Gå til innhold

Hvorfor valgte du akkurat de navnene på barna dine ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville kalle opp etter en fotballspiller. Eksen kom på et navn som jeg kunne forkorte til fotballspillerens navn, Sol Campbell. Solveig heter jenta :D

Anonymkode: 40956...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Fornavn er navn jeg har tenkt på lenge og liker
  • Ikke æøå
  • Andre fornavn ("mellomnavn") er familienavn som vi liker, ikke basert på personen som hadde navnet

Mannen er medgjørlig og kunne se at disse navnene var viktige for meg, og han hadde ingen forslag selv. Han har sagt nei til noen navn som var et stykke ned på lista på grunn av dårlige assosiasjoner bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Åååh det er så mange fine guttenavn!! Jeg har 3 sønner og kunne med letthet ha funnet navn til 4-5 til 🙈😅

Anonymkode: 80781...5cc

Skulle ønske vi hadde samme erfaring men vi sliter 😅😂

Anonymkode: f8464...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt navnet, og visste på forhånd at om det ble en gutt, ville jeg gi sønnen min det navnet. Heldigvis var mannen min helt enig, det er et flott navn. 

Jeg har gode minner om navnet, fra både barndom og tenårene.  Kjent et par personer som het det, og de var tvers igjennom hyggelige og snille menn.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkalt etter fantastiske mennesker som har betydd mye, men først og fremst fordi det er nydelige navn som ikke er typiske motenavn.

Anonymkode: 15ede...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger; Svigermor valgte navn til gutten, fordi det navnet betydde s mye for henne. Jeg likte det ikke engang i utgangspunktet, men jeg er veldig glad i svigermor. Jenta fikk navn fra en bok jeg hadde lest, og likte godt. Det fikk jeg bestemme uten protester fra far, som synes gesten til hans mor holdt angående å frata meg det å selv sette navn på mine barn. 

Anonymkode: eafd3...3c4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt barn har to fornavn. Det ene er etter bestefar på ene siden, og det andre er et navn brukt mye bakover i generasjonene på den andre siden.

Anonymkode: 6b37a...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville kalle opp etter en fotballspiller. Eksen kom på et navn som jeg kunne forkorte til fotballspillerens navn, Sol Campbell. Solveig heter jenta :D

Anonymkode: 40956...156

solveig er så koslig

Anonymkode: 89afd...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som gjorde letejobben etter navn. Jeg og samboer har veldig forskjellig navnesmak og det var kun ett navn på hvert av barna som begge likte. Heldigvis fine navn som begge ønsket :) Var ikke noe alternativ.

Anonymkode: d4250...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladde i ei bok og tok det finaste eg fann. Det er også kort og lett å stave, og det er ikkje tvil om uttale, noko eg ser som ein fordel. 

Anonymkode: b2abd...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...