Gå til innhold

Litt halt på ene bakbenet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke min hund, men en hund jeg passer ganske ofte. Så lenge jeg kan huske (valp) har hunden periodevis løftet det ene bakbenet og haltet litt tidvis. Ett par ganger i løpet av en tur. Det kommer fort og går over etter noen få skritt. Ser ut som han bare løfter litt på bakebena. 

Virker ikke noe plaget eller noe av det.

Noen som vet hva det er? Normal oppførsel blant noen hunder? Bichon frise forresten. 

Anonymkode: ec69b...88d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke min hund, men en hund jeg passer ganske ofte. Så lenge jeg kan huske (valp) har hunden periodevis løftet det ene bakbenet og haltet litt tidvis. Ett par ganger i løpet av en tur. Det kommer fort og går over etter noen få skritt. Ser ut som han bare løfter litt på bakebena. 

Virker ikke noe plaget eller noe av det.

Noen som vet hva det er? Normal oppførsel blant noen hunder? Bichon frise forresten. 

Hunden er nå 2 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hunden halter er den plaget, selv om det kommer og går, hunder halter ikke for morro skyld.

Anonymkode: 34827...b02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som patellla. 

Anonymkode: a123b...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være patellaluksasjon - at kneskålen er løs og "hopper ut" av stilling i blant. Det er ganske vanlig hos små hunderaser. 

Det er selvsagt ikke særlig bra, men dessverre er det blitt ganske normalisert... 

Anonymkode: 55653...d50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...