AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Skrevet 6. mai Gikk en litt lengre tur i går. Da hovner jeg alltid opp i føttene og får vannblemmer. Stakk hull på dem for å få ut litt av presset, men lar dem ellers være i fred. Jeg kjenner det gjør litt vondt når jeg går pga det. Jeg hadde tenkt å ta en 2 km runde med powerwalk/joggeintervall i dag. Kan jeg gjøre det og bare ignorere den vonde vannblemmen eller bør jeg la være og være i ro til det har grodd? Ganske irriterende om jeg må la være å mosjonere flere dager på rad hver gang jeg får en vannblemme. Anonymkode: 5124d...19a
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Skrevet 6. mai Jeg hadde ikke tatt hull på de pga at da kan man få smerter. Jeg fikk en del vannblemmer når jeg begynte å løpe, gikk fint å ikke noe vondt, helt til jeg tok hull på de da svei ddetog var skikkelig ubehag🤭🫣 Anonymkode: 0274d...42b
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde ikke tatt hull på de pga at da kan man få smerter. Jeg fikk en del vannblemmer når jeg begynte å løpe, gikk fint å ikke noe vondt, helt til jeg tok hull på de da svei ddetog var skikkelig ubehag🤭🫣 Anonymkode: 0274d...42b Ja, det svir rett etter jeg har tatt hull på dem, men det går over. Synes det er et så ubehagelig press på en "full" vannblemme. Får en stor en på ene tåa, bortimot en tredjedel av tåa minst, som er delvis blodblemme. TS Anonymkode: 5124d...19a
anonym 4545 Skrevet 6. mai #4 Skrevet 6. mai Sårsalve + plaster har fungert for meg. Kjente ingen smerte.
AnonymBruker Skrevet 7. mai #5 Skrevet 7. mai Det er mulig jeg spør dumt, men jeg tar sjansen: Har du gode nok og store nok sko? Gode sokker som puster og sitter tett på foten uten å krølle eller brette seg? Når du er så plaget med gnagsår høres det ut som noe er feil. Det er viktig med god nok plass til tærne både i lengden og bredden. Jeg har fått målt føttene på Løplabbet, og skoene jeg endte opp med er 1-2 størrelser større enn hva jeg hadde kommet til å velge på egen hånd. Jeg er en nybegynner som har gjort typiske nybegynnerfeil og løpt på meg skader med feil sko, men jeg har så langt ikke fått ett eneste gnagsår. Sportssokker i merinoull er helt fantastisk for mine føtter. Og det er lurt å plastre tærne med gnagsårplaster før gnagsårene kommer. Ta deg tid til å sjekke sko og sokker om du kjenner at du står i fare for å få gnagsår. Rett ut evt. bretter i sokkene, juster snøringen etc. Anonymkode: aee11...c6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå