Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for ryktespredning,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1
Skrevet

Liker årets sesong foreløpig, jeg. Parene er stort sett likbare. Kunne styre meg for mor og datter i starten, men de vokser på meg. Synes de er driftige og har en fin stil. Har tro på at de kommer til å ha en bratt læringskurve. Jeg er en av de få som synes det er kjedelig å se parene isolere og sparkle og synes det er morsommere at de får tid til å gjøre seg ferdig og bruke mer tid på interiøret. I tillegg ser jeg absolutt forbedring fra tidligere år der det har vært mye mer intervjuer og mindre jobbing. Jeg håper det blir mindre hageprosjekter i ukene med store prosjekter innendørs, for jeg blir matt om det blir for mye greier i de små hagene og håper de får nok tid til å gjøre seg flid med kjøkken og bad. Blir spennende å se fremover. Hittil har jeg vært helt enige med ukesvinnerne. :)

• Liker 3
Skrevet
Gogglebox skrev (På 8.5.2025 den 12.00):

Tror ikke det har vært med noen utenlandske siden Jerry fra Sverige var med i sesong 4. 

Hun fra Marokko ifjor, og de to mørke venninene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
tufsetrollet skrev (48 minutter siden):

Hun fra Marokko ifjor, og de to mørke venninene. 

Jepp. Og det søte ekteparet som vant. Husker ikke helt hva de het. :)

Skrevet

I dagens episode så håpet mor på gullhammer, men slurv gir ingen gullhammer. Tenker spesielt på gulvet. Samtidig så vil hun gi inntrykk av at hun er veldig pirkete og nøyaktig 😳

• Liker 9
Skrevet
Knitalong skrev (2 timer siden):

I dagens episode så håpet mor på gullhammer, men slurv gir ingen gullhammer. Tenker spesielt på gulvet. Samtidig så vil hun gi inntrykk av at hun er veldig pirkete og nøyaktig 😳

Hun motsier seg selv hele tiden. Er veldig pirkete, men viser det motsatte. Vil ha på seg noe som er behagelig å jobbe i, men løper rundt i hvit blondebluse og penbukse. Venter bare på at hun skal dukke opp i hæler og skylle på at hun skal male høyt på veggen. Hvis hun hadde tatt på seg vanlige arbeidsklær, droppet 1 kilo sminke og ikke bare vært opptatt av å vise hvor empatisk hun er når kamerat står på hadde hun vært litt mer troverdig. Hun sier også flere ganger at hun ikke liker å få oppmerksomhet og bli tatt bilder av, men nettet er jo fullt av overfladisk selvskryt, så det er jo nettopp dette hun er opptatt av. Når hun nå også sier hun bare meldte seg på for for å lære å snekre, kan hun jo begynne med å dele en video med tips om nettopp det og ikke bare et nytt overfladisk bilde av seg. Skjønner at drømmen hennes er å bli litt kjent, men det vil uansett alltid være som en deltaker på et reality program og ikke for at hun faktisk har oppnådd noe av betydelse.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere som er så opptatt av klærne og sminken til mor og datter: Hva har det egentlig med saken å gjøre? Hadde kanskje ikke valgt hvitt selv, men det er jo ikke som at de blir dårligere (eller bedre) til å snekre fordi de har på hvite klær og foundation?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Gnå skrev (3 minutter siden):

Dere som er så opptatt av klærne og sminken til mor og datter: Hva har det egentlig med saken å gjøre? Hadde kanskje ikke valgt hvitt selv, men det er jo ikke som at de blir dårligere (eller bedre) til å snekre fordi de har på hvite klær og foundation?

Det ser idiotisk ut.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Lawyam
Skrevet
Gnå skrev (9 minutter siden):

Har absolutt ikke noe med saken å gjøre, og ikke viktig overhodet, men jeg grep meg i å bli sittende å lure på hvordan datteren ikke ble skitten, bare det. Det er ikke viktig og hva de har på seg har selvsagt ikke noe å si for ferdigheter fra eller til, og bryr meg ikke om det heller, men tips til hvordan det går an å se så anstendig ut i hvitt vil jeg gjerne ha. Jeg får flekker STRAKS. Sminke eller ikke har jeg ikke tenkt på.

Skrevet

Som alltid blir jeg forundret over hvor dårlig forberedt enkelte er til å ha meldt seg på et oppussingsprogram. Alle er ikke handy i utgangspunktet, men litt går det jo an å forbedrede seg. Man er vel med for å vinne hytte, den vinner man ikke hvis man ikke er forberedt og ikke kan håndtere verktøy, det er jo ikke tid til å lese seg opp på alt der inne.

Jeg liker veldig godt hvor nøye Vidar er, men klagingen hans er tåpelig, han er det frivillig. Mine favoritter er fortsatt Linda og Dina.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Lawyam
Skrevet
Babyface skrev (1 minutt siden):

Som alltid blir jeg forundret over hvor dårlig forberedt enkelte er til å ha meldt seg på et oppussingsprogram. Alle er ikke handy i utgangspunktet, men litt går det jo an å forbedrede seg. Man er vel med for å vinne hytte, den vinner man ikke hvis man ikke er forberedt og ikke kan håndtere verktøy, det er jo ikke tid til å lese seg opp på alt der inne.

Jeg liker veldig godt hvor nøye Vidar er, men klagingen hans er tåpelig, han er det frivillig. Mine favoritter er fortsatt Linda og Dina.

Mine også, tror jeg. Bare litt uforstående til stoff på dører. Jeg heier litt på mor og barn også, siden de er underdogs og jeg har en svakhet for slike.

Skrevet

Heia Dinda! Blir varm om hjertet av å se de to gode venninnenes samarbeid og humor. Håper de vinner!

Mor og datter; her må mor skjerpe seg. Synes hun klager og bestemmer mye, men datteren er den som har hatt mest å komme med. 

Marianne og Vidar; for en tålmodighetsprøve sytekoppen Vidar er, Marianne er en heltinne i mine øyne som greier å være så positiv i den meningsløse klagingen hans. Jeg håper litt at han drar hjem. Og Marianne, alle kunne se at ugle-tapetet var finest på soverommet..

Kjæresteparet fra Bergen; de vokser på meg, liker humoren deres, og de er søte sammen, men de virker litt vimsete og tilfeldige i arbeidet foreløpig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (1 time siden):

Jeg leste et intervju med Linda og Dina (❤️) der de sa de hadde fått kritikk for å være for godt forberedt, men ellers er jeg enig i dette, altså.

Skrevet
Babyface skrev (2 timer siden):

Det ser idiotisk ut.

Synes du. Men hvorfor er det relevant å nevne det i denne diskusjonen, som egentlig skal handle om programmet og det deltakerne presterer?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det var vel ingen tvil om at det var riktig vinner denne uka? 

Dinda leverer i en egen klasse. Det er jo nesten som jeg ikke skjønner hvordan de har fått tid til alt. Uteområdet deres er svært detaljert og krevende. Det ble nesten for mye. Og soverommet ble fint utført med veldig godt håndverk. Jeg liker den minimalistiske stilen. Det er tross alt en sommerhytte, og trenger ikke ha dill og dall overalt. Den hvite matta med organisk form på soveromsgulvet koblet soverommet mot både inngangspartiet og uteområdet. Så lite utgjør så mye. 
Jeg liker at de er så godt forberedte. Endelig noen som er det. Og jeg skjønner ikke at andre ikke er det.

Rommet til kjærestene virket noe ubalansert med et par småfeil, og uteområdet var i bestefall OK. Grønnfarga var fin, men tapeten hadde jeg ikke så sans for. Jeg irriterer meg over at Sommerhytta med Aina i spissen legger tapetføringer. Deltakerne må få velge selv hva de ønsker.

Rommet til Marianne og Vidar virket tungt/trykkende, og uteområdet var skralt.

Mor og datter... Når Lars kommer inn i hytta og sier at gulvet er lagt feil og at det må rettes, så går det ikke an å bare fortsette å legge gulvet feil. Hva skjer med det? Da har de jo ingen interesse for å vinne. Er det for show at de deltar? Ellers skjønte jeg ikke den skrivepulten inni skapet. Soverommet er jo så smått, og hyller og oppheng bør få sin plass der det er avsatt plass til det. Og så er det en sommerhytte med flere rom og hems til voksne personer, og ikke en bitteliten hybelleilighet på 12 kvm for en enslig student i Oslo sentrum. Det er ikke behov for skrivepult på soverommet.

Se der, det ble visst en liten rangering av denne uka likevel. 😎

Endret av Ctrl
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet
Gnå skrev (2 timer siden):

Synes du. Men hvorfor er det relevant å nevne det i denne diskusjonen, som egentlig skal handle om programmet og det deltakerne presterer?

Ja, det synes jeg.

Hvorfor ikke? Det er vel helt vanlig å kommentere på ting som skiller seg litt ut og det er absolutt ikke vanlig å male og jobbe praktisk i hvitt pentøy. Synes dette er en ganske så harmløs ting å kommentere på. Og ikke noe verre å kommentere på enn væremåten til deltagerne. 

• Liker 12
Skrevet

Å lese her inne på KG er for meg en del av opplevelsen ved å se på reality. Jeg har sett på Sommerhytta siden sesong 2, og har også fulgt med her inne noen sesonger, men synes det er så mye negativitet rundt programmet. Først var det klaging på at deltagerne fikk for mye å gjøre og aldri ble ferdige, når konseptet ble omgjort er det klaging på at de må gjøre for lite.. Og alltid skal det klages på dommerne. I stedet for å slutte å kommentere, håper jeg å heller kunne bidra til debatten som ei som liker Sommerhytta-godt og setter på programmet med en positiv innstilling :)

Når det er sagt, så er det en ting som, om ikke har irritert meg, i alle fall har forundret meg, og det er at deltagerne kommer uforberedte til Sommerhytta. De vet jo hva de går til, og det å være godt forberedt vil jo gjøre alt mye enklere. Ble derfor veldig glad over Dindas forberedelser til årets sesong! 

Synes det er en spennende cast i år, av en eller annen grunn synes jeg det er forfriskende med par som ikke er et par. Føler ikke vi har fått sett kjæresteparet så mye, og håper å bli bedre kjent med de senere i sesongen. 

Ang. denne ukas resultat, er jeg imponert over hva Dinda har fått til. Kjempebra uteområde, og et fint soverom med mange ulike strukturer. Vidar og Marianne ser ut til å ha hatt et godt snekkerarbeid, men er enig med en over her som sier at ugle-tapeten var finere. Det ble rett og slett litt mye på et lite rom, og jeg ville ha hatt litt færre elementer, for eksempel droppet hyllene over senga. Mor og datter hadde nok hatt godt av å forberede seg litt bedre, og det de gjorde på uteområdet fungerer ikke i praksis på grunn av at de har valgt feil planter. Kjæresteparet sitt soverom ble rotete med alle de ulike fargene og mønstrene som ikke passet sammen (tapet, veggfarge, sengetøy). Ingen tvil om at Dinda var best denne uka! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Men noen må skaffe deltakerne et strykejern, så mye krøllete stoff!

• Liker 4
Skrevet
Babyface skrev (På 15.5.2025 den 12.46):

Ja, det synes jeg.

Hvorfor ikke? Det er vel helt vanlig å kommentere på ting som skiller seg litt ut og det er absolutt ikke vanlig å male og jobbe praktisk i hvitt pentøy. Synes dette er en ganske så harmløs ting å kommentere på. Og ikke noe verre å kommentere på enn væremåten til deltagerne. 

Nemlig. Vil de absolutt gå i hvitt, så kan de ta på seg en sånn maledrakt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Faina skrev (På 14.5.2025 den 14.16):

De klærne til mor og datter 🙈 Normale folk kler på seg arbeidsklær, ikke finklær. 

Ellers er dette programmet blitt helt talentløst. Det blir mindre å mindre de skal gjøre. Hyttene er jo ferdige. Mangler bare maling. Nå er de til og med malt utvendig. Og de slipper unna det meste...

Så jeg feil, eller er dørene også på plass?

Endret av Mollami

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...