AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:48 #1 Del Skrevet søndag kl 20:48 Jeg skal ta medisinsk abort på sykehuset i morgen, er 11 + 5 uker på vei. Har visst at jeg er gravid i omtrent 2 måneder og har brukt veldig lang tid på å bestemme meg. Noen ganger ville jeg bare beholde, og andre dager følte jeg det var best å ta abort. I siste liten fant jeg ut at å ta abort blir det beste for min fremtid. Jeg er 19 år, og barnefar er ikke i bildet ettersom han behandlet meg ekstremt dårlig. Jeg gruer meg utrolig mye, ikke for at det kanskje skal gjøre vondt, men rett og slett fordi det enda på et vis føles feil, selv om jeg vet det er best. Jeg har blitt knyttet til barnet, og jeg føler jeg kommer til å ta det utrolig tungt psykisk. Har ikke gjort annet enn å gråte. Er det noen som har erfaring som kan fortelle hvordan tiden under aborten og etter aborten var for dere? Hvordan kom dere gjennom det?💔 Anonymkode: 0358f...491 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:18 #2 Del Skrevet søndag kl 21:18 For meg gikk det bra. Jeg hadde dessverre ikke nok å gi da kjærlighet ikke er nok for å fostre opp et uskyldig barn. Anonymkode: 1b7bf...a58 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy71 Skrevet søndag kl 21:26 #3 Del Skrevet søndag kl 21:26 (endret) Hvis du ikke har veldig tidlig time kan du ringe til Amathea og få råd. Kan ikke gi deg råd om hva du bør gjøre men det høres ut som at du vill beholde barnet. Du kan skyve på aborten en uke eller så, så du får tid til rådgivning. https://amathea.no/ Endret søndag kl 21:28 av Amy71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:27 #4 Del Skrevet søndag kl 21:27 Du har all min medfølelse ❤️ Forstår det er fryktelig vondt, og det er jo et enormt valg å måtte ta, spesielt når det preger deg så mye. Husk at det ikke er for sent å ombestemme seg, og du skal ikke føle at dette er noe du må gjennomføre bare fordi timen er bestilt. Man kan ombestemme seg til siste sekund før man får medisinen. Anonymkode: 40947...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:32 #5 Del Skrevet søndag kl 21:32 Spørr om sterkere smertestillende enn paracet. F.eks oxcynorm. Så slipper du å plages så mye. Det er bare unødvendig. Høres ut som du har tenkt mye og at det er riktig valg. Jeg lever godt med å ha tatt et lignende valg for noen år siden❤️ Anonymkode: 66afe...83b 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:33 #6 Del Skrevet søndag kl 21:33 Hvis du er knyttet til barnet og egentlig ønsker det så ville jeg ikke gjennomført abort. Jeg gjorde det samme og tenker fremdeles på det mange år etterpå. Du kan aldri ta tilbake valget og det føles helt annerledes ut når valget er endelig og tatt, var traumatiserende for min del. Ville absolutt ikke anbefalt det til noen som ut utgangspunktet er usikker. Dere kan klare dere fint uten barnefar❤️ Anonymkode: c00ec...fbe 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet søndag kl 21:40 #7 Del Skrevet søndag kl 21:40 har du kunnet prate med noen nær deg om dette ? eller er lærer, helsesøster? ellers som hun over sier amathea. Ikke gjør noe før du er heelt sikker. Ønsker du barnet vil du selvsagt klare det heelt fint. Du er ung men yngre jenter har fått barn før. vil du få støtte av foreldrene dine ? kunne bo hjemme litt ? Du vil få stønader fra nav og evt bidrag fra faren om han har inntekt. om du går for abort sørg for å ha noen hos deg etterpå og noen å prate med i tiden fremover. Lykke til med valget 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:48 #8 Del Skrevet søndag kl 21:48 monican94 skrev (2 minutter siden): har du kunnet prate med noen nær deg om dette ? eller er lærer, helsesøster? ellers som hun over sier amathea. Ikke gjør noe før du er heelt sikker. Ønsker du barnet vil du selvsagt klare det heelt fint. Du er ung men yngre jenter har fått barn før. vil du få støtte av foreldrene dine ? kunne bo hjemme litt ? Du vil få stønader fra nav og evt bidrag fra faren om han har inntekt. om du går for abort sørg for å ha noen hos deg etterpå og noen å prate med i tiden fremover. Lykke til med valget 🥰 Om barnefar har behandlet henne dårlig er det ikke nødvendigvis lurt at han får farskap, som er det som må til for å kunne kreve barnebidrag. Et annet tips som jeg benyttet meg av selv: Hvis du har studiekompetanse eller fagbrev, søk ett eller annet studium eller fagskole (med eller uten intensjon om å fullføre), så får du minst 8500 kr med Lånekassen per måned. De har diverse ordninger for de med barn og de som nylig har født. Sånn hvis økonomien spiller veldig inn på avgjørelsen din 😊 Anonymkode: 40947...1ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:22 #9 Del Skrevet i går, 03:22 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal ta medisinsk abort på sykehuset i morgen, er 11 + 5 uker på vei. Har visst at jeg er gravid i omtrent 2 måneder og har brukt veldig lang tid på å bestemme meg. Noen ganger ville jeg bare beholde, og andre dager følte jeg det var best å ta abort. I siste liten fant jeg ut at å ta abort blir det beste for min fremtid. Jeg er 19 år, og barnefar er ikke i bildet ettersom han behandlet meg ekstremt dårlig. Jeg gruer meg utrolig mye, ikke for at det kanskje skal gjøre vondt, men rett og slett fordi det enda på et vis føles feil, selv om jeg vet det er best. Jeg har blitt knyttet til barnet, og jeg føler jeg kommer til å ta det utrolig tungt psykisk. Har ikke gjort annet enn å gråte. Er det noen som har erfaring som kan fortelle hvordan tiden under aborten og etter aborten var for dere? Hvordan kom dere gjennom det?💔 Anonymkode: 0358f...491 Tok en senabort , for mange år siden. Barnefar var ustabil og utsatte meg for mye vondt, tanken på å få et barn inn i det gjorde at jeg er sikker på mitt valg. Det var psykisk tøft da, og jeg syns det var vanskelig lenge, men jeg angrer ikke. Livet kunne blitt ganske dritt både for meg og barnet om han hadde bestemt seg for å ha omsorg likevel… Jeg fikk meg en nydelig og snill samboer flere år senere, og har nå 3 barn med han. Livet ville nok sett veldig annerledes ut i dag om jeg hadde valgt å beholde den gangen, og da ikke nødvendigvis på en bra måte… Anonymkode: 3f293...f7c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:54 #10 Del Skrevet i går, 06:54 Tenker på deg idag ts, ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for ❤️ Anonymkode: 40947...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet i går, 07:35 #11 Del Skrevet i går, 07:35 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tenker på deg idag ts, ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for ❤️ Anonymkode: 40947...1ea Tenkte på det samme her, og håper det går bra med deg, TS 🩵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet i går, 07:39 #12 Del Skrevet i går, 07:39 Mitt beste råd er å ikke tvile på din egen beslutning og dømmekraft og ikke høre på de som mener noe på dine vegne! ❤️ Hold fast ved at dette er best for deg 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:15 #13 Del Skrevet i går, 11:15 Ikke gjør det. Jeg gjorde det og trodde til og med jeg var sikker,men angrer nå hadde vært like lenge på vei som deg. Du kommer til å angre. Anonymkode: 31f96...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:17 #14 Del Skrevet i går, 12:17 Ts, du er ung og har fremtiden foran deg. Å stifte familie senere, med mann og barn er nok det beste. Ikke kast bort tiden å få barn med en som ikke er i bildet nå. Forstår det er veldig tøft og vanskelig, men noenganger må man ta valg som er vanskelige. Det er slik livet er.. barn fortjener to foreldre som elsker seg.. og du har studier, jobb og bør oppleve livet og reising før du slår deg til ro 🌹. Håper du tok riktig avgjørelse for deg selv, og gjennomførte dette. Anonymkode: 5ce69...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:22 #15 Del Skrevet i går, 17:22 Jeg tok abort høsten 2023. Jeg hadde lenge ønsket barn og både jeg og samboer ville ha barn. Men jeg ble gravid til tross for bruk av prevensjon. Jeg ble først kjempeglad og måtte gå mange runder med meg selv i forhold til hva jeg skulle gjøre. Jeg endte opp med å ta abort da jeg gikk siste året på sykepleiestudiet, jeg hadde ingen jobb eller annen utdanning å "falle" tilbake på. I tillegg bodde vi i et fylke uten noe familie i nærheten. Det var veldig sårt å gå igjennom aborten, men jeg har samtidig vært veldig beroliget med at jeg tok det rette valget for meg, og vår situasjon. Stol på intuisjonen din. Du er også fremdeles veldig ung og du kan alltids få barn på et senere tidspunkt. I dag sitter jeg lykkelig gravid i uke 28 og venter en liten gutt som er så ønsket og allerede høyt elsket 🩵 Anonymkode: 77e23...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Clara Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Hvordan går det ts? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå