AnonymBruker Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Hei, litt usikker på hvilket forum dette skulle på.. Men jeg har funnet et skjøte fra 1875, antar dette gjelder gården min bestefar bodde på. Dessverre skjønner jeg lite av hva som står. Er det noe verdt å ta vare på? Morsomt å ha et såpass gammelt dokument, såklart. Anonymkode: 79237...d99
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Det kan være gøy å ha for de som nå eier gården. Anonymkode: 66f17...701 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, litt usikker på hvilket forum dette skulle på.. Men jeg har funnet et skjøte fra 1875, antar dette gjelder gården min bestefar bodde på. Dessverre skjønner jeg lite av hva som står. Er det noe verdt å ta vare på? Morsomt å ha et såpass gammelt dokument, såklart. Anonymkode: 79237...d99 Du kaster ikke noe så gammelt. Kontakt stats eller riksarkivet og hør med dem om både innhold og bevaring. Anonymkode: 99ed4...1a4 6 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Kan absolutt være morsomt å ha. Hva er argumentet for å kaste de liksom? Anonymkode: 026b0...41b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Det bør skannes digitalt. Uvurderlig dokument Anonymkode: 32e64...452 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Der jeg jobber har vi i utgangspunktet ikke anledning til å kaste dokumentasjon som er fra 1950 eller før. Det anses som verneverdig tror jeg. Hvorfor vil du kaste det? Anonymkode: 67616...19e 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai #7 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei, litt usikker på hvilket forum dette skulle på.. Men jeg har funnet et skjøte fra 1875, antar dette gjelder gården min bestefar bodde på. Dessverre skjønner jeg lite av hva som står. Er det noe verdt å ta vare på? Morsomt å ha et såpass gammelt dokument, såklart. Anonymkode: 79237...d99 Ja, ta vare på så spennende og morsomt og ha. Er nok noen som kan hjelpe deg med og forstå hva som står. Anonymkode: c22bd...a02
AnonymBruker Skrevet 3. mai #8 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det bør skannes digitalt. Uvurderlig dokument Anonymkode: 32e64...452 Nei, det er vurderbart. Anonymkode: f7269...01f
AnonymBruker Skrevet 3. mai #9 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan absolutt være morsomt å ha. Hva er argumentet for å kaste de liksom? Anonymkode: 026b0...41b Kjenner jeg er litt spent på argumentet for å beholde det. Ramme det inn og henge det på veggen? Anonymkode: 1e91b...c18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå