Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Cookiesandcream skrev (22 minutter siden):

Jeg liker samboeren/mannen til Marianne kjempegodt. ❤️ Så behagelig, rolig type og virker veldig flink. De er et fint par! Kunne nesten ønske hun hadde tatt med seg ham isteden. 🤭

Ja, de er skjønne begge to! Og venninnene har enda ikke vært sure, hvertfall har har ikke jeg merket det. Alltid en god tone og latter på både venninnene og Marianne. Fine folk!

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
Babyface skrev (32 minutter siden):

Ja, de er skjønne begge to! Og venninnene har enda ikke vært sure, hvertfall har har ikke jeg merket det. Alltid en god tone og latter på både venninnene og Marianne. Fine folk!

Ja, det tenkte jeg også på i dag. De har veldig god kommunikasjon og et godt samarbeid. 😊 Og jeg liker at de er så nøye og tenker gjennom ting. Ikke minst at de hadde forberedt seg så godt! Det har jeg etterlyst lenge 😊

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Cookiesandcream skrev (23 minutter siden):

Ja, det tenkte jeg også på i dag. De har veldig god kommunikasjon og et godt samarbeid. 😊 Og jeg liker at de er så nøye og tenker gjennom ting. Ikke minst at de hadde forberedt seg så godt! Det har jeg etterlyst lenge 😊

Synd deres gode håndverk og grundige gjennomføring ikke har gitt bedre uttelling. Jeg synes de hadde det beste bildet i fotokonkurransen også, ut fra et design-/komposisjonsmessig perspektiv. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg synes samboerparets kommunikasjon er skikkelig slitsom å høre på, fortsetter det sånn hele veien må jeg nesten vurdere å spole over diskusjonene deres😅 At Vidar har hatt noen runder der han heller vil reise hjem til Trøndelag er noe helt annet for meg, og egentlig ganske naturlig. Ble litt lei av all maset fra de andre parene om alt de mener han har gjort så mye, hvis man er litt grundig av seg og undersøker litt før man setter i gang (som venninnene også gjør) blir resultatet ofte bra uansett erfaring eller ei. 

Denne uka tror jeg forøvrig Dindas har gjort prosjekter for stort. Mulig jeg tar feil, for det er ikke alltid så lett å henge med på hvordan de ulike parene ligger an. Kan godt hende de får ferdigstilt på et vis, men likevel ikke få gjort det som tenkt, og på det området synes jeg ofte Marianne og Vidar (denne uka samboer) virker å ha mest kontroll samtidig som arbeidet er godt utført. Det jeg så av snekringen til Frida og samboer i kjæresteparet i dag var derimot langt i fra Dindas og Marianne/Vidar/Samboer sitt. Og nå har de vært der såpass lenge at jeg synes de kan ha litt nivå på det…

• Liker 4
Skrevet (endret)
Diamant20 skrev (2 timer siden):

Jeg synes samboerparets kommunikasjon er skikkelig slitsom å høre på, fortsetter det sånn hele veien må jeg nesten vurdere å spole over diskusjonene deres😅

Akkurat dette kan jo umulig være spesielt sunt. Dama er jo konstant sur på kjæresten  sin, men trist at det skal blottlegges for hele Norge. 

Merker jeg er inspirert av Vidar og Marianne: synes de gjør en god jobb, stilen deres er også ren og ryddig. 

Endret av Snurrevippen
  • Liker 3
Skrevet
Cookiesandcream skrev (10 timer siden):

Jeg liker samboeren/mannen til Marianne kjempegodt. ❤️ Så behagelig, rolig type og virker veldig flink. De er et fint par! Kunne nesten ønske hun hadde tatt med seg ham isteden. 🤭

Enig. De må passe godt sammen. Hun er mye og han stille og rolig. Få jekket henne ned litt 😊 får en god energi av Marianne, men trønderen er masete og opp og ned i humøret.  

• Liker 5
Skrevet
Babyface skrev (10 timer siden):

Er nok lettere for et kjærestepar å krangle desverre, enn et venninne par. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Greit med ukens vinnerpar, men det er så kjedelig der inne 😴 Går an å ha bittelitt farger, vel? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Irja skrev (3 minutter siden):

Greit med ukens vinnerpar, men det er så kjedelig der inne 😴 Går an å ha bittelitt farger, vel? 

Veldig enig..

• Liker 2
Skrevet

Denne uken er det vanskelig å rangere synes jeg! De var liksom best på hver sine måter. Etter begrunnelsen fra dommerene trodde jeg mor og datter skulle få gullhammer, men følte vel at den hørte mest hjemme der den endte opp. 

Dinda: Bra snekring, bra interiør, bra grillplass (men håper det kommer noen hyller under). Det er minimalistisk og ikke min stil, men de er veldig tro mot stilen og er flinke til å bruke ulike teksturer. Blir litt svimmel av å se på trappa, eneste. 

Mor og datter: Nydelig valg av farge og tapet i gangen! Veldig koselig uteplass. Skakt og skjevt, men jeg vil heller ha det koselig og skeivt enn beint og kjedelig. De er flinke til å få ting litt opp i høyden, både nå og på platten. Det gjør noe med romfølelsen. 

Marianne og Vidar/Thomas: Desidert best trapp, både snekkermessig og stilmessig. Fin farge i gangen. Godt å holde gangen litt rolig hvis de har planer om tapet i stua. Umalt treverk (hylle, trapp, krakk) ser litt uferdig ut i mine øyne. Ok grillplass, fiffig bord. Dommerene mener mye av olatten går til grilling, men so vil man jo gjerne lage maten der man sitter, og ikke på andre siden av hytta. 

Frida og Thomas: Rar trapp, feil i tapeten, merkelige fargevalg (den lyselilla sammen med det gule). Fin grillstasjon, men upraktisk med hellene og bord/benk er veldig hummer og kanari. De mangler dessverre en del på farge- og materialvalg, og det går mye ut over helheten. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg forstår fortsatt ikke poenget med utekjøkken, når man har kjøkkenet to unna… hadde ikke jeg giddet å bruke plass på iallefall. 

Programleder presenterte gangen til deltakerne, og det ble sagt at samtlige hadde laget rikelig med oppbevaring. Det kommer tydeligvis an på øyet som ser 😉 

De mørke fargene synes jeg ikke passer inn på sommerhytte. Men det er meg da. 
Synd at kjæresteparet ikke får det bedre til synes jeg. Spesielt synd med tapeten 🫣

• Liker 7
Skrevet

Godt det ble en bra vinner denne uka, de fortjente den. 

Så var jeg ikke synsk likevel, ref innlegget mitt på mandag om trøstehammer. ☺️

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes mor og datter har så fine fargesammensetninger og flott uteplass.

Elsker det bordet de laget med urtekasse og solcellelamper over, - kjempekoselig sted å sitte om kvelden! 🥰 Veldig sjarmerende, så da får det ikke hjelpe om snekkerarbeidet ikke er helt topp. De hadde vunnet tenker jeg, om de hadde hatt med en bedre deltager til å snekre. Sånn sett har jo Marianne og Vidar en fordel.

• Liker 3
Skrevet

Veldig koselig bord ja, spesielt med lampene over. Men integrert urtekasse midt i bordet synes ikke jeg noe om. Gøyal idé, men ville ikke hatt det selv.  Jeg hadde nok irritert vettet av meg med alt som ikke kan flyttes på, akkurat som med innfelt blomsterbed i terrassen. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Endelig, Dinda! 💪🏻🤩

Enig i at mor og datter, og særlig Lisen i det paret , er god med farger og har flotte idéer. Men håndverket er så elendig... 

Mannen til Marianne er virkelig handy, god erstatter.

• Liker 9
Annonse
Skrevet
seigostepop skrev (På 3.6.2025 den 18.01):

Selv om Frida sier det bare er slik de kommuniserer, så er det utrolig slitsomt å høre på den kjeklinga de to i mellom.. 

Jeg er så enig! Å se og høre på de to er IKKE «god TV»!

Hvis jeg vil se krangling og konstant hakking kan jeg se f.eks Paradise hotell.

• Liker 9
Skrevet

Fortjent med gullhammer til Dinda, det var de og grønn hytte det sto mellom i mine øyne. Mor og datter må bli mye mer pirkete på snekringen, og datter må nok også ta større ansvar for den. Det virker som de synes snekringen er kjedelig, men styling er gøy og prioriterer bort snekringen mot å starte stylingen veldig tidlig. Jeg tror også de med fordel kan planlegge bedre, hva skal gjøres, når og hvem, i stedet for at de maser på hverandre om hjelp når den andre har et prosjekt på gang.

Samboerparet må også bli bedre på snekring, spesielt Frida. I tillegg må de klare å planlegge omtrent alt i starten av uka (dette kan jo også gjøres litt mens de kjører bil feks). De kan ikke stå og krangle om hvordan ting skal være når det er kvelden før klokka ringer. Også kan de bli bedre på styling. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nokså jevnt mellom Dinda og Marianne/Thomas(Vidar) denne uka.  Det var deilig å se et rom uten den fargesprakende tapeten hos MT, og de hadde den eneste trappa jeg hadde følt meg 100% komfortabel med å klatre i 😉 Dinda har en sval og gjennomført stil, det skjer kanskje litt lite inne - men tradisjonen tro i Sommerhytta skal vel uteområdet fylles til maks.

De to andre parene ligger for langt bak når det gjelder snekring.  Jeg synes Lisen/Othilie hadde valgt en for mørk farge til ei sommerhytte denne gangen, og Frida/Thomas var ikke helt heldige med fargesammensetningen.

• Liker 3
Gjest Lawyam
Skrevet
FruRosa skrev (57 minutter siden):

Jeg er så enig! Å se og høre på de to er IKKE «god TV»!

Hvis jeg vil se krangling og konstant hakking kan jeg se f.eks Paradise hotell.

Kjeklinga er ikke det verste, det verste er at de sier det samme hver episode - varierer mellom ca 4-5 setninger....og jeg skrur snart av lyden...Skal de kjekle, hadde det vært fint om de kunne funnet på en ny setning. Høres ut som noen papegøyer...

Det samme problemet har jeg også med Marianne og Co, begge mennene hennes og hun... Kan de snart la være å si det samme... De er blidere da, men så utrolig kjedelig å høre på.

Jeg må virkelig si at mor og datter og Dindas har et større ordforråd og er mer interessante. De er hvertfall ikke hentet ut fra en dyrebutikk, hvis man ser bort fra at mor og datter kakler endel, og venninne også begynner å tø opp - men de er hvertfall mer underholdende og ikke så forutsigbare...

Gjest Lawyam
Skrevet
Sissy33 skrev (3 minutter siden):

Nokså jevnt mellom Dinda og Marianne/Thomas(Vidar) denne uka.  Det var deilig å se et rom uten den fargesprakende tapeten hos MT, og de hadde den eneste trappa jeg hadde følt meg 100% komfortabel med å klatre i 😉 Dinda har en sval og gjennomført stil, det skjer kanskje litt lite inne - men tradisjonen tro i Sommerhytta skal vel uteområdet fylles til maks.

De to andre parene ligger for langt bak når det gjelder snekring.  Jeg synes Lisen/Othilie hadde valgt en for mørk farge til ei sommerhytte denne gangen, og Frida/Thomas var ikke helt heldige med fargesammensetningen.

Mye enig med deg, men når det gjelder farger så liker jeg på en måte bedre Mariannes farger, men den hytta der kommer jo til å se veldig mørk ut, med det soverommet, badet og gangen. Får mer vinterhytte-vibber der enn sommerhytte- og det føles klausyrofobisk når det blir så mørkt når det er så smått. Slikt sett liker jeg bedre Dindas, det er jo sommervibber der, men den er jo ikke koselig. Parets liker jeg ikke, for rotete og mor/datters er jo koselig om ikke mer. Den mest sjarmerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...