Gå til innhold

Filmen du aldri glemmer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jo forresten...TITANIC. Gikk i flere dager etterpå og bare tenkte på den....

(Da mener jeg det som virkelig skjedde og alle de stakkars menneskene som virkeli druknet....ikke på Kate Winslet og Leaonardo DiCaprio.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Midnight Express

Frihetens regn

Stekte grønne tomater

Skrevet
Once were warriors (En gang var vi krigere).

Så den med en type, og etterpå gikk vi på kafé. Husker at ingen av oss greide å si noe på flere timer. Det var bare ingenting å si.

ja den filmen husker jeg også godt - sterk film.

Gjest lillelou
Skrevet

"Postmannen" (den italienske,ikke den mølfilmen med Kevin Costner...) syns jeg er en utrolig vakker film. Den satte seg virkelig hos meg,og jeg blir like myk i hjertet hver gang jeg ser den.

Så er det "The Straight Story" av David Lynch, som handler om en gammel mann som kjører ørtifjørti mil på en gressklipper for å bli venner med broren sin igjen før det er for seint- de har ikke snakket sammen på 20 år (ca).

I tillegg er det en tysk/jugoslavisk(?) film som jeg ikke klarer å huske navnet på,og som jeg gjerne skulle sett igjen, for den var bare utrolig sterk.Om en traumatisert jente fra jugoslavia som blir gift/solgt til en tysk fyr med fortid fra Fremmedlegionen,og om hvordan de to sakte nærmer seg hverandre. Utrolig intens og veldig rørende og spesiell film. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Frihetens regn

Philadelphia

Unngår egentlig i størst mulig grad endel filmer, herunder særlig skrekkfilmer, men også svært triste filmer. Har Schindlers liste liggende, har hatt det en stund, men har ikke turt å se på den.

Gjest gjest1
Skrevet

Dancer in the dark gjorde virkelig inntrykk på meg, jeg var helt i oppløsning da filmen var ferdig.

Dead man walking var også en sterk film.

Andre grinefilmer jeg kan nevne er Pay it forward og My girl. Jeg gråt like herlig til begge to. :ler:

Ellers så er jeg veldig glad i typiske jentefilmer som Cocktail og Dirty Dancing. :tommel:

Skrevet

Festen

Den grønne mil (mest pga den ene forferdelige henrettelsesscenen som bokstavelig talt brant seg fast i minnet mitt :tristbla:)

Og, hold dere fast, RoboCop 1 :ler2:!! Der også pga en scene som gjorde meg fysisk uvel i flere dager (mishandlingen av politimannen som fører til at han blir til RoboCop). Scener der mennesker mister kroppsdeler er det verste jeg vet!!!

Gjest Anerikke
Skrevet

Det må nok være Purpurfargen... Grusom og bra film!

Og Så som i himlen. Gråt fra introen omtrent!

Skrevet
I tillegg er det en tysk/jugoslavisk(?) film som jeg ikke klarer å huske navnet på,og som jeg gjerne skulle sett igjen, for den var bare utrolig sterk.Om en traumatisert jente fra jugoslavia som blir gift/solgt til en tysk fyr med fortid fra Fremmedlegionen,og om hvordan de to sakte nærmer seg hverandre. Utrolig intens og veldig rørende og spesiell film. :)

Denne har jeg også sett. Skulle likt å vite hva den heter. Hadde ikke hun jenta en baby også? Noen som vet?

Festen, Lilja4Ever, Midnight Express vondt vondt vondt å se på.

Leon satte spor og er vel en av favorittene

Gjest Gjest
Skrevet

Enkelt;

-Leon

- Breaking the waves

-Apocalypse Now

-Edward Saksehånd

Gjest Gjest
Skrevet

Mitt liv som hund (den absolutt beste filmen av han der svenske regissøren som i ettertid solgte sjela si)

Edward Scissorhands

Sanger fra andre etasje

Underground

Chihiro og heksene og de fleste andre Ghibli-filmene

Mot veggen

Tid for fulle hester

... og en god del andre filmer...

Gjest Gjesten
Skrevet
Denne har jeg også sett. Skulle likt å vite hva den heter. Hadde ikke hun jenta en baby også? Noen som vet?

Festen, Lilja4Ever, Midnight Express vondt vondt vondt å se på.

Leon satte spor og er vel en av favorittene

Den med ei jugoslavsk jente som blei gravid i voldtektsleir, og så blei ho "redda" av ein soldat etter at ho fekk ungen? Eg trur eg har den, skal sjekke når eg kjem heim.

Gjest Gjesta
Skrevet

Lilja 4-ever, Fight Club, Schindlers liste, American History X, Den grønne mil, Kids, The Wall og Io non ho paura blant andre.

Gjest camillo
Skrevet

Man skal aldri si aldri, jeg er jo en teflonhjerne av dimensjoner.

Men en god kandidat er Closer.

Skrevet

Trur det må være Titanic... Den kom ut da jeg var en 12-13 år, og den gjorde kjempeinntrykk på meg:)

Skrevet

A Beatiful Mind...

i tillegg til alt dere andre nevner; se denne filmen ...

Skrevet

Stekte grønne tomater

Frihetens regn

Enemy of the State

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...