Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg har fått innvilget husbanklån, startlån av kommunen uten egenkapital. 
Er aleinemor. 
Problemet er at boligmarkedet er spinnvilt og alle budrunder går typ 500.000 kr over , selv boliger til 2,5 mill går gjerne 400.000 over. 
kan noen gi meg litt håp at det ordner seg ? Ser veldig mørkt på dette da finansieringsbeviset i seg selv gjør at eg kanskje har råd til 5% av boligene som blir lagt ut og det er lite boliger som blir lagt ut. 

Hvor lenge har dere andre lett etter bolig etter dere har fått vedtak? Er det snakk om flere år? 

Anonymkode: 6455a...98a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

kan du vurdere å flytte til en billigere plass ?

Endret av monican94
Skrevet

Stod det noe om at du ikke kunne by over prisantydning?

AnonymBruker
Skrevet

Må kjøpe bolig i kommunen jeg har fått husbanklån i, og det er allerede 1 time utenfor byen, så ikke er det sentralt heller faktisk. Husbanken sa da jeg var på møte at vedtaket vil forlenges og forlenges og forlenges , og at det var helt normalt.. men for meg er det fryktelig tungt mentalt,  og ha så uvisshet rundt bosituasjon, er ca 1-2 budrunder jeg er med på hver måned.. men taper de jo uansett.. 

AnonymBruker
Skrevet
Fountaine skrev (1 minutt siden):

Stod det noe om at du ikke kunne by over prisantydning?

Jo kommunen har gitt ekstra tilskudd om de går over, men de har ikke mulighet til å gi mange hundre tusen over.. 

Skrevet
monican94 skrev (6 minutter siden):

kan du vurdere å flytte til en billigere plass ?

Det må vel være innad i kommunen. 

Skrevet
Abra skrev (1 minutt siden):

Det må vel være innad i kommunen. 

ja ift det startlånet ja..Men om hun bor i en dyr kommune kan hun jo vurdere om mulig å flytte til og søke i en billigere kommune 

Skrevet (endret)
monican94 skrev (6 minutter siden):

ja ift det startlånet ja..Men om hun bor i en dyr kommune kan hun jo vurdere om mulig å flytte til og søke i en billigere kommune 

Det et jo ikke gitt at en får innvilget startlån. 

Endret av Abra
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Eg har fått innvilget husbanklån, startlån av kommunen uten egenkapital. 
Er aleinemor. 
Problemet er at boligmarkedet er spinnvilt og alle budrunder går typ 500.000 kr over , selv boliger til 2,5 mill går gjerne 400.000 over. 
kan noen gi meg litt håp at det ordner seg ? Ser veldig mørkt på dette da finansieringsbeviset i seg selv gjør at eg kanskje har råd til 5% av boligene som blir lagt ut og det er lite boliger som blir lagt ut. 

Hvor lenge har dere andre lett etter bolig etter dere har fått vedtak? Er det snakk om flere år? 

Har du fått ett beløp så er det regnet ut at denne beløpet er det du kan klare å tilbakebetale.
Derfor må du bare gjøre en ting, finne mindre populære boliger til lavere pris. Sånn er livet.

Anonymkode: 5a4da...ed4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du er litt stressa over boligmarkedet akkurat nå. Men husk at det er helt vanlig at ting roer seg ned mot høsten og julen. Det er ofte et rush i første halvår, så det kan være lurt å smøre seg med litt tålmodighet. Det ordner seg til slutt 😊

Anonymkode: 250aa...948

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ordnet det seg for deg TS? Eller leter du enda? Heier på deg 🙌🏻

Anonymkode: 1afc4...911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...