godfisk Skrevet søndag kl 19:42 #81 Del Skrevet søndag kl 19:42 Etter min mening har ab på side 3 svaret: inviter til godt gammeldags spleiselag. Noen har med seg spekemat, andre baguetter, grønnsaker, majones, reker osv ferdig lagt opp på fat. Liten kostnad for hver enkelt, trivelig for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet i går, 06:37 #82 Del Skrevet i går, 06:37 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså, selv når vi er på fest med middag i 20-tiden så serveres det nattmat ved midnatt. Så party helt uten mat virker utrolig rart. Da må du heller invitere til cocktailparty fra kl 17 til 19, og så får folk gå hjem og spise. Anonymkode: 27025...aff Du trenger nattmat ved midnatt etter å ha satt til middagsbordet kl 20, og sannsynligvis gått fra mellom 21 og 22?! Jøss, hvordan overlever du en vanlig dag da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:49 #83 Del Skrevet i går, 06:49 Det høres veldig gøy ut ts. Men det er kanskje greit å ha noe mat hvis dere planlegger fest utover natten. Trenger ikke å holde taler eller noe. Bare invitere til en vanlig fest med middag først. Anonymkode: ecc57...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:52 #84 Del Skrevet i går, 06:52 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Spiser du flere middager? Med salt (snacks) og væske går det utmerket. Men jeg får akutt behov for noe søtt etter hvert på slike kvelder. Anonymkode: a900c...21c De fleste spiser en middag, men om festen er ment å vare litt utpå kvelden, er det lurt å spise et måltid senere enn typisk middagstid. Blir fort en dårlig fyllefest fra tenårene om ikke. Hvis du tenker et vanlig bryllup er det tross normalt å servere middag som varer litt utpå ettermiddagen/kvelden, men likevel et nattmaten veldig kjærkommen for de fleste når den kommer noen timer senere. Anonymkode: 95299...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:54 #85 Del Skrevet i går, 06:54 Grønnastar skrev (16 minutter siden): Du trenger nattmat ved midnatt etter å ha satt til middagsbordet kl 20, og sannsynligvis gått fra mellom 21 og 22?! Jøss, hvordan overlever du en vanlig dag da? Tipper de fleste ikke fester og drikker på en vanlig dag☺️ Anonymkode: 95299...c38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:58 #86 Del Skrevet i går, 06:58 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Man bør absolutt servere mat, ja. Og gjøre litt mer ut av det. Eller bare droppe det. Dette fremstår bare som fisking etter gaver. Anonymkode: 4fa36...d21 Eller kanskje en glad-feiring.... Er det ikke fisking etter gaver hvis en gir middag?? Jeg hadde gladelig gått på en sånn fest, kontra opplegg med middag hvor vi må sitte med folk vi ikke kjenner og tørrprate! Anonymkode: 71eb3...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet i går, 07:03 #87 Del Skrevet i går, 07:03 Høres kjekt ut! Om dere har økonomi til det, ville jeg ha leid inn noen til å grille (det finnes firmaer som gjør det - de tar med seg mat og utstyr). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #88 Del Skrevet i går, 07:06 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså, selv når vi er på fest med middag i 20-tiden så serveres det nattmat ved midnatt. Så party helt uten mat virker utrolig rart. Da må du heller invitere til cocktailparty fra kl 17 til 19, og så får folk gå hjem og spise. Anonymkode: 27025...aff Vi er ofte på fest uten mat.. Går helt fint.... AnonymBruker skrev (12 timer siden): Denne fyllefesten hadde jeg takket nei til - selv om det hadde vært niese/ nevø som inviterte. Hadde selvsagt heller ikke gitt gave. Dessuten så er mannen tørrlagt alkoholiker. Han har ingen problem med at andre drikker, men å dra på rein fyllefest som starter kan bli langdrygt å måtte forholde seg til fyll, det er det for meg også. Anonymkode: 1d6fc...fef Du/dere høres kjipe ut! Fyllefest kan det bli med mat også. Har vært på mange slike... Og hvorfor ikke gave? Fordi du ikke får middag? Herlighet... Vi er ofte på fest - og da er det sjelden noe å spise.... Det går helt fint. Vi klarer også å begrense alkoholnivået... Det er kun vårt eget ansvar..... Ikke spiser vi på festival eller lokale fester på ungdomshuset heller. Går så grådig bra! "Hvis det ikke blir sånn som JEG vil, så gidder vi ikke"... Jaja, folk som kun vil feire andre på egne premisser, er ikke folk jeg ville hatt rundt meg i min feiring hvert fall. Anonymkode: 71eb3...921 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:19 #89 Del Skrevet i går, 07:19 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jøss, er du så gammel at du har glemt hvordan man har fyllefest?! Man blir ikke sulten om man drikker mye alkohol, og i tillegg snackser på potetgull og nøtter. Spesielt om man har spist en god og fettrik middag på forhånd. Alkohol er heller ikke nødvendigvis «best» med mat. Ti strake pils på en pub er helt nydelig. Anonymkode: 3f29d...220 Jøss, er du så gammel at du må starte fyllafesten kl 18 så du får lagt deg tidlig nok? Jeg dukker ikke opp på et vorspiel eller en ren fyllafest uten mat før klokken 20, og sånn har det alltid vært for meg. For å svare på HI så høres "konseptet" bra ut. Hele bryllupsdagen høres ut som et stress og samtidig et stort gjesp for meg, så skulle jeg ha giftet meg så hadde jeg nok gjort noe lignende. Likevel ville jeg justert tidspunktet til f.eks kl 20. Evt. servert noe enkelt man fint kan spise uten å måtte sitte ved et langbord, f.eks pølser fra grillen eller noe. Anonymkode: 63d1e...6c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet i går, 07:21 #90 Del Skrevet i går, 07:21 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tipper de fleste ikke fester og drikker på en vanlig dag☺️ Anonymkode: 95299...c38 Det endrer likevel ikke på hvorfor man trenger nattmat ved midnatt, når man har satt seg til middagsbordet kl 20 og går fra mellom 21 og 22. Alkohol er også mettende. Har du noen god forklaring på hvorfor man skal behøve nattmat 2-2.5 time etter middag - bare fordi man drikker alkohol?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:47 #91 Del Skrevet i går, 07:47 Grønnastar skrev (14 minutter siden): Det endrer likevel ikke på hvorfor man trenger nattmat ved midnatt, når man har satt seg til middagsbordet kl 20 og går fra mellom 21 og 22. Alkohol er også mettende. Har du noen god forklaring på hvorfor man skal behøve nattmat 2-2.5 time etter middag - bare fordi man drikker alkohol?! Jeg har ikke behov for mat 2-2,5 timer etter en middag, til tross for at jeg drikker alkohol, men jeg har full forståelse for at andre reagerer annerledes på alkohol enn meg. Noen må feks spise litt hyppigere enn vanlig når de drikker fordi de kan bli uggen/kvalm om ikke, andre trenger å få i seg litt god næring litt hyppigere når de drikker fordi de blir lett beruset, og så videre.. Det er jo ikke noe sjokkerende nyhet at det anbefales å spise noe mat når man drikker alkohol, derfor gjør ts lurt i å servere noe mat på festen. Det trenger selvsagt ikke å være en middag, men det bør være noe som fyller magesekken mer enn noe snacks (og alkohol/drikke). Nettopp fordi vi er så forskjellig, og har ulike behov for mat når man drikker. Anonymkode: 95299...c38 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:50 #92 Del Skrevet i går, 08:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er ofte på fest uten mat.. Går helt fint.... Du/dere høres kjipe ut! Fyllefest kan det bli med mat også. Har vært på mange slike... Og hvorfor ikke gave? Fordi du ikke får middag? Herlighet... Vi er ofte på fest - og da er det sjelden noe å spise.... Det går helt fint. Vi klarer også å begrense alkoholnivået... Det er kun vårt eget ansvar..... Ikke spiser vi på festival eller lokale fester på ungdomshuset heller. Går så grådig bra! "Hvis det ikke blir sånn som JEG vil, så gidder vi ikke"... Jaja, folk som kun vil feire andre på egne premisser, er ikke folk jeg ville hatt rundt meg i min feiring hvert fall. Anonymkode: 71eb3...921 Du må gjerne mene at jeg/ vi virker kjipe. Jeg synes det er kjipt å invitere til bryllups-fyllefest. Dessuten så drikker ingen av oss, så hva skal vi dra på en fyllefest for? Når det gjelder gaver så ser jeg ikke vitsen i å gi gaver til et arrangement vi ikke skal i. Ikke går vi på festivaler og div heller, vi har andre interesser som vi velger å fylle fritiden vår med. Alle er ikke like, å det må jo være greit. Anonymkode: 1d6fc...fef 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet i går, 10:21 #93 Del Skrevet i går, 10:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke behov for mat 2-2,5 timer etter en middag, til tross for at jeg drikker alkohol, men jeg har full forståelse for at andre reagerer annerledes på alkohol enn meg. Noen må feks spise litt hyppigere enn vanlig når de drikker fordi de kan bli uggen/kvalm om ikke, andre trenger å få i seg litt god næring litt hyppigere når de drikker fordi de blir lett beruset, og så videre.. Det er jo ikke noe sjokkerende nyhet at det anbefales å spise noe mat når man drikker alkohol, derfor gjør ts lurt i å servere noe mat på festen. Det trenger selvsagt ikke å være en middag, men det bør være noe som fyller magesekken mer enn noe snacks (og alkohol/drikke). Nettopp fordi vi er så forskjellig, og har ulike behov for mat når man drikker. Anonymkode: 95299...c38 Intet av dette du messer tilsier at en normal person trenger «nattmat» 2-2,5 t etter middag bare fordi man drikker alkohol. Om man tåler alkohol så dårlig at man må spise mat - ikke snacks - kontinuerlig for å ikke ha det dårlig, så skal man åpenbart ikke drikke alkohol heller. Jeg drikker ikke noe særlig lenger, jeg har små barn og andre prioriteringer i livet. Det er likevel helt normalt å kunne være på en fest med høyt inntak av alkohol en hel kveld selv om man sist spiste en fullverdig middag før kl 18. Om du oppriktig tror at det du skisserer er normalen, så har du lullet deg inn i avholdsbevegelsen her på KG sine historier og myter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #94 Del Skrevet 21 timer siden Jeg tenker at jeg hadde sett det som litt "gnient" av brudeparet å kun invitere på alkohol, men ikke kunne påkoste seg mat til gjestene. Men jeg ser ingen grunn til at man ikke kunne servere enkel "mingle-mat" og at folk dermed flyttet seg litt mer rundt, og det ikke var så naturlig med så mye taler og sånt. Nå må jo brudeparet feire slik de synes er mest "seg", men det bør jo også være en hyggelig greie for gjestene. Sånn sett er det jo helt greit med et bord med spekemat folk kan forsyne seg av. Eller at man serverer pizza eller burgere eller pølser. Gryterett er jo tradisjonelt festmat mange steder i Norge, og servert i små skåler kan jo det også spises stående. Det trenger jo ikke være mer formelt enn et vanlig grillparty i hagen. Anonymkode: f994d...b2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #95 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at jeg hadde sett det som litt "gnient" av brudeparet å kun invitere på alkohol, men ikke kunne påkoste seg mat til gjestene. Men jeg ser ingen grunn til at man ikke kunne servere enkel "mingle-mat" og at folk dermed flyttet seg litt mer rundt, og det ikke var så naturlig med så mye taler og sånt. Nå må jo brudeparet feire slik de synes er mest "seg", men det bør jo også være en hyggelig greie for gjestene. Sånn sett er det jo helt greit med et bord med spekemat folk kan forsyne seg av. Eller at man serverer pizza eller burgere eller pølser. Gryterett er jo tradisjonelt festmat mange steder i Norge, og servert i små skåler kan jo det også spises stående. Det trenger jo ikke være mer formelt enn et vanlig grillparty i hagen. Anonymkode: f994d...b2b Brudeparet ønsker seg ikke gaver, så om man tenker at verten er gnien når man er fullt informert på forhånd, så tenker jeg man bør gå i seg selv. Anonymkode: 3f29d...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #96 Del Skrevet 18 timer siden Grønnastar skrev (6 timer siden): Intet av dette du messer tilsier at en normal person trenger «nattmat» 2-2,5 t etter middag bare fordi man drikker alkohol. Om man tåler alkohol så dårlig at man må spise mat - ikke snacks - kontinuerlig for å ikke ha det dårlig, så skal man åpenbart ikke drikke alkohol heller. Jeg drikker ikke noe særlig lenger, jeg har små barn og andre prioriteringer i livet. Det er likevel helt normalt å kunne være på en fest med høyt inntak av alkohol en hel kveld selv om man sist spiste en fullverdig middag før kl 18. Om du oppriktig tror at det du skisserer er normalen, så har du lullet deg inn i avholdsbevegelsen her på KG sine historier og myter. Men herregud, gi deg med dette «trenger», ingen har da sagt at man TRENGER nattmat hver dag - eller noen dager for den saks skyld. Jeg snakker om hva som er vanlig i BRYLLUPER og større selskaper, det er vel det tråden handler om. Har du aldri vært utenfor døra før? Jeg er på middager, fester osv fler ganger hver måned, og de eneste gangene det ikke serveres annet enn litt fingermat og snacks er når man blir bedt på cocktails / drinker. Det er typisk kl 17 til 19, og så går alle hjem - eller ut, eller bort til andre - og spiser middag. Så nei, man inviterer ikke til fest uten mat på kvelden. Enkelt og greit. Ha gjerne en uformell hagefest med lapskaus eller grillmat, det trenger ikke å koste så mye. Men noe må dere faktisk servere, alt annet er veldig merkelig. Og veldig dårlig stil. Anonymkode: 27025...aff 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 18 timer siden #97 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg snakker om hva som er vanlig i BRYLLUPER og større selskaper, Hvorfor snakker du om hva som er vanlig, når ingenting i HI tilsier at det er en vanlig bryllupsfest…? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #98 Del Skrevet 17 timer siden Grønnastar skrev (52 minutter siden): Hvorfor snakker du om hva som er vanlig, når ingenting i HI tilsier at det er en vanlig bryllupsfest…? Normal skikk og bruk gjelder også i «uvanlige» feiringer. Det handler om å anstrenge seg litt for gjestene sine. Alle innbydelser er (eller skal være) en vennlighet mot gjestene, ellers kan man bare la være. Og et minimum av gjestfrihet er å servere noe. Anonymkode: 27025...aff 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #99 Del Skrevet 17 timer siden Helt ok uten tradisjonell middag og bortsetting. Men noe mat bør dere ha, det fungerer dårlig å drikke alkohol og være sulten. Dere kan bestille tapas. Noe kan lages selv om dere tenker budsjett. Thai/asiatisk buffet, men med retter man kan spise mens man mingler. Vårruller, kylling satay på spyd, stekt ris, frityrstekte scampi. Enkelt koldtbord med norsk mat som eggerøre, røkelaks, spekemat, salat, potetsalat, godt brød. Kanskje rømmegrøt. Ost og spekemat. Ulike typer kjeks, foccacia, aioli, frukt, oliven. Et godt utvalg og nok til at det er litt mer enn bare snacks. Et godt utvalg snacks som frukt, bær, chips, nøtter, oliven. Hotdogs ut på kvelden som nattmat, men før man blir ihjelsulten. Pizzabuffet. Veldig enkelt p bare bestille og sette frem. Og noe de fleste syns er digg og passer godt til musikk. Pastasalat og cæsarsalat (eller andre gode) med hvitløksbrød/focaccia til. Anonymkode: eac0c...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #100 Del Skrevet 17 timer siden Ble invitert til et "bryllup" som bare skulle være "fest", men de tok med alle taler og program, bruden hadde brukt en haug med penger på egen kjole og sminke, mens gjestene ikke fikk noe mat og det ikke var fri bar. Samtidig fikk de gaver som om det var et ordentlig bryllup. Syns det var utrolig gnient. Men med en klarere "dette er en fest" og ikke noe krav om dyre gaver, vil jeg synes det er greit. Anonymkode: 603f7...669 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå