Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd 2 forskjellige oppskrifter og blir ikke bra. 

Noen som har gode tips spesielt med fremgangsmåter???

Sier tusen takk på forhånd 

AnonymBruker
Skrevet

Det bør være skikkelig kaldt i rommet, og smøret kjøleskapskaldt hele tiden. Den ene gangen jeg fikk det til så hadde jeg vinduet på vidt gap vinterstid, sto i boblejakke og skar smør med ostehøvel, det funka! Når smøret smelter så er det i praksis ødelagt egentlig. 

En venninne er kokk og de kjevlet butterdeig på kjølerommet. 

Anonymkode: 5070c...3a5

Skrevet

Oi såpass...

Trodde d var nok å ha den i kjøleskapet etter hver kjevling

Da er d ikke rart at jeg ikke får d til..

Takk for tips

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er baker-svenn. De lager wienerbaksten og annen bakst av butterdeig på kjølerom i bakeriet hun jobber i. Melet kommer rett fra fryseren, smøret legges i fryseren en time før de skal bruke det. Hun har laget det hjemme hos oss en gang, da i uteboden på vinteren med utgangsdøra åpen. Så det er ingen snarveig til god butterdeig. Det er en årsak til at de fleste bakerier importerer bake-off-wiener fra utlandet, og at de aller fleste kjøper ferdig butterdrig fra frysedisken. Det er et håndtverk der det ikke finnes noen snarveier desverre. 

Anonymkode: 9b0a4...6e6

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2025 den 13.09):

Min datter er baker-svenn. De lager wienerbaksten og annen bakst av butterdeig på kjølerom i bakeriet hun jobber i. Melet kommer rett fra fryseren, smøret legges i fryseren en time før de skal bruke det. Anonymkode: 9b0a4...6e6

Fortell hvor hun jobber, søte, snille..

Jeg er så dritalei (beklager utrykket..) av "butterdeig" som har vært på tube eller hva f**n de driver med. Da vil jeg heller ha kanel- eller skolebolle eller noe sånt. Butterdeig skal være nettopp det, eller vil jeg heller ha noe annet. Men for en glede når man treffer rette slaget 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...