AnonymBruker Skrevet 11. mai #21 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 6.5.2025 den 17.37): Dette kan jeg ikke svare deg på. Men kvinner burde begynne å utforme toalettrom på kino, sentre, ol. Fordi de fleste offentlige toaletter, er beregnet på menn som står og tisser, ikke trenger å ta av seg yttertøyet eller henge fra seg ei veske. Anonymkode: 5dbfa...9e9 For ikke å snakke om stellerom. Virker som at de fleste stellerom er designet av folk som aldri i sitt liv har bytta en bleie. Anonymkode: c636f...701
Commander Skrevet 12. mai #22 Skrevet 12. mai At menn designer biler for menn stemmer bare delvis. Menn har lyst på bil, kvinner svarer ja eller nei. At kona skal like bilen blir vektlagt. Sier hun nei blir det nei 🙂 Når man ser bilreklamer fra 70 tallet med damer på panseret. Tøff bil, du ser bra ut i denne, denne får du dame med, stor motor , toppfart, 0-100, svir gummi....osv. Alt dette macho greiene er kraftig tonet ned. I dag er det forbruk, praktisk, brukervennlighet, isofix, lettkjørt, sikker, miljø, sosial profil. Noe det ikke er menn som etterspør i første rekke.🙂 Damer ser oftere etter en bil som de velger veske. Snerten, praktisk, fin. Når man lager bil og prøver å fange iPhone generasjonen unge kvinner som ønsker bil som matcher antrekket. Da får vi biler som dette. Mange sier:"fra a til b er det viktige". Men hva de vil bli sett i betyr (mi st) like mye. Reklamen er rettet mot kvinner, fordi damer bestemmer 🙂
catman Skrevet 12. mai #23 Skrevet 12. mai Når det gjelder reklame, så har til og med Volvo, som jo er kanskje den mest kvinnevennlige produsenten (innføring av "kvinnelig dimensjonerte" crash test dummies, YCC og mer sikkerhets- og familievennlig ideologi enn de fleste andre) noen svin på skogen. Her er "little women":
catman Skrevet 12. mai #25 Skrevet 12. mai Commander skrev (24 minutter siden): Reklame rettet mot menn?? Svarte, den var ikke noe bedre. Også særlig når man tenker på at bobla er et rullende eggeskall, absolutt dødsfelle i en ulykke.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #26 Skrevet 12. mai Commander skrev (2 timer siden): Damer ser oftere etter en bil som de velger veske. Snerten, praktisk, fin. Når man lager bil og prøver å fange iPhone generasjonen unge kvinner som ønsker bil som matcher antrekket. Da får vi biler som dette. Mange sier:"fra a til b er det viktige". Men hva de vil bli sett i betyr (mi st) like mye. Reklamen er rettet mot kvinner, fordi damer bestemmer 🙂 Prøver du å si at damer ikke eier estetisk sans? For de to eksemplene der ser helt forjævelig stygge ut. Anonymkode: 6433b...b0b
Commander Skrevet 12. mai #27 Skrevet 12. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøver du å si at damer ikke eier estetisk sans? For de to eksemplene der ser helt forjævelig stygge ut. Anonymkode: 6433b...b0b Spesielt den øverste var særdeles populær blant unge urbane kvinner med (fremtidig) stor kjøpekraft. Tenk collegejenter. Kvinner vektlegger å gå inn eller opp i bil (sjelden ned), lett å parkere, praktisk, rimelig i drift, god plass osv. Når brukte en mann ordet "snerten" om bil sist. Dette er iPhone generasjonen. Det skal være gjenkjenbart. Norske kvinner er veldig glad i å sitte høyt i suv. OBS: Dette gjelder ikke alle kvinner selvfølgelig, men her er forskjellen til menn størst. Og bilfabrikkene ønsker å skape fremtidige bilister av unge kvinner.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #28 Skrevet 12. mai Jeg har i mange år sagt at kvinner burde designe inventaret. Så mye krinkelkroker og vanskelige forhold for renhold på innsiden av en bil. Anonymkode: 5b3aa...577
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå