Charmina Skrevet 14. mars 2006 #1 Skrevet 14. mars 2006 Hei! Har du sett en film du aldri klarer å glemme som virkelig gjorde inntrykk på deg? Hos meg er det filmen Lilja4ever Den sitter spikret på netthinnen. Følte meg helt dårlig etter å ha sett den!
Gjest vimse Skrevet 14. mars 2006 #3 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Åh.. Jeg har ikke fått sett den ferdig enda(Lilja4ever altså) Men det er tre filmer... Girl, interrupted. Naboer. Dirty Dancing(*knise litt*) Og at jeg kunne glemme Schindlers liste Endret 14. mars 2006 av vimselims
Gjest 1111 Skrevet 14. mars 2006 #4 Skrevet 14. mars 2006 Requiem for a dream. Satte virkelig inntrykk.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Dirty Dancing og Fried Green Tomatoes glemmer jeg ihvertfall ikke, for de er favorittfilmene mine tror jeg. Ellers glemmer jeg nok ikke Blair Witch Project (er fortsatt redd for å gå i skogen, og du får ikke meg til å sove i telt) Endret 14. mars 2006 av Rosin
Anglofil Skrevet 14. mars 2006 #6 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Shadowlands er filmen som gjorde et stort inntrykk på meg når det gjelder død og kreft. Jeg har selv alltid vært redd for å få kreft, kanskje fordi bestemor døde av det når mamma var ung, og fordi både bestevennen min har hatt det og mange andre i hans familie som står meg nær. Shadowlands gav meg et nytt inntrykk av det å dø og det å gripe sjangsene mens man fremdeles har dem. Sitatet; "The happiness now, will be part of the pain then." vil alltid følge med meg så lenge jeg lever. Purpurfargen husker jeg fremdeles som en sterk film da jeg så den som liten, og gjorde et like enormt inntrykk på meg når jeg kjøpte den på dvd og så den enda engang. Denne filmen fikk øynene mine opp for all den grusomhet som finnes ute i verden, og at jeg er i grunn svært heldig. Samme følelse fikk jeg da jeg så Hotel Rwanda eller Rabbit-Proof Fence, som begge er sanne historier. Ellers så glemmer jeg selvsagt aldri hvor trist jeg synes My Girl var. Gråt som en sil og kommer nok aldri til å glemme det. To Have and Have Not som er min favoritt innen romantisk drama. Morsomt og spennende å se skuespillerne Humphrey Bogart og Lauren Bacall forelske seg på ordentlig, mens karakterene deres på lerretet gjør det samme. Det gir filmen både tyngde og styrke å vite at de følelsene som vises og ses er ekte. De Bogart og Bacall giftet seg forøvrig etter at filmen var ferdig. Mvh Yvonne Endret 14. mars 2006 av yvonne
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2006 #7 Skrevet 14. mars 2006 Kommer aldri til å glemme da jeg satt i kinosalen på Lørenskog midt på natta og så Ringens Brorskap. Tårene trillet da de første scenene rullet over lerretet Fiiiiiiiiiiine filmen! De fæle filmene prøver jeg å glemme.
Gjest King James Skrevet 14. mars 2006 #8 Skrevet 14. mars 2006 Dark Victory fra 1939 som kanskje er den beste filmen Bette Davis lagde men det er veldig mange filmer.
Gjest Sille Skrevet 14. mars 2006 #9 Skrevet 14. mars 2006 De filmene som jeg husker best, er nok Forrest Gump og the Green Mile. (Jeg har nok sett filmer som er minst like bra som disse, men disse to har brent seg fast. Og nå kom jeg på en til: Ben Hur, som vi så på ungdomsskolen )
Gjest joje Skrevet 14. mars 2006 #11 Skrevet 14. mars 2006 "Den engelske pasienten" og "Elsker deg for evig" er absolutt filmer jeg aldri vil glemme. De traff meg midt i hjerterota.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #12 Skrevet 14. mars 2006 American history x så vi i 8-klasse på ungdomskolen, men hvem glemmer ikke negeren på fortauet?
Impala Skrevet 14. mars 2006 #13 Skrevet 14. mars 2006 Den engelske pasienten, Fargo og Pulp Fiction iallefall. Sikkert flere også, men det var de jeg kom på i farta.
Gjest Virvel Skrevet 14. mars 2006 #14 Skrevet 14. mars 2006 American history x så vi i 8-klasse på ungdomskolen, men hvem glemmer ikke negeren på fortauet? ← Å herregud, ikke si det, jeg får så vondt i tenna... Schindlers Liste Ringenes Herre, spesielt den siste, for da hadde jeg så voldsomme forventninger, og jeg var på gråten gjennom store deler av filmen Den lille havfruen - den aller første filmen jeg eide, og også den aller første filmen som gjorde inntrykk på meg. Jeg så den om og om igjen i det uendelige
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2006 #15 Skrevet 14. mars 2006 Fried Green Tomatoes er en film jeg har sett gang på gang, synes den var helt spesiell når jeg så den første gangen. Ellers er, som mange har neven, Schindlers Liste en film som gjorde stort intrykk..
Gjest Hilde K S Skrevet 14. mars 2006 #16 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Pay it forward Sweet november Åndenes hus Den sjette sansen Matrix Endret 14. mars 2006 av Hilde K S
*Emma* Skrevet 14. mars 2006 #17 Skrevet 14. mars 2006 Kommer bare på en sånn på stående fot: Frihetens regn (Shawshank Redemption.)
Plonk Skrevet 14. mars 2006 #19 Skrevet 14. mars 2006 Once were warriors (En gang var vi krigere). Så den med en type, og etterpå gikk vi på kafé. Husker at ingen av oss greide å si noe på flere timer. Det var bare ingenting å si.
Gjest Gjesten Skrevet 14. mars 2006 #20 Skrevet 14. mars 2006 American History X. Lillebroren der er så lik lillebroren min at slutten fekk meg til å strigrine. Braveheart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå