Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang fikk jeg med meg første episode! 🥳 Så kanskje jeg følger med denne sesongen.

Jeg likte venneparet Dina og Linda best, jeg liker når folk har forberedt seg godt til noe de skal være med på. Venneparet med mann/dame kommer jeg nok til å slite med, synes det er slitsomt med folk som prøver å være morsomme hele tiden pluss at dialekten hans var litt mye.

Hyttene er som vanlig små, men de passer godt i dette tv-konseptet. Selv kunne jeg aldri hatt minihytte i en hyttelandsby, det blir for tett og campingaktig for meg. Området disse hyttene ligger i er fantastisk! 😍

Hvordan er det egentlig med salget av disse hyttene når programmet er ferdig? Får TV2 solgt dem? Jeg skjønner ikke at noen vil kjøpe hytte med så mye dårlig håndverk. 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg fikk også med meg første episode for første gang!  Likte best kjæresteparet,  men det kan fort endre seg 😅

• Liker 1
Skrevet

Hyttene er små, men i år ligger de hvertfall hver for seg. Det er ferdig sparklet innvendig i år, det blir mindre og mindre håndverk for hvert år. Antar det har noe med at de i mange sesonger har slitt med å selge de resterende. 
Jeg kommer til å følge med, men jeg savner tiden fra da Øyunn og Levi vant, da var det ordentlige hytter i et idyllisk område og det var skikkelig bygging. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Fine 'par' alle sammen- dette lover godt👍😎

Skrevet

Så på i går jeg og... første gang jeg har sett fra start, men gjeeeeesp! -tror dette kan bli langdrygt. 
Ikke noe en må følge med på virker det som 😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ser ut som om det ikke går over fire dager, men bare tre denne sesongen og at ukesfinalene da er onsdager. 

Endret av Lawyam
Skrevet
Lawyam skrev (5 minutter siden):

Ser ut som om det ikke går over fire dager, men bare tre denne sesongen og at ukesfinalene da er onsdager. 

Deltakerne jobber like mange dager som i tidligere sesonger, det er bare for oss seere at det blir annerledes.https://www.tv2.no/underholdning/varsler-store-endringer-i-ny-sesong-blir-enda-bedre/17672388/ 

Sikkert for at tv2 skal få fylt ut sendeplanen sin uten å kjøpe inn flere programmer, eller sende mer i reprise. Sikkert ikke like kult for de som ser på lineærtv, men kjekt for oss som streamer via tv2play. Har ikke sett enda, da jeg sparer alle episodene fra uken og ser på dem sammen. Håper det blir mere jevnt med hammere i år, og at vinneren ikke blir bestemt allerede i uke 2. Blir også litt uvant å komme tilbake til sommerhytta og alle hageprosjektene etter at vi (heldigvis) slapp mye av det på Fjellhytta. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Leste akkurat at hyttene er verdt 3 mill - sinnsykt at så små enheter koster så mye.

• Liker 2
Skrevet

To lesbiske par med i år?? Stor alderforskjell på det ene og..

Skrevet
Centimeteren skrev (1 minutt siden):

Uten at jeg vet hvorfor det har noe å si: det ene paret er mor/datter, de andre er venninner. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Skuffet over første konkurranse (der de konkurrer om rekkefølgen på hvem som får velge hytte først). Det var åpenbart en stor fordel å være på lag med en mann...

Ellers liker jeg alle fire parene denne sesongen etter å ha sett første episode.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Centimeteren skrev (26 minutter siden):

Denne sesongen er nok et unntak; merkelig nok ikke noen homoseksuelle med.

Skrevet

Irriterende dialekt på den ene mannen! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Må dere gi dere med dialekt-shaming. Fyren snakker jo helt fint trøndersk. Og teite tv2 som liksom lager "ordbok" når han sier noe. Å være hendt er jo et vanlig ord, hvorfor skriver de heinnt? 

Som tidligere år; utrolig at noen ikke har lært seg å bruke en drill før de stiller opp. 

Foreløpig favoritt: venneparet som har laget seg ordliste på verktøy, og laget moodboard i fine beigetoner. Det vil nok dommeren like. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Foreløpig så har kjæresteparet utmerket seg og vunnet alle 3 konkurranser. Blir spennende å følge de videre.

Venneparet virker veldig uorganiserte. Mulig han har litt kunnskap fra før, men tydeligvis ikke hun. Men alt kan læres.

Venninnene har forberedt seg, men har nok ikke kommet helt i byggemodus enda, men så er vi jo bare i uke 1 enda.

Mor og datter får jeg fnatt av. De minner meg om mor og datter Moholt, litt krampaktig liksom. Mor har nok endel erfaring med oppussing, men det virker som at datteren ikke helt har skjønt hva de har meldt seg på. Hun blir fort sliten, så her må nok mor ta de tyngste jobbene. 

Endret av Knitalong
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet

Jeg synes alt i alt at det virker ut som en veldig fin gjeng i år.

Tidligere sesonger har det alltid vært ett eller flere par jeg har irritert meg oven, fordi de enten har snakket stygt til hverandre, grandiose eller annet. Denne gjengen er derimot et friskt pust.

Onsdagsepisoden:

Spoiler

Gult var raske med å vinne konkurransene, men under press og disponering av tid så raknet det veldig. Forsto fort at de ikke kom til å få noe hammer denne uken.

Rent utseendemessig synes jeg grønn og rød var best, men grønn var nok hallet bedre på detaljer, løsninger og gjennomførelse. Når dommerne gikk over blå så la jeg merke til mange små og fine detaljer. Men blå ble nok litt for «tamt» og kjedelig for min del.

Veldig fortjent hammer til grønt par! Det skal bli spennende å følge deltagerne gjennom denne sesongen.

• Liker 4
Skrevet
Lawyam skrev (På 6.5.2025 den 18.42):

Denne sesongen er nok et unntak; merkelig nok ikke noen homoseksuelle med.

Og ingen utenlandske…? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
tufsetrollet skrev (15 timer siden):

Og ingen utenlandske…? 

Tror ikke det har vært med noen utenlandske siden Jerry fra Sverige var med i sesong 4. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Pleier det ikke alltid være med minst en mørkhudet og en homoseksuell i omtrent alle program for tiden da? For at de skal kunne sikre 'mangfold'? Jeg ble hvertfall overrasket. I fjor var det jo hun marokanske med partner og en til.

Endret av Lawyam
  • Liker 8
Skrevet (endret)

3 timer med ukas Sommerhytta klarte jeg spole ned til ca. 50 min effektiv seertid, og jeg føler jeg ikke har gått glipp av noe. 
Det er så mye fjas og vas at det halve kunne vært nok. Og i all spolingen registrerte jeg at trønder Vidar og Marianne sikkert hadde 50% skjermtid, og det alene var spolegrunn. Sikkert veldig fine og flinke folk, men det er jo NM i fjas når de er på skjermen. Jeg orker ikke bruke tid på det.

Uansett, for de som kjenner meg på KG så kan jeg si at det blir ingen rangering fra meg i år, kun meningsutvekslinger. For jeg klarer ikke engasjere meg. Førsteuka var altså så skuffende. Både å se på og av leveranser. Og så har vi Aina oppi dette, da blir det ikke seriøst... 😩

Det jeg sitter igjen med er at jeg lurer på hva kjæresteparet har holdt på med denne uka. Vi har knapt sett de annet at de vant alle 3 konkurransene. Og jeg kan ikke tro at det var meningen at de ikke skulle steinlegge inngangspartiet, der de presenterte det i originalt grus med noen steinheller som så ut som dem hadde falt ned sporadisk fra himmelen? Ellers leverte de en liten platting foran døra, noe småting og møbler de vant... samt denne store blomsterkassa i spiler - som var veldig bra snekret, selv om de bommet med innholdet (moll vs treverk). Synes det var skuffende. Jeg hadde forventninger til kjæresteparet. 

Og igjen ser vi det. Dommerne maner opp til kreativitet. Det er ikke måte på hvor kreative deltakerne bør være. Samtidig som kreativitet aldri lønner seg. Denne uken var det ett par som var kreative, og det var venninnene. Med denne japanske stilen og en "brygge" foran døra. Okei, særlig praktisk var det ikke siden 80% av inngangspartiet forsvant i "pynt" og sånn sett var det ikke min type inngangsparti, men det ble faktisk bra likevel. Kreativt som pokker. Noe annerledes og gøy, og veldig bra utført. Dette tenker jeg dommerne burde anerkjenne med gullhammer når de andre parene i bestefall kun leverer ferdigstilt originalitet. 

Men neida, det var Vidar og Marianne med sitt originale inngangsparti som vant. Greit nok de hadde et par kreative småting i inngangspartiet, men alt i alt føler jeg de vant fordi ingen av de andre parene som skulle være originale klarte å levere bedre på detaljene. Mor og datter leverte greit, men det ble for skjevt. Og de bør være forsiktige med å gå inn i den hytta om de har 1 flaske rødvin innabords, ellers snubler de ujevne hellekanter. Vidar og Marianne på sin side var ganske nøye på jevnheter. Og kjæresteparet ble som sagt ikke ferdige, som er rart i seg selv.

Så igjen, jeg skulle helst sett at gullhammeren falt hos venninnene pga kreativiteten i kombinasjon med gjennomføringen.

Jeg hadde visst mer på hjertet enn jeg trodde, men det er typisk meg. 😅 Men vet ikke hvor lenge jeg orker å se på i år. 

Endret av Ctrl
  • Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...