Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun maser og maser, vil så gjerne. Ser det er 6 års aldersgrense overalt. Men ser likevel masse småjenter med hull i ørene. Hvor får man tatt det? 

Anonymkode: beb9f...ac2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du at fireåringen skal få store plager med varig allergi og infeksjoner??

Anonymkode: d9b4d...053

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun maser og maser, vil så gjerne. Ser det er 6 års aldersgrense overalt. Men ser likevel masse småjenter med hull i ørene. Hvor får man tatt det? 

la være er du snill, ikke abefalt før skolealder, det haster ikke. hun bestemmer ikke

Anonymkode: c498a...1c5

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva du enn gjør, sørg for å ta hull i ørene hos en skikkelig piercer, ikke med «pistol».

Anonymkode: 5258c...565

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ønsker du at fireåringen skal få store plager med varig allergi og infeksjoner??

Anonymkode: d9b4d...053

Jeg er ikke for at småbarn får hull i ørene altså, men allergi? Det er vel bare å sette inn noe av kirurgisk materiale så går det fint?

Anonymkode: 54884...195

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva du enn gjør, sørg for å ta hull i ørene hos en skikkelig piercer, ikke med «pistol».

Hvorfor det? Vil gjerne vite mest mulig før jeg lar henne 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er det fireåringen som bestemmer hjemme hos dere?

Anonymkode: d6af7...f46

• Liker 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tro på "propaganda" om at man må ta hull i ørene med nål og ikke pistol. Og det med allergi er selvfølgelig bare en gammel myte. Min datter fikk hull i ørene da hun begynte på skolen, hun ønsket veldig fordi "alle andre har". Vi tok med en pistol hos en hud/frisør her. Det gikk veldig bra, det er null problemer, hun tok også begge ørene samtidig så barnet slipper å ombestemme seg før hull nummer 2. Det er 2 år siden nå og alt er bare fint. Vi bruker bare øredobber i ekte gull (etter de første som man får). 

Du kan google og lese mange kilder som mener at det er bedre å ta hull i tatoveringsalong og med nål. Absolutt samtlige av disse kilder er bare på private sider til tatoveringssalonger, så det er bare reklame, ingenting annet. Jeg har selv tatt flere hull med nål (ørene, navel og tunge) og har problemer med alle disse, men har ikke problemer med hull som er tatt med pistol (også ørene). Derfor ble dette også valget for min datter.

Anonymkode: 94212...a37

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min datter får ikke før hun er 10.  Jeg er selvsagt verdens dummeste, men hun tar mer skade av å lage hull i små øreflipper enn å vente. 
Ørene skal vokse og utvikle seg, og en 4 åring skal kunne leke fritt uten risiko for å dra ut en øredobb og få smerter eller skader. 
Håper virkelig ikke noen tillater deg å gjøre dette 

Anonymkode: dfad3...2f0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går som regel «bra» med pistol, men det er mye mer smertefullt for øredobbene som skytes inn er butte og en pistol er kronglete å få plassert riktig , for ikke å snakke om uhygienisk da pistolen ikke blir like godt sterilisert. 
Hilsen ei som har gjort begge deler - problemer begge gangene jeg tok hos frisør, første gangen måtte de tas helt ut. 
Har en del arrdannelser på ene øreflippen og kan ikke bruke tunge øresmykker. 
Hos piercer har det gått smertefritt, har også bruskpiercinger som har gjort mindre vondt enn øreflipp, just saying.
Med frisørhullene opplevde jeg «dunking» og intens varme lenge etterpå.
Med piercinghullene har det vært mest sårt akkurat under rensing i starten, tidvis kløe p.g.a. det gror, men man klarer fint å la det være i fred. 

Anonymkode: dc4c1...f3c

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pistol knuser vevet og lager et større traume i huden enn nål som lager et rent kutt, rene kutt både gror bedre, raskere og gir mindre smerter.

Pistol kan ikke rengjøres fullstendig, det gjelder alle typer inkludert nyere modeller der det påstås de er hygieniske. 

Piercere har utdanning og erfaring med å plassere hullene symmetrisk og nøyaktig, de har strenge regler å forholde seg til både for hygiene, smittevern og materialer. 

At noen mener det går fint med pistol fordi de selv har greie erfaringer er ikke et argument hverken for eller mot, hør på proffene. Jeg har hatt null problem med mine hull som ble skutt med pistol forresten, jeg overlevde også røyking innendørs i oppveksten, null barnesete i bil og fikk lov å styre bilen mens jeg satt på fangey til pappa, betyr det at det var lurt..?

Når man vet bedre, gjør man bedre.

Barnet er 4, det fortjener en voksen som tar gode avgjørelser, ps, du får neppe pierca det hos noen som er seriøse i den alderen, heldigvis. Tenk litt over hvorfor.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke tro på "propaganda" om at man må ta hull i ørene med nål og ikke pistol. Og det med allergi er selvfølgelig bare en gammel myte. Min datter fikk hull i ørene da hun begynte på skolen, hun ønsket veldig fordi "alle andre har". Vi tok med en pistol hos en hud/frisør her. Det gikk veldig bra, det er null problemer, hun tok også begge ørene samtidig så barnet slipper å ombestemme seg før hull nummer 2. Det er 2 år siden nå og alt er bare fint. Vi bruker bare øredobber i ekte gull (etter de første som man får). 

Du kan google og lese mange kilder som mener at det er bedre å ta hull i tatoveringsalong og med nål. Absolutt samtlige av disse kilder er bare på private sider til tatoveringssalonger, så det er bare reklame, ingenting annet. Jeg har selv tatt flere hull med nål (ørene, navel og tunge) og har problemer med alle disse, men har ikke problemer med hull som er tatt med pistol (også ørene). Derfor ble dette også valget for min datter.

"Pistol gikk bra for meg, da er nål propaganda" 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Øreflippen? Nå var jeg morsom...

Jeg ville hørt på anbefalingene og venta. Man kan mase og mase om øl og vin også, men må vente til man er 18..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, så svakt å bli overtalt av en 4-åring. Hvordan skal dette gå i framtiden? 

Anonymkode: 87981...63f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Når barnet ikke fikk hull i ørene som baby, så venter du nå til hun begynner på skolen, minst. 
Har sett altfor mange barnehagebarn  med svære infeksjoner etter foreldre som ikke klarer å si nei, og tar hull i ørene på småbarn. 
Så små barn forstår ikke at fingrene ikke skal opp i øreflippene de klarer heller ikke selv å rense og stelle øreflippene.

At jenta maser, betyr ikke at hun skal få alt hun maser om. Du er den voksne her, og må opptre voksent. 

Anonymkode: f1cc8...eb8

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at pistolen ikke kan rengjøres fullt ut, slik at det er biologisk materiale (blod) fra forrige kunde på den?

Anonymkode: 227c2...b27

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Herregud, så svakt å bli overtalt av en 4-åring. Hvordan skal dette gå i framtiden? 

Anonymkode: 87981...63f

Jeg har sett noen blir overtalt av barn som ikke er fylt 2 engang.

Anonymkode: 227c2...b27

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva annet lar du henne bestemme?

Anonymkode: 0c854...731

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en elendig ide. Må renses og holdes rent i en fase der barnet peller på alt og er timesvis hver dag i en barnehage full av bakterier, fare for å ødelegge hele øreflippen om hun henger fast når hun leker eller noen i barnehagen drar i øredobben...

Anonymkode: a8edc...ae4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er for tidlig, men ikke det du spurte om, så her:https://www.poshpiercing.com/hull-i-orene/?gad_source=1&gad_campaignid=19074405523&gbraid=0AAAAAon0P8iAFG95Wf_lw0zxgthzU_01f&gclid=Cj0KCQjwoNzABhDbARIsALfY8VNINLMs3NkcF4VJPaKtdRxktohYnc9vRCFjb4q1u9inGPcHcMP3-Q8aAgiBEALw_wcB

Vi tok begge hull samtidig, men selv om de er sterkt anbefalt av alle jeg kjenner, så ble det litt kluss og en del tårer under piercingen. Poenget: Vi er fornøyd, men ville forberedt et så lite barn på at det kan bli vondt. 

Anonymkode: f17f9...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...