Gå til innhold

Skaperen på TV2

Fremhevede innlegg

Gjest gründeren
Skrevet
Jeg er litt enig med trådstarter. De virkelig gode ideene her i verden trenger ikke et TV-program for å bli realisert. Og jeg synes også at noen av ideene her er virkelig sære, for eksempel han fyren med ny flytype, hallo?? Mannen er jo rablende gal.

Frysetørret babymat er forsåvidt en god idé i seg selv, men den rimer uhyre dårlig med den rådende trenden, jeg ville aldri investert en eneste krone i noe slikt. Det er ikke tilfeldig at de som begynte med økologisk babymat har hatt kjempesuksess. Folk vil i økende grad gi ungene ren og sunn mat, helst hjemmelaget, med minst mulig kunstige tilsetningsstoffer eller tilberedningsmetoder. Jeg ville aldri gitt barnet mitt pulvermat, og jeg tror ikke jeg er veldig sær.

Programmet er god underholdning og kan sikkert gi folk hjemme en puff bak til å sette sin egen idé ut i livet, men verden var da full av gründere og oppfinnere før TV2 begynte med denne serien også.

Bra at iallfall NOEN har evne til å se det det bortimot absurde i at noen tror dette underholdnings-mølet vil skape noen nye bedrifter. Status vil kunne gjøres opp om f eks 5 år. Da VET jeg at jeg får rett i mine betraktninger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Det er én måte å gjøre det på. Så har du de måtene som er med på å bringe oss fremover: nyskapningene.

Og om jeg ikke tar feil, så heter programmet Skaperen. Ikke Oppgjenngulperen.

Hva gjorde Idar Vollvik selv? Fant opp noe nytt? Nei. Han lagde bare et nytt varemerke innen mobilbransjen og brukte kreativ markedsføring. Pluss masse hardt arbeid.

Skrevet

Utruleg dårleg program, lite gjennomtenkt. Dei beste ideane blei jo også vraka.

Skrevet

Han med salven og hun med barnematen.

Skrevet

takk for så fort svar tilbake..

da kan jeg gå å legge meg:)

Skrevet

Nå bør vi vel ikke bli så naive at vi tror TV2 kun lager og sender dette programmet kun for å skape nye produkter og verdier i samfunnet. Selvfølgelig så sender de dette for å underholde folk. Og jeg blir underholdt. Syns det er kult å se folk som sitter med gode ideer. Selv om flere av ideene ikke er revlosjonerende så er det vel en grunn til at idar og de andre sender de vidre og har tro på de.

Gjest gründeren
Skrevet
Selv om flere av ideene ikke er revlosjonerende så er det vel en grunn til at idar og de andre sender de vidre og har tro på de.

Har Idar og dommerne noe valg? De SKAL jo sende noen videre til en finale, fylle opp en "kvote", uansett hvor idiotisk idèen er.

Skrevet

Quote: Frysetørret babymat er forsåvidt en god idé i seg selv, men den rimer uhyre dårlig med den rådende trenden, jeg ville aldri investert en eneste krone i noe slikt. Det er ikke tilfeldig at de som begynte med økologisk babymat har hatt kjempesuksess. Folk vil i økende grad gi ungene ren og sunn mat, helst hjemmelaget, med minst mulig kunstige tilsetningsstoffer eller tilberedningsmetoder. Jeg ville aldri gitt barnet mitt pulvermat, og jeg tror ikke jeg er veldig sær :Quote:

Nå har det seg sånn da, at barnematen hun lager ER økologsik... og frysetørret mat trengerikke kunstige tilsetningsstoffer, den blir frysetørret, da forsvinner alt vannet fra maten, og metoden gjør at maten pulveriseres. Men om da næringsinnholdet er inntakt vet jeg ikke. Syns egentlig ideen var god jeg, ikke værre enn frysetørket mat for voksne, og det spiser jo de fleste til stadighet.

Når det er sakt hadde jeg aldri kjøpt frysetørret babymat, men det er fordi jeg bare ga ungene det samme til middag som vi spiste, bare i små-små biter.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er litt enig med trådstarter. De virkelig gode ideene her i verden trenger ikke et TV-program for å bli realisert. Og jeg synes også at noen av ideene her er virkelig sære, for eksempel han fyren med ny flytype, hallo?? Mannen er jo rablende gal.

Frysetørret babymat er forsåvidt en god idé i seg selv, men den rimer uhyre dårlig med den rådende trenden, jeg ville aldri investert en eneste krone i noe slikt. Det er ikke tilfeldig at de som begynte med økologisk babymat har hatt kjempesuksess. Folk vil i økende grad gi ungene ren og sunn mat, helst hjemmelaget, med minst mulig kunstige tilsetningsstoffer eller tilberedningsmetoder. Jeg ville aldri gitt barnet mitt pulvermat, og jeg tror ikke jeg er veldig sær.

Programmet er god underholdning og kan sikkert gi folk hjemme en puff bak til å sette sin egen idé ut i livet, men verden var da full av gründere og oppfinnere før TV2 begynte med denne serien også.

Ganske enig. Nå tror jeg at det KAN komme opp gode og viktige ideer i et slikt program også, da. Mange briefinger av nye ideer foregår på liknende måter, om enn med litt mindre "Idol-dommer-spill" fra panelet...

Det jeg ikke liker med programmet er at de lar "alt mulig" komme til. Noen vet jo ikke sitt eget beste, andre igjen burde vært fortalt før de kom på tv at de ikke har en realiserbar idè. Det er fint at det settes fokus på gründervirksomhet, men jeg er usikker på om dette er den mest konstruktive måten å gjøre det på.

(og jeg er ikke trådstarter, nei)

Skrevet

Synest d er et underholdende program å se på .. vil heller se på dette enn debatter på NRK for å si d sånn!

Gjest gründeren
Skrevet

Foreslår at de her som syns idèene i programmet er så geniale, satser alle sine sparepenger på utvikling og markedsføring av produktene. :ler:

Gjest LoisLane
Skrevet

Enig i at det er mye rart, men jeg synes også det er flott å se at folk tenker kreativt og kommer opp med ideer. Liker å se på, jeg.

Skrevet
Foreslår at de her som syns idèene i programmet er så geniale, satser alle sine sparepenger på utvikling og markedsføring av produktene. :ler:

:roll:

Gjest Cheryl
Skrevet
Er det ikke en ganske høy faktor av psykiatriske tilfeller som deltar der?

Dette er ren underholdning. Ikke et jævla produkt man kan leve av.

Enig med deg!

Og det er soleklart en del psykiatritilefeller med der. Er det mulig å ha kommet opp med en idè og utforming av et apparat til alle husstander som skal gjøre det enklere å f.eks. les av strømmåleren (sende inn automatisk)....men for å presentere det på en så dårlig måte begge gangene, at man mistenker det hele for å bare være tull?!

:forvirret:

Skrevet
Enig med deg!

Og det er soleklart en del psykiatritilefeller med der. Er det mulig å ha kommet opp med en idè og utforming av et apparat til alle husstander som skal gjøre det enklere å f.eks. les av strømmåleren (sende inn automatisk)....men for å presentere det på en så dårlig måte begge gangene, at man mistenker det hele for å bare være tull?!

:forvirret:

Tror dere bør finne ut litt mer om psykiatrien før dere uttaler dere om dette.. Man trenger ikke være psykiatrisk for å komme på noen ideer som er litt dårlig må man vel?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor var han s¨galø ?

Det er jo det smarteste som var på det programmet. Endelig noen som tenker litt miljø! Håper det blir en realitet.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror dere bør finne ut litt mer om psykiatrien før dere uttaler dere om dette.. Man trenger ikke være psykiatrisk for å komme på noen ideer som er litt dårlig må man vel?

Det var ikke hennes idè jeg kritiserte, men hennes framføring av den!

Hver gang hun skal forklare og si noe om idèen sin stotrer hun som en 1.klassing på barneskolen og er kjempeusikker at det kan se ut som tull!

Hun mørke trønderske dommeren virker også helt fjern! :roll:

Gjest gjest1
Skrevet
Det er ikke på SLIKE arenaer som Skaperen, at de gode idèene kommer opp, som blir lønnsomme og skaper verdier og arbeidsplasser. Det selv barn.

Gode ideer skapes fordi en eller annen trenger en duppeditt til ett eller annet. Her kan de som sitter med en ide få komme frem med dem.

Både ostehøvelen og binderesen ble vel oppfunnet av personer som trengte dem og var neppe resultater av lang tids forskning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...