datter + da risikere å bli liggende strøken selv etterpå og dermed få enda mer fravær fra egen jobb.

hadde det vært en mer alvorlig form for sykdom, så hadde saken stilt seg annerledes.

hadde hun ikke hatt mann, hadde også saken stilt seg annerledes.

så absolutt ikke en uforbeholden dra.

og ikke minst, ville spurt først, også hørt på svaret.

Skrevet

Det kommer vel an på hvor alvorlig sykdommen er og om dattera selv hadde ønsket det. Selv hadde jeg ikke satt pris på å få besøk hvis jeg var "vanlig" syk. Da vil jeg helst være i fred.

Skrevet

Jeg vil selv bestemme hvem som skal komme innom når jeg er syk, og ser helst at min mor hadde holdt seg unna om jeg ikke innviterer henne eller ble så alvorlig syk at jeg ikke klarer å t vare på meg selv.

Skrevet
Hadde min datter vært eneforsørger så hadde jeg nok bidratt hvis jeg hadde hatt anledning, men jeg antar at hun fremdeles er lykkelig gift med sin mann og er likestilte omsorgsmessig, så da er det bare å skygge banen til hun blir frisk igjen. :)

Helt enig. Om jeg hadde vært syk hadde jeg nok ikke satt pris på at mamma hadde kommet durende for å "hjelpe til". Om jeg ikke hadde invitert henne, da. Jeg tror ikke mannen min hadde syntes det hadde vært supert med svigermor som hjelpepleier om jeg hadde vært syk.

Det kommer selvsagt an på sykdommen og på familiens ønsker..

Gjest Gjesta
Skrevet

Mammaen min hadde sagt "vil du at jeg skal komme og hjelpe deg?" og det hadde vært et helt perfekt spørsmål, for da kunne jeg si jatakk eller neitakk alt ettersom :)

Skrevet

Det kom an på sykdommen, alvorlighetsgrad og først og fremst om jeg hadde mulighet ift min jobb og om vedkommende faktisk ønsket besøk.

Noen foretrekker å være i fred når de ikke er i form, og det hadde jeg selvsagt respektert.

Det kunne ikke falt meg inn å presse meg på, men om jeg fikk "nei takk", vill jeg forsikret meg om at dette virkelig var vedkommendes ønske, og ikke et resultat av at "jeg vil ikke være til bry".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...