barelillemy Skrevet 3. mai #1 Skrevet 3. mai Har prøvd 2 forskjellige oppskrifter og blir ikke bra. Noen som har gode tips spesielt med fremgangsmåter??? Sier tusen takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 3. mai #2 Skrevet 3. mai Det bør være skikkelig kaldt i rommet, og smøret kjøleskapskaldt hele tiden. Den ene gangen jeg fikk det til så hadde jeg vinduet på vidt gap vinterstid, sto i boblejakke og skar smør med ostehøvel, det funka! Når smøret smelter så er det i praksis ødelagt egentlig. En venninne er kokk og de kjevlet butterdeig på kjølerommet. Anonymkode: 5070c...3a5
barelillemy Skrevet 3. mai Forfatter #3 Skrevet 3. mai Oi såpass... Trodde d var nok å ha den i kjøleskapet etter hver kjevling Da er d ikke rart at jeg ikke får d til.. Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 10. mai #4 Skrevet 10. mai Min datter er baker-svenn. De lager wienerbaksten og annen bakst av butterdeig på kjølerom i bakeriet hun jobber i. Melet kommer rett fra fryseren, smøret legges i fryseren en time før de skal bruke det. Hun har laget det hjemme hos oss en gang, da i uteboden på vinteren med utgangsdøra åpen. Så det er ingen snarveig til god butterdeig. Det er en årsak til at de fleste bakerier importerer bake-off-wiener fra utlandet, og at de aller fleste kjøper ferdig butterdrig fra frysedisken. Det er et håndtverk der det ikke finnes noen snarveier desverre. Anonymkode: 9b0a4...6e6
carlberner1 Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 13.09): Min datter er baker-svenn. De lager wienerbaksten og annen bakst av butterdeig på kjølerom i bakeriet hun jobber i. Melet kommer rett fra fryseren, smøret legges i fryseren en time før de skal bruke det. Anonymkode: 9b0a4...6e6 Fortell hvor hun jobber, søte, snille.. Jeg er så dritalei (beklager utrykket..) av "butterdeig" som har vært på tube eller hva f**n de driver med. Da vil jeg heller ha kanel- eller skolebolle eller noe sånt. Butterdeig skal være nettopp det, eller vil jeg heller ha noe annet. Men for en glede når man treffer rette slaget 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå