AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:36 #1 Del Skrevet mandag kl 06:36 Hei Jeg har aldri skrevet her inne om dette før, føler meg alene og ensom når det gjelder dette og trenger å få det ut. Er det noen her inne som føler på det samme som meg, å bli forskjellsbehandlet av sine foreldre i motsetning til annen søsken? Har dere noen tips/råd å komme med? Dette har pågått i mange år, denne forskjellsbehandlingen og jeg klarer nesten ikke mer. Det dummeste jeg har gjort er å flytte nærmere, så nå både ser jeg og føler denne forskjellsbehandlingen på nært hold. De vil vite alt om meg og mitt liv, men sitt holder de skjult, både foreldre og søsken. Hvordan kan jeg avskjerme meg selv uten å bryte kontakt? Jeg har en vidunderlig mann og vi har det så bra sammen, har et veldig godt forhold til svigerforeldre men savner å ha et nært forhold til min familie. Mannen støtter meg fullt ut, han ser og vet alt, så dette er ikke noe jeg føler på eller innbiller meg. Han sier at jeg bare bør akseptere det og gå videre og heller bruke tid på dem som jeg betyr noe for. Bare akseptere at mine foreldre har bedre forhold til mitt andre søsken. Mine foreldre ser meg bare hvis de trenger meg, og jeg stiller alltid opp, hver gang. Ellers sees vi ikke ofte, selv om vi bor nærme, trenger de noe, kommer de. Da betyr jeg noe. Hvordan skal jeg hjelpe meg selv, noen råd? Anonymkode: 528c3...8e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:06 #2 Del Skrevet mandag kl 12:06 “Vil vite alt om meg» høres ikke så ille ut. Vil de vite mindre om søsknene dine? Høres ut som om du er viktigere for dem. Anonymkode: 3557e...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet mandag kl 12:12 #3 Del Skrevet mandag kl 12:12 Hva er egentlig det går ut på, denne forskjellsbehandlingen, sånn konkret? Du nevner ikke noe om det. Du får slutte å ile til og hjelpe de så fort de kremter da, og heller gi dem samme behandling som de gir deg. For jeg antar at de ikke hjelper deg når du trenger det? Siden du fremhever at du hjelper dem, men ikke nevner noe om at det går andre veien også? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet mandag kl 12:19 #4 Del Skrevet mandag kl 12:19 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei Jeg har aldri skrevet her inne om dette før, føler meg alene og ensom når det gjelder dette og trenger å få det ut. Er det noen her inne som føler på det samme som meg, å bli forskjellsbehandlet av sine foreldre i motsetning til annen søsken? Har dere noen tips/råd å komme med? Dette har pågått i mange år, denne forskjellsbehandlingen og jeg klarer nesten ikke mer. Det dummeste jeg har gjort er å flytte nærmere, så nå både ser jeg og føler denne forskjellsbehandlingen på nært hold. De vil vite alt om meg og mitt liv, men sitt holder de skjult, både foreldre og søsken. Hvordan kan jeg avskjerme meg selv uten å bryte kontakt? Jeg har en vidunderlig mann og vi har det så bra sammen, har et veldig godt forhold til svigerforeldre men savner å ha et nært forhold til min familie. Mannen støtter meg fullt ut, han ser og vet alt, så dette er ikke noe jeg føler på eller innbiller meg. Han sier at jeg bare bør akseptere det og gå videre og heller bruke tid på dem som jeg betyr noe for. Bare akseptere at mine foreldre har bedre forhold til mitt andre søsken. Mine foreldre ser meg bare hvis de trenger meg, og jeg stiller alltid opp, hver gang. Ellers sees vi ikke ofte, selv om vi bor nærme, trenger de noe, kommer de. Da betyr jeg noe. Hvordan skal jeg hjelpe meg selv, noen råd? Anonymkode: 528c3...8e8 Enten ta praten med de og du får sagt hvordan du føler og har det med deres urettferdige oppførsel ovenfor deg. Svaret deres eller reaksjonen deres må du da være forberedt på kan bli smertefull. Dersom de tilsynelatende er helt uvitende om hvordan det har påvirket/påvirker deg kan det være et ørlite håp om forbedring fra deres side. Eller så må du senke forventningene og sette på et stort plaster. Reservere deg og ta hensyn til dine følelser. Har en følelse av at du er og har vært ‘’snill pike’’ og det gagner deg ikke. Skjønner at det er vondt og vanskelig… Veldig urettferdig at gutter/menn ofte ‘’slipper unna’’ med så mye…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:26 #5 Del Skrevet mandag kl 12:26 Voks opp! Mine foreldre har vært greiere med mine yngre brødre. Helt greit. Asså; når du er voksen, og sluttet med å sutte på puppen til mor di, så tenker jeg at man ikke sitter og snakker om forskjellsbehandling og surrer om det. Du har det bra! Slutt å sutre. Kanskje de ikke takler sutringa di?? Jeg er sååå lei av voksne unger som oppfører seg som om de var 3 år gammel. Fucking skjerp dere. Anonymkode: 78db6...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet mandag kl 12:35 #6 Del Skrevet mandag kl 12:35 Umulig å si noe om dette uten flere opplysninger. Men jeg har i mange slike tråder ofte sagt at jeg tror det mange føler som forskjellsbehandling er en konsekvens av egne handlinger. Uten at det må være slik i ditt tilfelle. Vi har jo eksempelvis masse tråder der folk ikke ønsker besøk etter fødsel før det har gått to-tre uker og tråder der man ikke vil ha barnevakt og masse tråder der folk klager over at besteforeldre prioriterer de andre barnebarna. Min påstand er at det ofte har en sammenheng. Besteforeldrene prioriterer de barnebarna de er velkomne hos. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet mandag kl 14:21 #7 Del Skrevet mandag kl 14:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Voks opp! Mine foreldre har vært greiere med mine yngre brødre. Helt greit. Asså; når du er voksen, og sluttet med å sutte på puppen til mor di, så tenker jeg at man ikke sitter og snakker om forskjellsbehandling og surrer om det. Du har det bra! Slutt å sutre. Kanskje de ikke takler sutringa di?? Jeg er sååå lei av voksne unger som oppfører seg som om de var 3 år gammel. Fucking skjerp dere. Anonymkode: 78db6...799 Og ellers har vi det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå