AnonymBruker Skrevet 4. mai #1 Skrevet 4. mai Har barn 50/50, og jeg blir SPRØ av pakkingen og fraktingen. Pakket i dag med 11 par sko, og seks jakker til uka som kommer. Hvordan gjør andre det, som har litt store barn med ulike fritidsaktiviteter og egne preferanser for klær og utstyr? Har dere seriøst to av absolutt alt? Fotballsko, håndballsko, tursko, sneakers, løpesko, støvler, osv. Vårjakke, turjakke, dunjakke, regnjakke ssv.,, Anonymkode: 7dead...708
AnonymBruker Skrevet 4. mai #2 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har barn 50/50, og jeg blir SPRØ av pakkingen og fraktingen. Pakket i dag med 11 par sko, og seks jakker til uka som kommer. Hvordan gjør andre det, som har litt store barn med ulike fritidsaktiviteter og egne preferanser for klær og utstyr? Har dere seriøst to av absolutt alt? Fotballsko, håndballsko, tursko, sneakers, løpesko, støvler, osv. Vårjakke, turjakke, dunjakke, regnjakke ssv.,, Anonymkode: 7dead...708 Fotballklær, sko og ytterklær må jeg pakke ned hver uke.,Så har det likt som deg. Anonymkode: 9540a...240
SPOCA Skrevet 4. mai #3 Skrevet 4. mai (endret) Ja, vi har to av absolutt alt. Her er mor og far svært uenige i påkledning og sko, og derfor vil far (min mann) ikke ha eksens sine plagg til seg. Hvilket jeg støtter han helhjertet i. Mannen blir flau av å kle barnet i klærne fra henne (mye som er ekstremt slitt, hun syr mye selv som ser helt forferdelig ut, og hun kjøper brukte sko som passer dårlig til barnet, hun er generelt ekstremt dårlig til å kle barnet - f.eks tykk fleece og ull i 25 varmegrader), så han har satt en stopper for å bli prakket på hennes klær. Det er også to ulike kurver med klær på skolen av denne grunn (barnet går på spesialskole og trenger litt mer klær tilgjengelig enn hva som vanlig er på en skole). Endret 4. mai av SPOCA
Fighter83 Skrevet 4. mai #4 Skrevet 4. mai Vi har godt samarbeid, bor nærme hverandre og barna har nøkler til begge hjem noe som muliggjør det å hente det de trenger til/fra skolen og ellers. Orker ikke så mye styr med å frakte ting fra A-B osv + at barna har kun 1 organisert fritidsaktivitet hver. Tull å gå på flere aktiviteter for så små barn om de ikke klarer å holde orden på dette selv. 1
monican94 Skrevet 4. mai #5 Skrevet 4. mai mine barn har ikke engang 11 par sko og 6 jakker selv om de har 1 hjem.. hvordan klarer det å bli sååå mye? aldri hørt om 8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #6 Skrevet 4. mai monican94 skrev (7 minutter siden): mine barn har ikke engang 11 par sko og 6 jakker selv om de har 1 hjem.. hvordan klarer det å bli sååå mye? aldri hørt om Dette lurte jeg også på😅 Anonymkode: dea44...88a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Vi har to sett av alt og trenger ikke å pakke noen ting fra gang til gang. Barna har nøkler og tilgang til begge hjem hele tiden, vi bor i samme skolekrets, de kan gå å hente ting de har glemt i begge hjem. Anonymkode: 7b9eb...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #8 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har to sett av alt og trenger ikke å pakke noen ting fra gang til gang. Barna har nøkler og tilgang til begge hjem hele tiden, vi bor i samme skolekrets, de kan gå å hente ting de har glemt i begge hjem. Anonymkode: 7b9eb...2b8 Så da har seriøst barnet 10-12 par. Må da koste en formue når de skifter skostørrelse hver sesong? mitt yngste barn. Fotballsko, håndballskoe, utejoggesko, goretexsko, to par vanlige utesko. Anonymkode: dc263...37e
AnonymBruker Skrevet 5. mai #9 Skrevet 5. mai Min manns særkullsbarn har dobbelt opp av «basics». Fotballsko og utstyr må pakkes. Mor sliter mye med dette ennå, men jeg mener jo en 12-åring kan lære seg å pakke tingene selv… Anonymkode: bc7bd...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #10 Skrevet 5. mai Ja,det er ikke barnas feil at de må bo 50/50. Ha byttedag på en søndag kveld, feks, pakk bilen og kjør. Kollegaen min har til og med sykkelstativ på bilen, fordi de skal få ha med sykkel - og far nekter å kjøpe egen sykkel de kan ha hos ham + flyttet utenfor skolekretsen slik at de trenger sykkel hos ham Anonymkode: 0ff06...1d1
SPOCA Skrevet 5. mai #11 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Så da har seriøst barnet 10-12 par. Må da koste en formue når de skifter skostørrelse hver sesong? mitt yngste barn. Fotballsko, håndballskoe, utejoggesko, goretexsko, to par vanlige utesko. Anonymkode: dc263...37e Nei, det koster ikke en formue. Vi passer på å kjøpe på salg. Hos oss har barnet 7 par med sko (sandaler, joggesko, goretexsko, Cherrox, slagstøvler, badesko, pensko) , hos mor sikkert det dobbelte. Det får være hennes problem. Sånn er det. Vi nekter å bruke utslitte sko som ikke er tilpasset føtter i vekst brukt av andre. Er man grunnleggende uenige om ting kan slikt som dette bli resultatet.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #12 Skrevet 5. mai monican94 skrev (7 timer siden): mine barn har ikke engang 11 par sko og 6 jakker selv om de har 1 hjem.. hvordan klarer det å bli sååå mye? aldri hørt om Det er to barn…. Et barn bruker i løpet av en uke: Sneakers, løpesko, joggesko, fotballsko, håndballsko, støvler, og tursko (6 par). Dunjakke, turjakke, fotballjakke (3 jakker). Ungene går på mellomtrinnet og er veldig aktive. Anonymkode: 7dead...708
AnonymBruker Skrevet 5. mai #13 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan gjør andre det, som har litt store barn med ulike fritidsaktiviteter og egne preferanser for klær og utstyr? Anonymkode: 7dead...708 Nå har vi ikke et delt hjem. Men i det de er store nok til å ha egne preferanser, så pakker de selv. Vi har et lite øye på at det nødvendigste blir med på tur, og setter maksbegrensning på bagasje. Men det nytter ikke å komme å klage over at den jakka og de skoa ikke kom med, eller at nettbrettet ble liggende hjemme den helgen (det skjedde bare en gang 😅) Anonymkode: 66d0d...302 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #14 Skrevet 5. mai SPOCA skrev (43 minutter siden): Nei, det koster ikke en formue. Vi passer på å kjøpe på salg. Hos oss har barnet 7 par med sko (sandaler, joggesko, goretexsko, Cherrox, slagstøvler, badesko, pensko) , hos mor sikkert det dobbelte. Det får være hennes problem. Sånn er det. Vi nekter å bruke utslitte sko som ikke er tilpasset føtter i vekst brukt av andre. Er man grunnleggende uenige om ting kan slikt som dette bli resultatet. Nå gikk jeg ut i fra to normale hjem da, ikke at det ene hjemmet lar barnet gå i sko som ikke passer. Fotballsko (1900kr), håndballskoe (2200kr) løpesko (ca 2400kr), Joggesko (1600kr), sneakers (1400kr), Goretexjoggesko (1900kr). Dette er sko som må byttet hver sesong. Så å kjøpe dobbelt opp av dette om det er to normale hjem som kjøper god kvalitet og som ikke lar barna gå i utslitte sko er jo ganske mye. Anonymkode: dc263...37e 1
SPOCA Skrevet 5. mai #15 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå gikk jeg ut i fra to normale hjem da, ikke at det ene hjemmet lar barnet gå i sko som ikke passer. Fotballsko (1900kr), håndballskoe (2200kr) løpesko (ca 2400kr), Joggesko (1600kr), sneakers (1400kr), Goretexjoggesko (1900kr). Dette er sko som må byttet hver sesong. Så å kjøpe dobbelt opp av dette om det er to normale hjem som kjøper god kvalitet og som ikke lar barna gå i utslitte sko er jo ganske mye. Anonymkode: dc263...37e Hæ? Skoene passer da de? Poenget er at mor velger å kjøpe sko som er godt brukt fra Finn. Det vil si de passer, men vi mener at man ikke skal bruke sko som er brukt. Eksen til min mann foretrekker kvantitet fremfor kvalitet. Dette handler om ulikt syn på oppdragelse og foreldrestil. Som ikke er veldig uvanlig blant foreldre som ikke lenger lever sammen.
AnonymBruker Skrevet 5. mai #16 Skrevet 5. mai SPOCA skrev (2 minutter siden): Hæ? Skoene passer da de? Poenget er at mor velger å kjøpe sko som er godt brukt fra Finn. Det vil si de passer, men vi mener at man ikke skal bruke sko som er brukt. Eksen til min mann foretrekker kvantitet fremfor kvalitet. Dette handler om ulikt syn på oppdragelse og foreldrestil. Som ikke er veldig uvanlig blant foreldre som ikke lenger lever sammen. Bytt ut «ikke passer» med utslitte sko da. Så står fortsatt innlegget seg. Anonymkode: dc263...37e 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai #17 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har barn 50/50, og jeg blir SPRØ av pakkingen og fraktingen. Pakket i dag med 11 par sko, og seks jakker til uka som kommer. Hvordan gjør andre det, som har litt store barn med ulike fritidsaktiviteter og egne preferanser for klær og utstyr? Har dere seriøst to av absolutt alt? Fotballsko, håndballsko, tursko, sneakers, løpesko, støvler, osv. Vårjakke, turjakke, dunjakke, regnjakke ssv.,, Anonymkode: 7dead...708 Hadde jeg vært barne-og familieminister hadde jeg laget en lov der det var foreldrene som måtte flytte frem og tilbake og barna hadde fast bosted, håper den loven kommer. Anonymkode: 55056...37f 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai #18 Skrevet 5. mai SPOCA skrev (7 minutter siden): Hæ? Skoene passer da de? Poenget er at mor velger å kjøpe sko som er godt brukt fra Finn. Det vil si de passer, men vi mener at man ikke skal bruke sko som er brukt. Eksen til min mann foretrekker kvantitet fremfor kvalitet. Dette handler om ulikt syn på oppdragelse og foreldrestil. Som ikke er veldig uvanlig blant foreldre som ikke lenger lever sammen. Barn skal ikke bruke brukte sko, er ikke bra for føttene. Så, enig med deg. Anonymkode: 55056...37f
AnonymBruker Skrevet 5. mai #19 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hadde jeg vært barne-og familieminister hadde jeg laget en lov der det var foreldrene som måtte flytte frem og tilbake og barna hadde fast bosted, håper den loven kommer. Anonymkode: 55056...37f TS her. Håper jeg også! For sein for oss da dessverre…. Jeg er ufrivillig satt i denne situasjonen da far valgte å bryte ut av ekteskapet for å se om gresset var grønnere på den andre siden (det var ikke det). Anonymkode: 7dead...708
AnonymBruker Skrevet 5. mai #20 Skrevet 5. mai Vi har mye dobbelt, ungene skal ikke måtte frakte noe. Sykkel har de bare 1 av, fotballtøy må frem og tilbake men det går greit. Om det mangles en jakke eller noe annet er det ikke verre enn at far henter hos meg eller at jeg kjører innom han med det. Bor i kort avstand til hverandre. Anonymkode: 4da3d...a65 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå