Coffee1234 Skrevet 5. mai #1 Skrevet 5. mai Jeg skal nå snart sette i gang med et slankeprogram via wegovy medisin, som jeg er veldig motivert for, da jeg har slitt med å få ned i vekt i etterkant av graviditet. Har hatt dårlig selvtillit uavhengig vekt, og siden pubertet alltid hatt fokus på noe jeg ikke har likt ved meg selv. Har innsett at jeg ønsker å styrke selvfølelsen min. Fram til nå har det virkelig gått negativt utover selvfølelsen min at jeg ble overvektig. Jeg har alltid strevd litt med impuls, mat, sukker og alkohol, men klarte å holde meg relativt normalt i flere år, men graviditet gjorde at det sklei helt ut. jeg skal nå jobbe med både farvel til alkohol for godt, og en reell livsstilsendring. Jeg har tenkt så stygge tanker om meg selv. Som om jeg er ekkel. Som om jeg fortjener andres kjærlighet litt mindre fordi jeg er litt overvektig. At jeg ser klumsete og rar ut når jeg beveger meg. At folka ser mest magen min og låra mine og ikke har så fokus på meg. ønsker å systematisk jobbe med selvfølelsen min, for å kunne respektere meg selv og være glad i meg selv, også her og nå. Jeg har alltid lurt på hvordan man egentlig jobber med den. Men skjønt at det handler vel om hva man fokuserer på, hva man sier til seg selv. Jeg er stolt av meg selv som nå har tatt grep, og har snakket med andre i forbindelse med både alkohol og vekt. Jeg gjør noe, og jeg gir meg ikke. De menneskene som er glad i meg, er glad i meg for meg og min personlighet, ikke nødvendigvis vekt. Det er fortsatt mye fint med meg, jeg har et fint ansikt, fint hår, glatt hud og en sterk kropp.
Coffee1234 Skrevet 6. mai Forfatter #2 Skrevet 6. mai Jeg er glad for at jeg har gjort mitt beste i dag, for alle rundt meg. Jeg har gitt av meg selv på jobb, og til partner og barn. Jeg føler jeg har mye kapasitet, at jeg har mye å bidra med. Jeg bidrar til andre og til samfunnet, det er verdifullt at keg er her. Jeg likte den jeg så i speilet i dag, det er som om kiloene ikke betyr like mye lenger. Jeg har også gått en del og vært i bevegelse, samt spist relativt sunt. Jeg har tro på at framtiden vil bli bedre og bedre.
Coffee1234 Skrevet 10. mai Forfatter #3 Skrevet 10. mai Den kritiske stemmen har vært sterkere i det siste. Jeg drakk fire øl i går kveld. Jeg føler meg nedstemt etter å ha opplevd et svik fra kjæreste i går, som jeg kjente såret meg, da jeg trodde jeg kunne stole mer på han. Han er egentlig hele min trygghet, så ting blir mer utrygt når tilliten blir brutt. Det er ikke noe jeg ikke tror vi ikke kan finne ut av, men livet føles litt tungt. Jeg strever fortsatt med å finne min plass her i livet, og komme fram. Men jeg skal ikke gi meg, det vet jeg. Jeg sliter også med at jeg tidvis kan bli litt barnslig rundt kjæresten min. Jeg kan bli kritisk kanskje, og føle meg fort overveldet av han. Vet ikke helt løsningen her, men tror vi må begynne å leve litt mindre oppå hverandre, så vi kan få stimuli uavhengig hverandre. Skal begynne på slankingen nå i morgen, så det blir spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå