AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:33 #1 Del Skrevet mandag kl 20:33 Jeg skal være helt alene i Oslo i to dager i sommer. Hva skal jeg finne på da, tro? Anonymkode: 3aa65...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garden123 Skrevet mandag kl 21:04 #2 Del Skrevet mandag kl 21:04 I got you. 1. Bor du sentralt? 2. Liker du å gå når du utforsker? 3. nevn noen interesser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:58 #3 Del Skrevet i går, 08:58 Oslo er en kjedelig by, så bygdaktig. Ikke noe å finne på. Anonymkode: 47098...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #4 Del Skrevet i går, 08:59 Hvis det er fint vær tar du med deg en bok og setter deg på gresset i Frognerparken. Gå litt rundt og finn et fint sted der, det er mange ulike områder i parken å se på. Eller ta deg en tur på Nasjonalmuseet, virkelig storslagent og verdt å se, uansett om du er kunstinteressert eller ei. Er du eventyrlysten og det er fint vær kan du ta båt til Langøyene eller Hovedøya, det er vanlig Ruter-billett som gjelder. Kos deg!! Anonymkode: eca85...a34 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #5 Del Skrevet i går, 08:59 Jeg tror jeg kunne fylt opp flere måneder med aktiviter i Oslo alene om sommeren, Oslo er jo fantastisk om sommeren. Hva liker du og gjøre da? tur langs Akerselva, Ekebergparken, Middelalderparken, Frognerparken, tur i marka, bystranda, Frognerkilen, Bygdøy , Huk, folkemuseet, Oslo bymuseum, Munch museet, botanisk hage, nye tøyenbadet, kino, Ibsen museet, Slottsparken, Nasjonalmuseet, Sørenga…. Anonymkode: c33f2...0ff 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:00 #6 Del Skrevet i går, 09:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oslo er en kjedelig by, så bygdaktig. Ikke noe å finne på. Anonymkode: 47098...f7f Da er det nok du som er snever. Det er jo masse å finne på her. Natur, bading, museer, opplevelser, musikk, parker.. Du har kanskje bare sett nedre Karl Johan..? Anonymkode: eca85...a34 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #7 Del Skrevet i går, 09:03 Det kommer helt an på hva du liker, budsjett, om du ønsker å være aktiv, er opptatt av mat, været, og alt slikt. Hadde det vært vinter ville jeg tatt med med skia og brukt dagen i Nordmarka. Hadde været vært dårlig ville jeg dratt på heldags SPA med behandlinger. Kunne snacket meg gjennom mathallen eller en av food courts en ettermiddag. Sett en opera. Nytt et glass hvitvin på sørenga. Og mye mer. Anonymkode: ea2ab...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #8 Del Skrevet i går, 09:03 Å finne på noe i Oslo burde virkelig ikke være et problem. Anonymkode: 3b1ab...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #9 Del Skrevet i går, 09:17 Jeg elsker å være på alene-ferie i byer. Les deg opp, og lag noen planer ut fra egne interesser. Husk - du kan gjøre akkurat som du selv vil, og trenger ikke å ta hensyn til noen. Jeg ville gått endel på museer. Anonymkode: 2f3da...980 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:39 #10 Del Skrevet i går, 09:39 Et måltid på Brasserie France hadde stått på lista mi i hvert fall, har ønsket meg det lenge. Anonymkode: 4dc1d...773 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:18 #11 Del Skrevet i går, 11:18 Kan jo gi et tips da...fin gåtur for å se virkeligheten vi lever i: Start gåturen din ved Oslo Domkirke.....gå mot og oppover Storgata - stopp ved Brugata se på livet litt der - etterpå går du ned brugata - Tar en kaffe lenger ned i Brugata på Evita Espresso - etterpå over til Vaterlandsparken å se på livet der - så kan du gå nedover mot Grønland og spise lunsj på Punjab Tandoori. Meld gjerne her inne om opplevelsen din Anonymkode: 07a7e...781 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:55 #12 Del Skrevet i går, 11:55 Jeg ville tatt turen ut til en av øyene, hvis det var fint vær. Hovedøya feks. Og så ville jeg besøkt et museum, drukket mye god iskaffe og gått på en bra restaurant eller to og i noen kule butikker. Anonymkode: b9181...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:08 #13 Del Skrevet i går, 14:08 Oida, mange forskjellige svar her Jeg er ikke veldig godt kjent i Oslo, tenkte dermed på å kanskje få noen tips her. Skjulte perler som ikke man kan google seg til, ikkesant. Er alene, dame i 30-årene, så jeg har ikke veldig lyst til å være ute sent på kvelden. Bor sentralt midt i bykjerne på hotell. Er ellers fornuftig uten å være naiv, og jeg kjenner flere hyggelige somaliere Jeg liker å gå, jeg liker å se på ting, lukte på ting, lære om ting. Jeg elsker nye matopplevelser, handler alltid mat på obskure steder når jeg reiser med familien. Drikker gjerne et glass vin, men liker ikke øl. Har ikke noe spesifikt budsjett, bruker det jeg vil tenker jeg. Resten av familien kommer etter noen dager, så da må vi vel igjennom barne-turistmølla, men hva gjør jeg når jeg skal ha to dagers avslapning bare meg uten unger og mann, det er spørsmålet 😊 Tar gjerne imot ruter som er ok å gå på dagtid altså, uten å bli ranet Ts Anonymkode: 3aa65...a9d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet i går, 14:58 #14 Del Skrevet i går, 14:58 (endret) Botanisk hage, der kan du lukte. Og i Ekebergparken finner du en nydelig lysinstalasjon, ta en tur dit når det er blitt mørkt. Denne parken er forresten full av kunst, der bør du bruke noe tid, også på dagtid. Roseslottet er også flott å oppleve Alle disse stedene er fine å besøke før du får familien samlet😊 Og Vippa, Mathallen eller Oslo Street food er artige og litt sære matsteder. Liker meg også godt på Brygg, men der er de gode på øl, ikke vin. Men innimellom har de gode matopplevelser der også. Endret i går, 15:03 av reiseglad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:17 #15 Del Skrevet i går, 15:17 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Oida, mange forskjellige svar her Jeg er ikke veldig godt kjent i Oslo, tenkte dermed på å kanskje få noen tips her. Skjulte perler som ikke man kan google seg til, ikkesant. Er alene, dame i 30-årene, så jeg har ikke veldig lyst til å være ute sent på kvelden. Bor sentralt midt i bykjerne på hotell. Er ellers fornuftig uten å være naiv, og jeg kjenner flere hyggelige somaliere Jeg liker å gå, jeg liker å se på ting, lukte på ting, lære om ting. Jeg elsker nye matopplevelser, handler alltid mat på obskure steder når jeg reiser med familien. Drikker gjerne et glass vin, men liker ikke øl. Har ikke noe spesifikt budsjett, bruker det jeg vil tenker jeg. Resten av familien kommer etter noen dager, så da må vi vel igjennom barne-turistmølla, men hva gjør jeg når jeg skal ha to dagers avslapning bare meg uten unger og mann, det er spørsmålet 😊 Tar gjerne imot ruter som er ok å gå på dagtid altså, uten å bli ranet Ts Anonymkode: 3aa65...a9d Ganske trygt og fint. Hvis det er overskyet : Munch museet, Operaen, Nasjonalgalleriet, Astrup Fearnley museet, Fineart, spis på Tjuvholmen. Solskinn: tur i Frognerparken, båttur til en av øyene, gå tur, ta et bad. Spis på Aker Brygge/Tjuvholmen. Brugata og den veien nedi i sumpen som en annen refererte til er for det meste fullstendig nedtagget og veldig mange narkomane. Der er det ingenting å se med mindre du er spesielt interessert i den typen kultur eller liker butikker som selger juggel. Anonymkode: d6dab...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:23 #16 Del Skrevet i går, 15:23 Om du syns det er ubehagelig å vanke med åpenlyse rusmisbrukere, kan jeg anbefale å holde deg unna Storgata/brugata. Ellers har jeg aldri blitt ranet i Oslo, og jeg har bodd her i sentrum stort sett hele livet. Anonymkode: a5ae6...199 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #17 Del Skrevet i går, 15:38 Takk for tips 🌸 Jeg skal dit under tons of rock, da er kanskje Ekebergparken litt opptatt? Eller er det bare Ekebergsletta som er full av rockere den uka? 😊 Anonymkode: 3aa65...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:44 #18 Del Skrevet i går, 15:44 Roseslottet kjenner jeg ikke til, det skal jeg definitivt vurdere. Og takk for tips om Vippa, der har jeg ikke vært! Marokkansk mat er jo helt magisk godt 😍😍 Frognerparken skal besøkes med ungene, tror de kommer til å synes det er gøy. Jeg skal finne meg et museum 😊 Er det da man vet man er blitt voksen, når man går på museum alene? Anonymkode: 3aa65...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:07 #19 Del Skrevet i går, 16:07 Jeg syns det er veldig koselig å gå langs Akerselva, starte i Nydalen og gå nedover mot Grønland, kanskje ta en tur innom Kubaparken, og Mathallen på vulkan. Rett og slett bare følge elven nedover, super koselig om det er fint vær ☀️ plutselig kommer du over en konsert eller kafé som du vil sette deg ved. Anonymkode: 8d2a7...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden Sist jeg var i Oslo og hadde litt tid å slå ihjel så startet jeg med å gå hele Karl Johansgate fra Sentralstasjonen. Jeg tok en god runde i Slottsparken og jeg satte meg på en benk og kikket på folk (og på vaktskifte, men det var bare flaks). Så gikk jeg ned igjen mot Operaen, men denne gangen langs sjøen, forbi Akerhus festening. Så gikk jeg på Operataket, tok meg en kopp kaffe og vipps så hadde jeg brukt de 6 timene jeg måtte vente på buss. Det er litt deilig å bare "daffe" rundt, og selv om jeg ikke gikk på noen museer denne gangen, så ble det en fin dag som jeg kjente ga energi. Anonymkode: 59c06...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå