AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:05 #1 Del Skrevet mandag kl 17:05 Jeg har vært i London et par ganger før og hatt med noen. Nå vurderer jeg å reise alene, det har jeg aldri gjort før. Foreldrene mine sier at jeg ikke kan gjøre det og at det sikkert kommer til å skje noe farlig, og at ingen liker å reise alene. De kan ikke vite det da folk er forskjellige .Jeg tenker at å reise alene er noe jeg kommer til å like for jeg trives i mitt eget selskap. Tviler også på at det kommer til å skje noe farlig, men sånt vet man jo ikke, men skal man tenke sånn får man jo ikke gjort noe som er gøy. Er mest redd for å ikke klare å ta meg fram på flyplassen osv. Er i 30 årene så foreldrene mine kan bare si hva de vil. Noen som har tips til å reise alene? Er det lurt eller ikke så lurt? Jeg starter med London. Kanskje reiser jeg andre steder seinere. Anonymkode: 8d9ba...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:08 #2 Del Skrevet mandag kl 18:08 Så sant du er myndig, trenger du ikke gjøre som foreldrene dine sier. Jeg er dame og har reist flere ganger alene og liker det godt, også til London. Tenker bare det er greit å ta vanlige forholdsregler og bruke sunn fornuft. Ikke gå på de mest folketomme og skumleste stedene etter mørkets frambrudd, bla. Reise med to bankkort/kredittkort, men bare ha det ene på deg når du er ute, så du har et ekstra om du blir frastjålet/mister det ene. Det kan sikkert være lurt å ta utskrift av billetter og bestillinger også og evnt ta kopi av pass og låse det ned i kofferten på hotellet/i safen når man er ute. Jeg går ut på kveldstid, men tenker på hvordan jeg skal komme met hjem, drikker lite og passer på glasset mitt. Tar alltid med en bok eller to og AirPods så jeg kan lese eller høre på musikk når jeg er alene på hotellrommet eller reiser fra a til b.. Ellers gjør jeg det sammen når jeg reiser alene som når jeg har reisefølge; går på kafé og restaurant, shopper, besøker severdigheter og attraksjoner. God tur. Anonymkode: 725f7...f34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:24 #3 Del Skrevet mandag kl 18:24 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært i London et par ganger før og hatt med noen. Nå vurderer jeg å reise alene, det har jeg aldri gjort før. Foreldrene mine sier at jeg ikke kan gjøre det og at det sikkert kommer til å skje noe farlig, og at ingen liker å reise alene. Anonymkode: 8d9ba...a99 Du trenger egentlig ikke tips, du kan gjøre de samme tingene du ellers ville gjort med andre. Bare at du selv bestemmer når og hvordan. Foreldrene dine tar åpenbart feil, vi er mange som elsker å reise alene. De må tro de har oppdratt et veldig uselvstendig menneske hvis de mener du ikke klarer deg alene når du er over 30. Anonymkode: 4e445...8fb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:29 #4 Del Skrevet mandag kl 18:29 Dette finner du ut av selv Start med en storby eller noe annet som ikke er så langt å reise til.. Husk, du reiser jo aldri "alene". Har folk rundt deg, du kan også komme i snakk med andre på tur Jeg reiser nesten bare på egenhånd, da kan jeg bestemme alt selv. Trives veldig godt med det, reist over store deler av verden. Det er nok den største utviklingen man kan gjøre som menneske. Men pass deg, du kan bli hektet på det. Jeg skal snart selge min bolig å reise på ubestemt tid, er godt voksen. Livet er kort, utviklingen i samfunnet er også dårlig. Derfor vil jeg leve nå. Anonymkode: 7f5ef...66a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:33 #5 Del Skrevet mandag kl 18:33 Jeg er eldre enn deg og reiser alene hele tiden. Er på Tenerife akkurat nå - alene.😍 Anonymkode: 133b1...b57 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:36 #6 Del Skrevet mandag kl 18:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er eldre enn deg og reiser alene hele tiden. Er på Tenerife akkurat nå - alene.😍 Anonymkode: 133b1...b57 Er så deilig å føle seg fri, bestemme alt selv. Så møter man jo alltid noen man kan snakke litt med eller noe. Kan også melde seg på ting. Anonymkode: 7f5ef...66a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet mandag kl 18:36 #7 Del Skrevet mandag kl 18:36 Vi er mange som liker å reise alene. Det finnes blant annet flere grupper på Facebook med tusenvis av kvinner fra hele verden som liker å reise alene. Det er heller ikke sånn at alle andre steder enn hjemme er så fryktelig mye farligere, med høyere risiko for at noe skal skje. Du kan bli påkjørt, overfalt eller ranet rett utenfor din egen inngangsdør, og du kan oppleve en fremmed by som verdes tryggeste. Og enig med brukeren over her, egentlig trenger du ikke tips. Du har reist før, og siden du skal til en by du har vært i før vet du hva du går til. Du tar de samme forholdsreglene som da du reiste sammen med noen. Det å finne frem på flyplassen løser seg, det er godt skiltet, og det går greit å følge strømmen. Les deg litt opp på hvordan du skal komme deg fra flyplassen til hotellet, så har du en plan. Men det er enklet i London, altså. Men jeg skal gi deg ett lite tips, som jeg selv har brukt noen ganger. Om du blir usikker på veien, og trenger litt tid til å orientere deg, ikke la det synes på deg at du er usikker. Gå med selvtillit, som om du er lommekjent, da blir du et mindre lett bytte. Trenger du tid til å finne ut av det, eller vil spørre om veien, så gå inn på et hotell, en restaurant eller en butikk. Dette kommer til å bli bra. Jeg har reist alene mange ganger, til land på flere kontinenter, og jeg har aldri vært utsatt for noe. London er et bra sted å begynne, og så finner du ut om du liker det så mye som du tror. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå