AnonymBruker Skrevet 12. mai #21 Skrevet 12. mai Jeg hadde effekt i ca 1 år, og 30kg ned. Har ikke kjent merkbar effekt nå siden juletider. Står nå på ca 0,5 mg i uka, og trapper ned saaakte. Har stått på maks 1mg. Er redd for å kjenne på ulvehunger når alt virkestoff går ut av kroppen, men satser på å unngå det om jeg trapper ned over lang tid. Anonymkode: 4118b...32f
AnonymBruker Skrevet 13. mai #22 Skrevet 13. mai Jeg har gått ned 12 kg på ca 5 mnd, fortsatt på 0,5 mg. Bruker den så lenge jeg fortsatt går ned. Skal bare ned 5-6 kg til, så er jeg i mål. Håper nedtrappingen ikke blir så ille på lav dose, men jeg aner ikke om det har sammenheng. Anonymkode: ec83f...5da
Skyblue7 Skrevet 18. mai #23 Skrevet 18. mai Gikk aktivt på Wegovy fra 01 Mai i fjor til nyttår. Hikk ned 32,5 kg. Er nå på nedtrapping på laveste dose, planen er å stå på den ut 2025. Fått litt mer matsug, men må lære meg å kontrollere den før jeg slutter helt. Om nødvendig så er jeg villig til å stå på laveste dose i mange år. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #24 Skrevet 18. mai Jeg klikket på dose 3 pennen lenge, så måtte jeg plutselig opp til full dose i 4 uker. Da løsnet vekta. Nå er jeg tilbake på klikk igjen. Får 5 doser av dose 3 pennen. øver meg på å takle sult og følelser uten å spise. «Nå har du lyst på noe fordi du er lei deg» sier jeg til meg selv. Veldig stolt av det! skjønner ikke helt hva du spør om i hovedinnlegget dog. Jeg har gått på w i 11 mnd. gått ned over 40 kg. Blir litt sulten dagen før jeg skal sette dose. Men bruker den dagen til å trene på mentale verktøy. Anonymkode: 2ce27...b25
AnonymBruker Skrevet 18. mai #25 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 21.50): Godt å lese det du skrev om BMI, jeg kjenner veldig på det samme. Min idealvekt er 65, men da er jeg helt i øvre sjiktet av normalvektig, 24,8. Da jeg veide dette for mange år siden, var jeg ikke fornøyd husker jeg, tenkte jeg burde ligge midt på normal da, for å faktisk være normalvektig, og ikke helt i grenseland. Men jeg har former, rumpe, pupper og lår, så det spiller kanskje også inn. Synes likevel dette er litt vanskelig, er jeg faktisk tynn ved 65 eller tror jeg det bare selv, klarer liksom ikke stole på meg selv på dette. Anonymkode: 47ae3...0df Normal bmi handler bare om at innenfor dette spennet utgjør ikke vekten i seg selv en helserisiko. Det handler ikke om utseende. Det er jo et spenn på ca 20kg, så det varierer jo veldig hvordan kroppen ser ut innenfor dette vinduet også. Hvilken vekt man estetisk føler seg vel på, er en personlig preferanse. Noen trives i øvre sjikt, men de fleste føler seg ikke tynne på en bmi rundt 25 (med mindre man har vært mye større før såklart). Hvis du er fornøyd på 65kg så er det helsemessig greit, og ikke noe noen andre har noe med. Jeg er 170cm og har normal bmi ca mellom 53kg og 73kg. Trives definitivt best med kroppen under 60kg, og hadde følt meg veldig lubben på 73kg. Men jeg er ikke en muskuløs type heller, og syns generelt det er penest å være helt tynn. En annen person kan føle motsatt. Anonymkode: ec181...478
AnonymBruker Skrevet 18. mai #26 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 17.02): Jeg har gått på Wegovy i ett halvt år. Har gått ned 10 kilo. Hvor lenge vil jeg regne med å gå ned når jeg spiser lite? Glemmer ofte å spise, så kan gå lang tid uten mat. Spiser små måltider når jeg spiser Anonymkode: 23fdc...480 du må jo også trene og spise sunt Anonymkode: baa44...1d1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #27 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg klikket på dose 3 pennen lenge, så måtte jeg plutselig opp til full dose i 4 uker. Da løsnet vekta. Nå er jeg tilbake på klikk igjen. Får 5 doser av dose 3 pennen. øver meg på å takle sult og følelser uten å spise. «Nå har du lyst på noe fordi du er lei deg» sier jeg til meg selv. Veldig stolt av det! skjønner ikke helt hva du spør om i hovedinnlegget dog. Jeg har gått på w i 11 mnd. gått ned over 40 kg. Blir litt sulten dagen før jeg skal sette dose. Men bruker den dagen til å trene på mentale verktøy. Anonymkode: 2ce27...b25 Hei! Jeg har gått på Wegovy siden januar, og har fulgt legens anbefaling om doseøkning, selv om jeg hadde like god effekt på 0,25 (er det ikke det som er laveste dose? Jeg husker ikke helt) som på 1 mg. Jeg spurte legen om jeg kunne gå ned i dose, men fikk bare ny resept på 1 mg. Har vikarlege som ikke følger opp noe som helst og som aldri har svar på noe, og unngår spørsmål i høy grad ved å bortforklare, uansett hvor direkte jeg spør. Har altså ikke fått noe svar ut av ham på dette. Hvordan er det du bruker klikk, hvor mange mg (enklere å regne 0,X mg enn mikrogram, tror jeg?) tilsvarer hvert klikk? Hvilke nåler bruker du? Om jeg skulle gå ned i dose, må jeg trappe ned eller kan jeg gå rett på f.eks 0,25 eller 0,5? Evt. øke om effekten ikke er som forventa på så lav dose. Ville du foretrukket å kjøpe full dose-penner fremfor lavere dose og heller telt klikk? Det vil spare en hundrelapp eller så, om matten min er riktig (noe som ikke er sikkert i det hele tatt). Anonymkode: cee6f...1a6
AnonymBruker Skrevet 18. mai #28 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! Jeg har gått på Wegovy siden januar, og har fulgt legens anbefaling om doseøkning, selv om jeg hadde like god effekt på 0,25 (er det ikke det som er laveste dose? Jeg husker ikke helt) som på 1 mg. Jeg spurte legen om jeg kunne gå ned i dose, men fikk bare ny resept på 1 mg. Har vikarlege som ikke følger opp noe som helst og som aldri har svar på noe, og unngår spørsmål i høy grad ved å bortforklare, uansett hvor direkte jeg spør. Har altså ikke fått noe svar ut av ham på dette. Hvordan er det du bruker klikk, hvor mange mg (enklere å regne 0,X mg enn mikrogram, tror jeg?) tilsvarer hvert klikk? Hvilke nåler bruker du? Om jeg skulle gå ned i dose, må jeg trappe ned eller kan jeg gå rett på f.eks 0,25 eller 0,5? Evt. øke om effekten ikke er som forventa på så lav dose. Ville du foretrukket å kjøpe full dose-penner fremfor lavere dose og heller telt klikk? Det vil spare en hundrelapp eller så, om matten min er riktig (noe som ikke er sikkert i det hele tatt). Anonymkode: cee6f...1a6 https://www.helseresepten.no/artikkel/wegovy---hvor-mange-klikk Anonymkode: 303dd...6ec
AnonymBruker Skrevet 18. mai #29 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.helseresepten.no/artikkel/wegovy---hvor-mange-klikk Anonymkode: 303dd...6ec Tusen takk. Jeg tenkte ikke engang på å google før jeg spurte her. Anonymkode: cee6f...1a6
AnonymBruker Skrevet 18. mai #30 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Jeg har gått på Wegovy siden januar, og har fulgt legens anbefaling om doseøkning, selv om jeg hadde like god effekt på 0,25 (er det ikke det som er laveste dose? Jeg husker ikke helt) som på 1 mg. Jeg spurte legen om jeg kunne gå ned i dose, men fikk bare ny resept på 1 mg. Har vikarlege som ikke følger opp noe som helst og som aldri har svar på noe, og unngår spørsmål i høy grad ved å bortforklare, uansett hvor direkte jeg spør. Har altså ikke fått noe svar ut av ham på dette. Hvordan er det du bruker klikk, hvor mange mg (enklere å regne 0,X mg enn mikrogram, tror jeg?) tilsvarer hvert klikk? Hvilke nåler bruker du? Om jeg skulle gå ned i dose, må jeg trappe ned eller kan jeg gå rett på f.eks 0,25 eller 0,5? Evt. øke om effekten ikke er som forventa på så lav dose. Ville du foretrukket å kjøpe full dose-penner fremfor lavere dose og heller telt klikk? Det vil spare en hundrelapp eller så, om matten min er riktig (noe som ikke er sikkert i det hele tatt). Anonymkode: cee6f...1a6 https://www.wegovycalculator.com jeg hadde så god effekt at jeg gikk på de to første dosene i 3 mnd hver. Legen sa det var greit jeg har kjøpt ekstra nåler på apoteket. Be om å få kjøpe en pakke. Det er 100 stk i en pakke for man må ikke bruke nålene flere ganger. Og det følger bare med 4 med sprøyta. lykke til Anonymkode: 2ce27...b25
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:56 #31 Skrevet mandag kl 17:56 Kan man gå på laveste dose på Wegovy en lang stund og gå ned i vekt. Har lyst å prøve, men har ikke råd til 3000 kr i måneden Anonymkode: 23fdc...480
Saima Skrevet mandag kl 19:31 #32 Skrevet mandag kl 19:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man gå på laveste dose på Wegovy en lang stund og gå ned i vekt. Har lyst å prøve, men har ikke råd til 3000 kr i måneden Anonymkode: 23fdc...480 Det er individuelt hvordan effekt du får, så du må nesten prøve for å finne ut! 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:03 #33 Skrevet tirsdag kl 10:03 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kan man gå på laveste dose på Wegovy en lang stund og gå ned i vekt. Har lyst å prøve, men har ikke råd til 3000 kr i måneden Anonymkode: 23fdc...480 Jeg har betalt ca 1000kr mnd, og gått ned 30kg. Har vel ligget på omtrent 1 mg i uka, men jeg har tatt hver 5. dag for å unngå topper med bivirkninger ved høyere doser. Anonymkode: 4118b...32f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:15 #34 Skrevet tirsdag kl 10:15 AnonymBruker skrev (På 18.5.2025 den 14.44): Hei! Jeg har gått på Wegovy siden januar, og har fulgt legens anbefaling om doseøkning, selv om jeg hadde like god effekt på 0,25 (er det ikke det som er laveste dose? Jeg husker ikke helt) som på 1 mg. Jeg spurte legen om jeg kunne gå ned i dose, men fikk bare ny resept på 1 mg. Har vikarlege som ikke følger opp noe som helst og som aldri har svar på noe, og unngår spørsmål i høy grad ved å bortforklare, uansett hvor direkte jeg spør. Har altså ikke fått noe svar ut av ham på dette. Hvordan er det du bruker klikk, hvor mange mg (enklere å regne 0,X mg enn mikrogram, tror jeg?) tilsvarer hvert klikk? Hvilke nåler bruker du? Om jeg skulle gå ned i dose, må jeg trappe ned eller kan jeg gå rett på f.eks 0,25 eller 0,5? Evt. øke om effekten ikke er som forventa på så lav dose. Ville du foretrukket å kjøpe full dose-penner fremfor lavere dose og heller telt klikk? Det vil spare en hundrelapp eller så, om matten min er riktig (noe som ikke er sikkert i det hele tatt). Anonymkode: cee6f...1a6 Man kan ikke lene seg på legene her. De kan mindre enn en som virkelig har satt seg inn i effekten. Jeg leser heller forskningen selv og informerer legen min om det nyeste. Anonymkode: aa673...0f2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:23 #35 Skrevet tirsdag kl 18:23 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har betalt ca 1000kr mnd, og gått ned 30kg. Har vel ligget på omtrent 1 mg i uka, men jeg har tatt hver 5. dag for å unngå topper med bivirkninger ved høyere doser. Anonymkode: 4118b...32f Det er jo kjempe bra. Anonymkode: 23fdc...480
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå