Gå til innhold

Bryllupsfest uten middag

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du fem år? Jeg skrev hva som er vanlig i større selskaper. Tror ikke jeg vil forklare dette flere ganger når du har så tungt for det.

Anonymkode: 27025...aff

Det er vanlig med nattmat 2-3 timer etter middag i større selskaper?

Jeg tror vi sier god natt til deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Grønnastar skrev (1 time siden):

Det er vanlig med nattmat 2-3 timer etter middag i større selskaper?

Jeg tror vi sier god natt til deg.

Det er vel du som bør ta kvelden. Kverulerer du bare for å kverulere? Det kommer jo ingenting fornuftig fra deg, kun forsøk på å sette andre fast. Hva er målet ditt?

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Skrevet
MariaIsabel skrev (7 timer siden):

Det er vel du som bør ta kvelden. Kverulerer du bare for å kverulere? Det kommer jo ingenting fornuftig fra deg, kun forsøk på å sette andre fast. Hva er målet ditt?

Å få enkelte til å forstå at det er helt sinnsykt å skulle trenge så jævla mye mat bare fordi man drikker alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte tidligere at jeg er begeistret for ideen, og det er jeg fortsatt.  Men jeg er enig i at 6+ timer er for lenge uten mat.

Tapas som kan spises stående må være perfekt 

Anonymkode: 9e98a...3e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg ha invitert på uhøytidelig grillfest i hagen 🙂

Anonymkode: 1e082...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (45 minutter siden):

Å få enkelte til å forstå at det er helt sinnsykt å skulle trenge så jævla mye mat bare fordi man drikker alkohol.

Dette handler ikke om å "trenge så jævla mye mat", det handler om at det er normal folkeskikk og godt og hyggelig for gjestene at de tilbys en liten matbit i sammenheng med mange timers alkoholservering.

Slutt å framstille dette som noe annet enn det det er!

Anonymkode: 7d6aa...188

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette handler ikke om å "trenge så jævla mye mat", det handler om at det er normal folkeskikk og godt og hyggelig for gjestene at de tilbys en liten matbit i sammenheng med mange timers alkoholservering.

Det er skremmende mange som mener at det må være middagsmat.

AnonymBruker
Skrevet

Sært å sette et tidspunkt for avslutning. Sært å ikke ha et måltid. Måltid er med på å skape fellesskap. Du kan likevel droppe bordkort, duk og stilig pynt. Hva med taco, tapas eller pizza? Hvis ikke virker det som om at dere ikke har råd til å ha en feiring. Og det er helt lov å ha det slik. Men da bør man være ærlig på det.

Anonymkode: e3d91...1dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 17.45):

Ville vært helt topp! Middag med taler er sjeldent gøy.

Tror du mener «sjelden gøy». «SjeldenT gøy» betyr omtrent det motsatte :) 

Anonymkode: 3e784...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 17.36):

Vi vil gjøre en stille og enkel vielse i rådhuset med nærmeste familie. Bruden er ikke så glad i å være midtpunkt og vil ikke gjøre det store, tradisjonelle bryllupet. 

men, vi har mange kule venner og er glade i en god fest med live musikk. Hva tenker dere om å invitere til bryllupsfest noen måneder/uker etter selve vielsen, som ikke er den tradisjonelle med middag og taler? Jeg tenker - invitasjon til f.eks. kl 18-20. Fri bar med øl og vin, kanskje noe snacks utover kvelden, live musikk, fest for oss, men ikke "bryllup". Innafor?

Vi er i slutten av 30-åra, har ingen gjenlevende besteforeldre å ta hensyn til. Nær familie er nedpå og hadde lett blitt med på dette. 

Anonymkode: 62eb3...d7e

Høres helt topp ut! Hadde gladelig kommet, savner tida da man bare kunne ha en fest uten å styre med mat…. K56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sært å sette et tidspunkt for avslutning. Sært å ikke ha et måltid. Måltid er med på å skape fellesskap. Du kan likevel droppe bordkort, duk og stilig pynt. Hva med taco, tapas eller pizza? Hvis ikke virker det som om at dere ikke har råd til å ha en feiring. Og det er helt lov å ha det slik. Men da bør man være ærlig på det.

Anonymkode: e3d91...1dc

Hva mener du ts sier som ikke er ærlig? De inviterer til fest, og sier nok fra hvordan opplegget blir. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 7.58):

Haha, så mange fester jeg har vært på med vin og snacks! Mye mer gøy enn å styre med all maten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2025 den 7.22):

Jeg svarte tidligere at jeg er begeistret for ideen, og det er jeg fortsatt.  Men jeg er enig i at 6+ timer er for lenge uten mat.

Tapas som kan spises stående må være perfekt 

Hvordan kan det være for lenge uten mat når de inviterer til kl 18 - 20? De fleste har vel spist middag innen den tid, og om noen er vant til et lite kveldsmåltid etterpå, tenker jeg snacks og vin/øl blir kveldsmat akkurat denne dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2025 den 21.02):

Ja, fungerer fint det om ordlyden er ca sånn: 

Vi har gifta oss og inviterer til GRØFTEFYLL!

Ta med det du ønsker å drikke, gjerne en matpakke, da vi serverer kun Snacks. 

Anonymkode: 97490...ec3

Har du aldri vært på fest før? 

Skrevet
Daria skrev (På 4.5.2025 den 18.00):

Bryllupsfest for folk i slutten av 30-årene og målet er å bli fulle?

Man kan forsåvidt invitere til akkurat hva slags feiring man vil, bare man formidler hva man legger opp til, men noe mat er det naturlig å by folk på å løpet av kvelden.

Ja, altså folk over 30 år drar også på fest, har det gøy og blir fulle. For mange over 30, er det ikke så mange fester iløpet av et år, så da tar man gjerne ekstra i når noen byr på skikkelig fest.

Synes forslaget ditt høres toppen ut, ts, men er enig i at dere bør tilby noe mat av et slag.  Ville f.eks tatt noe catering opplegg med diverse småmat folk kan forsyne seg av. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overrasket over den manglende leseforståelsen til mange her! Festen skal jo ikke avholdes mellom 18-20, men oppmøte er er tiltenkt da. Jeg hadde elsket en slik fest.
Kunne klart meg med bare snacks, men hadde også likt helt lavterskel mat som en pizzabestilling, pølser el.l. 

Anonymkode: 796df...327

AnonymBruker
Skrevet

Kult med fest, men server noe enkelt å spise til gjestene. Det ville jeg forventet i likhet med hva jeg har fått på absolutt alle fester, fra bryllup, til helt normale bursdager eller sommerfester etter fylte tyve (med unntak for vorspiel og sånn under studietida da) 

Anonymkode: dd1c4...f68

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Superkul idé, både jeg og min omgangskrets hadde syntes et sånt opplegg hadde vært veldig moro og vært glade for fest og anledning til å feire at dere har giftet dere. 
Dere byr jo på fri bar, livemusikk osv, så helt flott. Snacks kan jo være så mangt, så litt magefyll utpå kvelden er lurt. Snacks kan f.eks være pølser eller suppe med brød. Men dere inviterer jo selvfølgelig med en klar forventning om hva gjestene kan vente. 
Jeg er særdeles overrasket eller forundret over hvor sære folk er og hvor lite fleksible og åpne for varianter av feiring man er. Og hvor opptatt man er av HVA man får igjen fra vertskapet om det skulle være oppmøte og gave involvert. Og hvor sinnsykt kjedelige og «voksne» a 80 år noen er. Det er da ikke grøftefyll og spying i busker selv om det er alkohol og fokus på annet enn matservering. Bare at de har livemusikk er jo kjempeflott. Og fri bar. Men det er altså så mange som rynker på nesen som gjest så fort opplegget ikke er tilpasset hver gjest på detaljnivå og at det må GIS mye for at folk skal gidde å møte opp. Sånne gjester tipper jeg Ts ikke har i omgangskretsen sin, så kjør på med morsom fest med litt mat/snacks utpå. 

Anonymkode: 6d29f...92d

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært i et sånt type bryllup og det var helt topp! De aller nærmeste ble invitert på middag samme dag som bryllupet og «alle vi andre» på fest noen uker senere. Jeg ville nok likevel servert noe mat, det blir mange timer med alkohol og ingenting i magen. Trenger ikke å være stivt med hvit duk og bordkort, men pølser eller hamburgere på grillen, en enkel gryterett eller noe lignende bare så man ikke drikker i timesvis på tom mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...