Gå til innhold

bryllupslokale til rundt 90 personer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i 2027 og har rundt 90 gjester på listen.

Syns det er vanskelig å finne noen steder hvor det ikke blir nærmere 300.000 k med alt inkludert (fort 200.000,- for mat og drikke..

er det noen som har forslag til fine "gjør det Selv" lokaler?

HVordan gjør folk det evt med opprydning av lokale. leier man kokk og bartendere?

hjelp! 

Ser frem til å høre gode forslag:D 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde vel kanskje spesifisere sånn ca. hvor dette skal foregå?

Anonymkode: b634e...f2e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Grendahus og leie inn unge naboer til servering var relativt normalt på bygda iallefall. Catering eller lage maten selv. 

Vet ikke om det er like vanlig i 2025.

Anonymkode: 654cc...6fd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte blir det dyrere om du finner noe privat (der du har lov til å servere mat og drikke selv), og så leier inn folk igjen. Og du må trekke inn mange tjenster, legge inn mange timer og planlegging (du og mange av dine nærmeste), og logistikken svikter ofte likevel da dere ikke har erfaringen. 

Klubbhus og slik med sjenkebevilgning + catering, eller et kjøkken og en tilknyttet kokk + dra inn noen servitørtjenester, er ofte det rimeligste. Og om dere pynter/låner/leier utstyr så drar det ned prisen en del. Men det er MYE jobb, både for oss og foreldre. Vi gjorde det for en doktorgradsmiddag. Jeg hadde aldri gjort det slik om det var eget bryllup. 

Anonymkode: d37fe...825

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ofte blir det dyrere om du finner noe privat (der du har lov til å servere mat og drikke selv), og så leier inn folk igjen. Og du må trekke inn mange tjenster, legge inn mange timer og planlegging (du og mange av dine nærmeste), og logistikken svikter ofte likevel da dere ikke har erfaringen. 

Klubbhus og slik med sjenkebevilgning + catering, eller et kjøkken og en tilknyttet kokk + dra inn noen servitørtjenester, er ofte det rimeligste. Og om dere pynter/låner/leier utstyr så drar det ned prisen en del. Men det er MYE jobb, både for oss og foreldre. Vi gjorde det for en doktorgradsmiddag. Jeg hadde aldri gjort det slik om det var eget bryllup. 

Anonymkode: d37fe...825

ja, takk. jeg tror faktisk du har rett.. det er mye små detaljer man ikke tenker på ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du burde vel kanskje spesifisere sånn ca. hvor dette skal foregå?

Anonymkode: b634e...f2e

OSlo og omegn. Burde skrevet det ja.

Skrevet
Nicoliten skrev (5 timer siden):

OSlo og omegn. Burde skrevet det ja.

Hva legger du i omegn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi leide et grendehus og fikset alt selv, leide inn kokk og servitører (faglærte venner) osv. Sett tilbake ville det nesten kostet det samme å ta det feks på et hotell. Men her fikk vi i alle fall detaljstyre alt av pynt og logistikk så det passet vårt opplegg og stil.

Anonymkode: bd3e6...fae

• Liker 2
Skrevet
mereo skrev (På 7.5.2025 den 18.48):

Hva legger du i omegn?

I omegn tenker jeg store deler av Akershus. si typ innen 45 min fra oslo da:)

• 1 måned senere...
Skrevet

følger, da jeg har samme problem.

Sett litt på ballongriket eventlokale på hvam. Så du kan jo se om det er noe for deg.

Skrevet

Vi så på Grønsand gård i Åros og Kjeller Gård hvor man kunne ha medbrakt. 
Jeg ble litt overveldet av all planleggingen. Servitører og servitørtimer.  Hvem skal ha ansvar for å ta imot catering, hvor det skal stå, dekke opp, og ikke minst rydde unna og ta oppvasken? Føltes også litt kjipt å be flere i familien jobbe med slikt på bryllupet. 

Så vi endte på et sted som stod for alt, med 3-retters. Ble jo dyrere men vi får heldigvis god hjelp av foreldre ❤️ (er også de som ønsket at vi skulle invitere "alle" i slekta også, så.. da er det greit så lenge de sponser 😄 ellers hadde vi nok hatt mindre bryllup og gjort mer selv). Jeg liker jo å planlegge, men jeg må innrømme at jeg ble litt overveldet av å skulle gjøre alt selv, og så har jeg litt vanskelig for å be om hjelp 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...