Gå til innhold

Gaver til dåp og navnefest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Knocks skrev (41 minutter siden):

Så flott å høre! Da er det ulike oppfatninger om dette:) hilsen ts

ja :) man er jo alle forskjellige :) og det er bra

Anonymkode: 1be04...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir alltid bunadssølje. Barnesølje. Dette fungerer både til gutt og jente. Begge kjønn har ofte barnebunader. Dette er dåp vi snakker om. Baby som aldri kommer til å sette pris på dåpsgave. Så jeg gir noe som kan brukes, som barn. 

Til sammenligning, i mitt forsøk på å være politisk riktig. Jeg kjøpte Min første bibel til min datter. Skulle være supermamma, datter skulle lære om kristendom. Jo mer jeg leste tok jeg avstand. Her snakker vi Kane og Abel. En 5 åring trenger ikke høre dette .

Gjør det du synes er riktig for ditt barn. Glem dårlige gaver. Bare ta vare på ditt barn. Gaver betyr ingenting. 

Skrevet
Helene skrev (2 timer siden):

Jeg gir alltid bunadssølje. Barnesølje. Dette fungerer både til gutt og jente. Begge kjønn har ofte barnebunader. Dette er dåp vi snakker om. Baby som aldri kommer til å sette pris på dåpsgave. Så jeg gir noe som kan brukes, som barn. 

Til sammenligning, i mitt forsøk på å være politisk riktig. Jeg kjøpte Min første bibel til min datter. Skulle være supermamma, datter skulle lære om kristendom. Jo mer jeg leste tok jeg avstand. Her snakker vi Kane og Abel. En 5 åring trenger ikke høre dette .

Gjør det du synes er riktig for ditt barn. Glem dårlige gaver. Bare ta vare på ditt barn. Gaver betyr ingenting. 

Hei! Jeg synes bibel var flott gave. Uansett om kristen eller ei, det kan være greit å ha i en bokhylle. Bunadssølv er også fin gave OG: det tar heller ikke stor plass.

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vær så utakknemlig…

Anonymkode: 87566...252

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (2 timer siden):

Jeg leste Barnebibelen til barnet mitt. Syntes det var en veldig fin bok, både han og jeg lærte mye, og barnet mitt likte boken godt.  Jeg er ikke religiøs. 

Vi leste for øvrig også de gamle eventyrene og sang alle sangene i sangboken, også de jeg ikke kunne - det syntes han var spesielt gøy 😄 Jeg har tatt vare på bøkene, de er mine fra 80-tallet, og nå gleder jeg meg til jeg kan lese de for eventuelle barnebarn. 

Jeg tenker at det er barna sine bøker, det er jo deres gave. Så du kan spørre dem hva de ønsker å gjøre med dem. Dere må jo ha det rimelig trangt om en håndfull bøker tar opp for mye plass.. Ville pakket de i boden om barna ønsket å ta vare på dem. Eller gi dem bort til Fretex. Jeg hadde glatt kjøpt dem om jeg ikke hadde de selv. 

Anonymkode: e5c88...e09

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leste Barnebibelen til barnet mitt. Syntes det var en veldig fin bok, både han og jeg lærte mye, og barnet mitt likte boken godt.  Jeg er ikke religiøs. 

Vi leste for øvrig også de gamle eventyrene og sang alle sangene i sangboken, også de jeg ikke kunne - det syntes han var spesielt gøy 😄 Jeg har tatt vare på bøkene, de er mine fra 80-tallet, og nå gleder jeg meg til jeg kan lese de for eventuelle barnebarn. 

Jeg tenker at det er barna sine bøker, det er jo deres gave. Så du kan spørre dem hva de ønsker å gjøre med dem. Dere må jo ha det rimelig trangt om en håndfull bøker tar opp for mye plass.. Ville pakket de i boden om barna ønsket å ta vare på dem. Eller gi dem bort til Fretex. Jeg hadde glatt kjøpt dem om jeg ikke hadde de selv. 

Anonymkode: e5c88...e09

Hei! Takk for konstruktiv tilbakemelding. Summen av alt man skal ta vare på, album fra livet, masse bøker, ditten og datten. Og så klarer jeg ikke se for meg at de kommer til å bruke disse men de blir en evig bagasje. Men ja, kanskje bare pakke dem ned i en eske, sette langt inne på loftet og så blir det en skatt når de finner dem i voksen alder.

Gleder meg faktisk å høre at bøkene blir brukt og lest i andre hjem, selvom de ikke funket hos oss ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...