Gå til innhold

Nettdating ekstremsport

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere år med et litt on/off forhold til nettdating kan man jo lure på om man må være friluftsjunkie eller ekstremsportsutøver for å komme gjennom nåløyet?

Av og til ramler man over profiltekster som er ærlige. Hvor personen er åpen om handikap eller helsemessige utfordringer uten at det virker å begrense livskvaliteten deres. Hva med disse, får de svar og blir de vurdert som kjærestemateriale?

Selv har jeg passert 50 og har en kropp som knirker litt her og der. Energinivået er ikke som det var og jeg har ikke behov for å bestige fjelltopper, sykle 50 mil eller klatre i klatrevegg. Er egentlig en ganske rolig hjemmekjær type. Når jeg forviller meg inn på et nettdatingsted får jeg følelsen av at de fleste damer mellom 45 og 55 ser etter menn som er like opptatt av trening og friluftsaktiviteter som de er. Hva med oss som jobber fulltid og som ønsker å bruke fritid på kos og hvile? Er vi uaktuelle på kjærestefronten?

Anonymkode: ebf6e...fb2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, jeg er i begynnelsen av 40-årene, jeg bruker ikke nettdating, men jeg har likevel innsett at om jeg noen gang finner en, så kommer han sannsynligvis ikke til å være norsk. Og det spår jeg kun fordi jeg ikke driver med hverken friluftsliv eller ekstremsport. Begge deler har ekstremt høy status her i Norge, og det er nesten sånn at om du ikke driver med noen av delene, så er du litt paria. Man blir i hvert fall automatisk stemplet som lat, selv om det finnes mange andre måter å være aktiv og holde seg i form på. 

Jeg er innendørsmenneske, og skulle ønske det å lese brente kalorier. Og jeg er kronisk singel. Min kollega som driver med alt som er av ekstremsport er aldri singel. Hun klatrer, hopper i fallskjerm, rafter, sover ute i snøhule, og gudene vet hva hun ikke gjør, og hun er aldri singel i mer enn fem minutter. Nå er det andre forskjeller på oss også, som at hun er veldig utadvendt og sosial, mens jeg er introvert og stille, men det er likevel noe påfallende med det. Det er der markedet finnes i Norge.

Vi andre gjør kanskje klokt i å se til våre naboland. Der er det litt mer akseptert å sitte i ro.

Anonymkode: b1b5f...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

les litt her inne på samlivsforumet, så forstår dere at det finnes veldig mange late menn også 🙂

Anonymkode: 9b3f3...308

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

les litt her inne på samlivsforumet, så forstår dere at det finnes veldig mange late menn også 🙂

Anonymkode: 9b3f3...308

Man er ikke lat bare fordi man ikke driver med friluftsliv og ekstremsport, altså. Men takk for at du beviser hvor levende denne fordommen er. Som også er en grunn til at norske menn flest er uaktuelle. 

• Liker 2
Skrevet

Friluftsliv har blitt status! Da er det viktig for en del å vise dette frem med noen halsbrekkende bilder.
Til TS, hvis du liker å gå en tur i skogen på en myk og kupert sti så kommer du langt med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker hvis du lever sunt sånn generelt så har du gode muligheter. Det mest uattraktiver er vel mennesker av begge kjønn som har gitt opp litt på det å ta vare på helsen sin og forebygging. Alders-knirk og sitte i sofaen hele tiden- knirk er forskjellige ting. 

Anonymkode: 1be45...9c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De aller, aller fleste overdriver hvor spreke de er. 

Anonymkode: 596fd...ef7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror bare de som ikke er typen ikke har app fordi de leser rommet og føler de ikke hører hjemme der. Eller at noen er uærlige for å passe inn.

Anonymkode: da3b0...af9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er kvinne, jeg er i begynnelsen av 40-årene, jeg bruker ikke nettdating, men jeg har likevel innsett at om jeg noen gang finner en, så kommer han sannsynligvis ikke til å være norsk. Og det spår jeg kun fordi jeg ikke driver med hverken friluftsliv eller ekstremsport. Begge deler har ekstremt høy status her i Norge, og det er nesten sånn at om du ikke driver med noen av delene, så er du litt paria. Man blir i hvert fall automatisk stemplet som lat, selv om det finnes mange andre måter å være aktiv og holde seg i form på. 

Jeg er innendørsmenneske, og skulle ønske det å lese brente kalorier. Og jeg er kronisk singel. Min kollega som driver med alt som er av ekstremsport er aldri singel. Hun klatrer, hopper i fallskjerm, rafter, sover ute i snøhule, og gudene vet hva hun ikke gjør, og hun er aldri singel i mer enn fem minutter. Nå er det andre forskjeller på oss også, som at hun er veldig utadvendt og sosial, mens jeg er introvert og stille, men det er likevel noe påfallende med det. Det er der markedet finnes i Norge.

Vi andre gjør kanskje klokt i å se til våre naboland. Der er det litt mer akseptert å sitte i ro.

Du høres jo ut som den perfekte matchen for meg. Jeg leser sjelden da, men jeg kan være stille når du leser😉

Skal kanskje ikke bruke dette som en datingside, men innboksen min er litt skranten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tenker hvis du lever sunt sånn generelt så har du gode muligheter. Det mest uattraktiver er vel mennesker av begge kjønn som har gitt opp litt på det å ta vare på helsen sin og forebygging. Alders-knirk og sitte i sofaen hele tiden- knirk er forskjellige ting. 

Anonymkode: 1be45...9c8

Men de som er usunne kan og vil sikkert like hverandre, det er mer det det handler om her. De er uattraktive for deg, ikke for hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er sosial elementet som mangler, ikke at du ikke sover i snøhule. 

Alle jeg kjenner er primert late men har noen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sosial elementet som mangler, ikke at du ikke sover i snøhule. 

Alle jeg kjenner er primert late men har noen.

Og de er ikke raskt inn og ut av forhold i takt med intervall treningen heller, men lever i lange late forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver med en del av det som mange vil si er ekstremsport. Og selvsagt er det det jeg viser eller skriver om på en dating side, og ikke f.eks at jeg nå sitter å surfer på KG... Selv om jeg selvsagt tilbringer mer tid i godstolen enn med disse aktivitetene.

Anonymkode: b3397...451

AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg flyktet unna hinge og tinder. Fikk helt noia. Jeg rusler gjerne en time eller to i skogen eller fjellet. Men ikke Besseggen, Jotunheimen nivå. Hardangervidda kanskje, men liker mest rolige dager med noen små sprell der man tøyser, spiller spill, er på kino, middag etc. men man finner ikke meg på ekstremsport  liksom. Jeg er elendig på ski, men ake er gøy. Jeg tror nok de fleste er som meg, spesielt når vi er rundt 45 ish.. litt ferdig med flatfylla.. selv om det er litt gøy av og til..  men på appene er det om å selge seg selv .Derfor har nok folk gått lei.. 

(ja jeg er ikke super slank heller) k45

Anonymkode: c492c...35c

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva med oss som jobber fulltid og som ønsker å bruke fritid på kos og hvile? Er vi uaktuelle på kjærestefronten?

Anonymkode: ebf6e...fb2

K52 her. Jeg jobber også fulltid, men foretrekker en aktiv hverdag med trening og fritidsaktiviteter. Jeg forsøkte meg på et forhold med "en som deg". Jeg hadde null fordommer mot at han verken trente eller var spesielt opptatt av å spise sunt. Men vet du - det funket virkelig ikke i lengden. Beklager! Når man selv er aktiv, så blir èn som fortrekker å ligge på sofaen for å hvile usexy i lengden. Jeg er også dausliten etter jobb enkelte dager, men drar på trening for å få energi. Jeg får energi av å være ute i frisk luft, ikke av å ligge inne og se på tv. Jeg får energi av å være med andre, ikke bare en som ligger som et slakt på sofaen. Osv. 

Når det er sagt, så er du selvfølgelig ikke uaktuell på kjærestefronten – det gjelder bare å finne en som passer deg og din livstil. Jeg har lært nå at det samme gjelder meg. 

PS: Skal sies at denne «sofahvileren» var slapp og tiltaksløs på andre punkter også, så for meg ble summen av det hele lite interessant.

Endret av micromaya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...