AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #1 Skrevet 4. mai 2025 Hei! Jeg ble operert i munnen for en uke siden. I den forbindelse har jeg tatt 3x paralgin forte og 3x 600mg ibux til dagen for det har vært så sykt vondt. I dag har jeg vært veldig kvalm og hatt vondt i magen (aldri hatt denne typen magevondt før, har tidvis vært så vondt at jeg trodde jeg skulle spy). Smerten går mer eller mindre helt vekk når jeg spiser et måltid, men kommer tilbake igjen etter en liten stund. bør jeg slutte på smertestillende som jeg har fått? Er så sykt vondt fortsatt så vet ikke om jeg klarer det. Bør jeg oppsøke lege og hvis ja, hvor mye haster det tror dere? Har en eksamen i morgen som jeg har lyst til å få unnagjort før jeg evt drar til lege. Anonymkode: 9719e...335
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #2 Skrevet 4. mai 2025 Slike smerter hadde jeg når jeg hadde magesår. Ta kontakt med legevakt å få det sjekket ut. God bedring Anonymkode: 9669c...e12 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #4 Skrevet 4. mai 2025 Kan være både forstoppelse og magekatarr. Har du klart å gå skikkelig på do etter operasjonen? Anonymkode: ea29d...6dc
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #5 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg ble operert i munnen for en uke siden. I den forbindelse har jeg tatt 3x paralgin forte og 3x 600mg ibux til dagen for det har vært så sykt vondt. I dag har jeg vært veldig kvalm og hatt vondt i magen (aldri hatt denne typen magevondt før, har tidvis vært så vondt at jeg trodde jeg skulle spy). Smerten går mer eller mindre helt vekk når jeg spiser et måltid, men kommer tilbake igjen etter en liten stund. bør jeg slutte på smertestillende som jeg har fått? Er så sykt vondt fortsatt så vet ikke om jeg klarer det. Bør jeg oppsøke lege og hvis ja, hvor mye haster det tror dere? Har en eksamen i morgen som jeg har lyst til å få unnagjort før jeg evt drar til lege. Anonymkode: 9719e...335 Slike problemstillinger tar du på telefon med legevakt. Her er mye å spørre om og enda mer du ikke vil utlevere på nettet. Ring legevakt 116 117. Anonymkode: 74fb3...458 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #6 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg ble operert i munnen for en uke siden. I den forbindelse har jeg tatt 3x paralgin forte og 3x 600mg ibux til dagen for det har vært så sykt vondt. I dag har jeg vært veldig kvalm og hatt vondt i magen (aldri hatt denne typen magevondt før, har tidvis vært så vondt at jeg trodde jeg skulle spy). Smerten går mer eller mindre helt vekk når jeg spiser et måltid, men kommer tilbake igjen etter en liten stund. bør jeg slutte på smertestillende som jeg har fått? Er så sykt vondt fortsatt så vet ikke om jeg klarer det. Bør jeg oppsøke lege og hvis ja, hvor mye haster det tror dere? Har en eksamen i morgen som jeg har lyst til å få unnagjort før jeg evt drar til lege. Anonymkode: 9719e...335 Sterke smertestillende kan gi nedsatt fordøyelse og sterke magekramper, noe som gir smerter og kvalme. Derfor også du kjenner det ifbm måltider også. Jeg har funksjonell dyspepsi og IBS og lignende plager som meg kan man få ved sterke smertestillende. Jeg får også lindring ved måltider men smerter etterpå. Om du sjekker bivirkningsoppslaget for Paralgin forte så finner du igjen symptomene dine. Mest sannsynlig det, men hva med å ringe legevakten i dag og konferer med de om du er usikker? Anonymkode: df18b...91f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #7 Skrevet 4. mai 2025 Du ringer fastlegen/legevakta for akuttime/veileding, alt etter hva som er åpent. Ibux kan gi magetrøbbel, inkludert magesår, og det er en heftig dose du har stått på over noe tid nå. Anonymkode: 60814...636 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå