Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenke jeg skulle bestille flybilletter på sas med kredittkort, pga reiseforsikringen på det. Jeg kommer til siste side, legger inn all kortinformasjonen og trykker videre. kommer så opp at bestillingen behandles nå og jeg vil få mail, straks. Så tilbake på startsiden til sas. -er dette vanlig? jeg har ikke fått noe bekreftelse enda, og reisen ligger ikke på mine bestillinger. Hvor lenge må man forvente at det tar før bekreftelsen eventuelt kommer?  

Anonymkode: bc6e6...76f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært inne på kortets nettside og sjekket om det står noen transaksjoner der nå? Er det belastet en SAS flyreise...?

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Har du vært inne på kortets nettside og sjekket om det står noen transaksjoner der nå? Er det belastet en SAS flyreise...?

nei, ikke enda. men kan ikke det ta litt tid før det vises der? prøvde å kjøpe billettene for en liten time siden.. vet liksom ikke om jeg bør prøve å bestille nye, eller ha is i magen og vente en dag..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

nei, ikke enda. men kan ikke det ta litt tid før det vises der? prøvde å kjøpe billettene for en liten time siden.. vet liksom ikke om jeg bør prøve å bestille nye, eller ha is i magen og vente en dag..

Jeg bestilte flyreiser gjennom SAS sine egne nettsider for et par mnd siden, og jeg kunne se belastningen på kredittkortet øyeblikkelig. Den var der når jeg var ferdig å taste og fikk bekreftelse. Jeg ser belastningene straks på mobilen for jeg har kredittkort i dagligbanken som jeg har app på mobilen.

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Jeg bestilte flyreiser gjennom SAS sine egne nettsider for et par mnd siden, og jeg kunne se belastningen på kredittkortet øyeblikkelig. Den var der når jeg var ferdig å taste og fikk bekreftelse. Jeg ser belastningene straks på mobilen for jeg har kredittkort i dagligbanken som jeg har app på mobilen.

Som regel reserverer SAS beløpet umiddelbart og belaster etter at avbestillingsfristen er ute etter 24 timer. Jeg kan imidlertid ikke huske at bestillingen ikke har blitt synlig i appen umiddelbart og bekreftelse på e-post kommer i løpet av noen minutter, og jeg har ganske mange SAS-reiser i løpet av et år.

Her tror jeg at jeg ville tatt en telefon til kundeservice.

AnonymBruker
Skrevet

ja, tror jeg får ta en telefon. Har ikke lyst å ende opp med å betale to ganger unødvendig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller bare med kredittkort, pleier ikke være slik.

Men kjøp skikkelig reiseforsikring. Det du gjør nå er idioti, på veldig mange måter. 

Anonymkode: 9f316...b52

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste noe i går om at SAS hadde noe krøll i bestillingssystemet sitt, det var flere som ikke fikk bestilt. Men som det er sagt over her, du bør ha en skikkelig reiseforsikring. De man får gjennom kredittkort har som regel dårligere vilkår, og det oppdager man gjerne ikke før skaden har skjedd.

Anonymkode: 280ae...f0b

AnonymBruker
Skrevet

SAS har trøbbel med bestillinger om dagen. Har neppe noe med kortet å gjøre. 

Anonymkode: f72ac...957

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun kredittkort når jeg bestiller flybilletter. Noen ganger «henger» bestillingsmotoren til SAS litt, og det står at du ikke må trykke deg videre før det popper opp et bilde som bekrefter bestillingen. Denne har neppe gått gjennom. 

Men dere som sier at forsikringen i kortet ikke er godt nok, har dere erfaring med det? Tror aldri jeg har hatt bruk for forsikringen, men har sammenlignet og ikke funnet noen vesentlige forskjeller. Men du må betale mer enn halve reisen med kredittkortet før den er gyldig. 

Anonymkode: d7581...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...