Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn og bor i blokk. Hvor mye før ditt barn bråke, løpe og trampe på søndag kl 8-9. Hvor lenge passer du på at de leker noe som ikke plager naboene?

Anonymkode: 915d2...c2e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kl 8 bør folk være oppe.

Jeg har ikke barn, men satt på en maskin klær i 8-tiden i dag. 

Så bare la barna leke :) 

Anonymkode: faf07...224

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

8-9 er helt fint. Barn må få lov til å være barn selv om de bor i blokk. Med unødvendig støy menes festing og oppussing og sånn, ikke at barn lever livene sine…

Anonymkode: 264d3...e6a

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og folk bør være våken kl 23 på en lørdagskveld så jeg kjører full guff på anlegget til 22.59:)

Anonymkode: 22670...d5f

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vi tar hensyn til hverandre. Barna får ikke herje, løpe, skrike inne uansett hvilket tidspunkt på døgnet. Vi snakker ikke med utestemme inne uansettklokkeslett. Men før 09 pleier vi å ha det rolig. Dette resulterer at de som er natteranglere også er flinke med å ikke strekke lydnivå til siste sekund kl 23 (som er da barna våre sover). En gir og tar i blokk. Og jeg skjønner godt at selv om ikke jeg kan sove lenge er det andre mennesker som både kan og ønsker dette. En trenger ikke være naboen fra helvete selv om en kan.

Anonymkode: adf7a...c16

• Liker 36
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det like planløsninger i alle etasjer, dvs stue over stue og soverom over soverom. Vi passer på å bare være på stua fram til etter at vi har spist frokost, dvs til rundt ni. Det er ikke fritt bajaseri før frokost heller, men hvis det blir litt lyd så går det i alle fall ikke ned til naboens soverom.

Anonymkode: 5be52...5e8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i hus, så forstyrrer ingen når vi er inne. Men barna får ikke lov å trampe og skrike inne. 

Anonymkode: 0d9d1...cc8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herjing og løping foregår utendørs. Vi har naboer under oss,  og det er lytt her. Husker selv med gru hvordan det er å bo under småbarnsfamilier som ikke tar hensyn. 

Vi leker rolige leker innendørs (tegning, bøker etc.) duplo og lignende bygges med gummimatte under som demper lyden. 

Hyling, skriking, hopping og løping foregår derimot utendørs. Yngste på 2 år klarer å forholde seg til det og vi har ADHD-barn så jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at det ikke er så vanskelig å ta hensyn til naboene sine hvis man faktisk prøver.

Enkelte småbarnsforeldre er dessverre så full av seg selv at de bare gir f i andre. Og så gjemmer de seg bak at barn må få være barn. Jeg skal love at barna våre får være barn selv om vi samtidig lærer dem at de ikke er universets midtpunkt og at man må ta hensyn til hverandre. Men det er kort mellom stråmennene hos late foreldre.

Anonymkode: 65786...167

Skulle ønske jeg kunne gi deg hundre upvotes. 

Anonymkode: 61881...6b8

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i enebolig, men bodde i blokk da jeg var ung voksen. Syns at man må ta hensyn når man bor sånn.

Det er jo masse barn kan leke som ikke bråker. Løping, hyling og herjing får de gjøre ute uansett når på døgnet. De kan tegne, male, plastelina, spille spill, bygge duplo osv. Pass på å ha et tykt teppe på gulvet på barnerom. Det demper litt lyd.

Anonymkode: d7518...5e3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som har barn og bor i blokk. Hvor mye før ditt barn bråke, løpe og trampe på søndag kl 8-9. Hvor lenge passer du på at de leker noe som ikke plager naboene?

skal kun være stille mellom 00-08 i helger i blokk , så det må du bare regne med tenker jeg

Anonymkode: 3f70b...ff7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen unger trenger å løpe eller trampe inne, uansett klokkeslett. Det er forskjell på innelek og utelek. Går an å lære barn og oppføre seg.

Anonymkode: 4ef9c...9fc

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

skal kun være stille mellom 00-08 i helger i blokk , så det må du bare regne med tenker jeg

Selv om noe er lov så er det ikke alt en bør. Selv om naboen har full fest og bånn spiker kl 23.55 7 dager i uken slik at små barn ikke får sove så er ikke det verken høffelig eller nødvendig. Samme med små barn i helgene. Ingen unger må skrike, bråke og oppføre seg som tyranner kl 08 på en søndag. Det er helt unødvendig og sier mest om foreldre i så måte. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om noe er lov så er det ikke alt en bør. Selv om naboen har full fest og bånn spiker kl 23.55 7 dager i uken slik at små barn ikke får sove så er ikke det verken høffelig eller nødvendig. Samme med små barn i helgene. Ingen unger må skrike, bråke og oppføre seg som tyranner kl 08 på en søndag. Det er helt unødvendig og sier mest om foreldre i så måte. 

da får man flytte hvis man ikke tåler det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

da får man flytte hvis man ikke tåler det

Eller en kan oppføre seg som at en ikke er blitt oppdratt av ulver, men med normal høffelighet og folkeskikk 😊

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Bor man i blokk, så har man aktivt valgt å bo tett på naboers liv. Folk som ikke tolererer barnelek må seriøst ha mer boller i kostholdet.

Det er ikke slik at barns oppvekst og utfoldelse skal være begrenset av dagsformen til oppgangens verste grinebiter.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eller en kan oppføre seg som at en ikke er blitt oppdratt av ulver, men med normal høffelighet og folkeskikk 😊

kl 8 - 9 er ikke tidlig.

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Bor man i blokk, så har man aktivt valgt å bo tett på naboers liv. Folk som ikke tolererer barnelek må seriøst ha mer boller i kostholdet.

Det er ikke slik at barns oppvekst og utfoldelse skal være begrenset av dagsformen til oppgangens verste grinebiter.

Sier de samme barneforeldrene det når den barnløse naboen synger karaoke for fulle mugger mitt i barnas leggetid? Hver kveld? Tror neppe det. Om en selv ønsker å ha det greit og rolig når det passer deg må en også ta hensyn andre veien.

• Liker 8
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier de samme barneforeldrene det når den barnløse naboen synger karaoke for fulle mugger mitt i barnas leggetid? Hver kveld? Tror neppe det. Om en selv ønsker å ha det greit og rolig når det passer deg må en også ta hensyn andre veien.

Du er karaoke-naboen i denne historien?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

kl 8 - 9 er ikke tidlig.

8 er tidlig om en ikke må stå opp med barn i helgene jo. Av og til er det sjokkerende hvor snøblinde enkelte kan være.

• Liker 10
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...