AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hei Jeg er på en gruppe på fire stykker og vi skal nå levere inn en eksamen tidlig neste uke. Vi alle er ferdige med våres del og mangler fjerdemann sin del. Hen bruker lang tid og forskyver nesten helt til fristen. Vi har gitt hen en frist til å bli ferdig i kveld, men jeg tviler på at hen blir ferdig. Hen er også veldig vanskelig å være i kontakt med og svarer sent på meldinger. Hen pleier å spille spill dagen lang og i forelesningene. Dette påvirker våres arbeid og hvis en ikke gjør noe så må vi på den korte tiden gjøre hens arbeid. Noe som er veldig nedlatende. Hva hadde dere gjort hvis dette var deres situasjon? Hadde dere kastet ut vedkommende? Noen har sagt at hen burde i det minste betale for å være med i gruppa, hvis hen ikke vil bidra til noe. Trenger litt hjelp og innspill til dette. Tusen takk for alle svar. Anonymkode: 60c9a...7fc
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Håper dere ikke bruker «våres» i oppgaven. Kan dere ikke ta opp dette med emneansvarlig? Anonymkode: 7b20e...742 6 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Jeg hadde ikke kastet ut noen, nei. Gruppearbeid er det verste jeg vet. Om noe mangler, bare fikser jeg det selv. Orker ikke bruke energi på hvordan andre gjør eller ikke gjør sine studier. Anonymkode: d08fe...87b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Dere burde tatt dette opp med skolen tidligere. Om personen ikke har levert inn sin del som avtalt i kveld, så ville jeg ha gått sammen med de andre, skrevet en mail til skolen at vedkommende har valgt å ikke bidra til eksamen tross flere avtaler og frister, og at dere tre andre nå ser dere nødt til å velge å skrive dennes del, og at dere da også kommer til å levere inn deres eksamen uten denne fjerdepersonen. Så ville jeg sendt kopi av dette til fjerdemann i gruppen og sagt at denne må ta opp med skolen på mandag hva den gjør med eksamen for egen del. Anonymkode: 5e4ce...c0f 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Hadde gjort sisteman sin del og sendt inn, med tydelig notater om at det kun var fra oss tre og ikke sistemann. Har gjort det selv flere ganger. Anonymkode: f8146...378 1
Akr Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde gjort sisteman sin del og sendt inn, med tydelig notater om at det kun var fra oss tre og ikke sistemann. Har gjort det selv flere ganger. Anonymkode: f8146...378 Så skrive dette på eksamen eller si ifra til faglærer? 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai Si ifra til emneansvarlig lærer, den som ev ikke har bidratt vil da bli meldt av eksamen. Bare vær sikre på at dere ikke har utestengt vedkommende…… Anonymkode: 8c880...b11
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei Jeg er på en gruppe på fire stykker og vi skal nå levere inn en eksamen tidlig neste uke. Vi alle er ferdige med våres del og mangler fjerdemann sin del. Hen bruker lang tid og forskyver nesten helt til fristen. Vi har gitt hen en frist til å bli ferdig i kveld, men jeg tviler på at hen blir ferdig. Hen er også veldig vanskelig å være i kontakt med og svarer sent på meldinger. Hen pleier å spille spill dagen lang og i forelesningene. Dette påvirker våres arbeid og hvis en ikke gjør noe så må vi på den korte tiden gjøre hens arbeid. Noe som er veldig nedlatende. Hva hadde dere gjort hvis dette var deres situasjon? Hadde dere kastet ut vedkommende? Noen har sagt at hen burde i det minste betale for å være med i gruppa, hvis hen ikke vil bidra til noe. Trenger litt hjelp og innspill til dette. Tusen takk for alle svar. Anonymkode: 60c9a...7fc Du er medisinerstudent, og da skal du være løsningsorientert også på mellom menneskelige relasjoner. Her har du noe å bryne deg på, utenfor nettet. Dere får alle ta et møte og løse problemet deres. Anonymkode: 926ac...6f8
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du er medisinerstudent, og da skal du være løsningsorientert også på mellom menneskelige relasjoner. Her har du noe å bryne deg på, utenfor nettet. Dere får alle ta et møte og løse problemet deres. Anonymkode: 926ac...6f8 TS skriver da aldeles ikke at h*n studerer medisin. Og for det andre: Vi er på et diskusjonsforum. Hele poenget med et forum er å kunne spørre andre om det man lurer på, diskutere erfaringer etc. Anonymkode: 46e6c...ed4 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #10 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er medisinerstudent, og da skal du være løsningsorientert også på mellom menneskelige relasjoner. Her har du noe å bryne deg på, utenfor nettet. Dere får alle ta et møte og løse problemet deres. Anonymkode: 926ac...6f8 Jeg har vært i samme situasjon som ts er i, og alle som skulle ta eksamen sammen var i helserelaterte yrker. Som gruppe forsøkte vi hele høstsemesteret. Tre jobbet, to unnlot konsekvent å gjøre noe som helst. Vi hadde møte på møte, forsøkte å finne ut hvorfor, tilbød oss å hjelpe, lurte på om de hadde problemer utenfor utdanningen. Vi hadde møte med skolen. Uansett hva som ble gjort, ingenting hjalp. Og skolen, de sa bare at det ikke var deres problem. Vi sa da at hvis det var slik at vi tre andre måtte skrive hele eksamen og vi bestod, så ville det i realiteten bety at de to som ikke hadde gjort noe som helst og dermed ikke var kvalifisert i faget, i realiteten ikke hadde tatt eksamen, også ville bestå. Representanter fra utdanningsstedet heiste bare på skuldrene og sa at vi skulle lære å samarbeide. Vet om et tilfelle til fra samme år. Dette betyr at bare fra mitt kull er det tre helsepersonell som ikke har tatt alle eksamener, men likevel har fått bestått i fag de altså ikke kan noe om. Det er på tide at utdanningsstedene innser at de har ansvar når enkeltstudenter ikke oppfyller sine plikter og krav, og ikke bare fraskriver seg alt ansvar, og på den måten setter pasienter i fare! Ja, man skal lære seg å samarbeide og man skal bli god på å omgås andre mennesker. Men fakta er at det ikke er alle som er egnet til utdanningene de har valgt, og disse må da lukes bort når de ikke bare sabotterer seg selv, men også medstudenter og de nekter å gjøre det man er pliktig til å gjøre for å bestå og bli autorisert. Dette gjelder jo ikke bare helsefag. Hva med ingeniører som ikke har lest, ikke har bestått relevante eksamener, og så får jobb for å bygge f.eks. broer? Anonymkode: 5e4ce...c0f 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #11 Skrevet 3. mai Også vært i samme situasjon. Vi tok kontakt med fagansvarlig og dokumenterte at gruppemedlemmet ikke hadde bidratt. Fikk beskjed om at vi kunne levere inn oppgaven uten dette gruppemedlemmet. Anonymkode: 111a5...b0b 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 16.58): Hei Jeg er på en gruppe på fire stykker og vi skal nå levere inn en eksamen tidlig neste uke. Vi alle er ferdige med våres del og mangler fjerdemann sin del. Hen bruker lang tid og forskyver nesten helt til fristen. Vi har gitt hen en frist til å bli ferdig i kveld, men jeg tviler på at hen blir ferdig. Hen er også veldig vanskelig å være i kontakt med og svarer sent på meldinger. Hen pleier å spille spill dagen lang og i forelesningene. Dette påvirker våres arbeid og hvis en ikke gjør noe så må vi på den korte tiden gjøre hens arbeid. Noe som er veldig nedlatende. Hva hadde dere gjort hvis dette var deres situasjon? Hadde dere kastet ut vedkommende? Noen har sagt at hen burde i det minste betale for å være med i gruppa, hvis hen ikke vil bidra til noe. Trenger litt hjelp og innspill til dette. Tusen takk for alle svar. Anonymkode: 60c9a...7fc Få inn veileder/lærer som megler, hvor det skapes dialog om bytte av type arbeid eller om noen rett og slett skal overta arbeidet; å kjøre renegade og overta andres arbeid,uten videre, er egentlig sabotasje og derfor grovt forstyrrende atferd opp mot andres studenters arbeid. Anonymkode: f167b...ebb
katties Skrevet 4. mai #13 Skrevet 4. mai Jeg har jobbet ned slike på universitetet, og vi sa ifra til professor at arbeidet til personen kunne være av ukjent kvalitet pga det ble levert til oss så sent at vi kunne ikke gå gjennom det sammen. Til personen som ikke jobbet gå vi en frist på 48 t for gjennomgang hos oss, og at eventuelle rettelser vi kom med skulle være ferdige 24 timer før innlevering. Om ikke, så så kom vedkommende til å bli kastet ut av gruppa. Vi kom ikke til å gjøre noe FOR hen - gjorde vi selv arbeidet så var ikke hen en del av gruppa mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå