Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke billige biler har store bagasjerom til under femti tusen og nylig EU godkjente?

Den må gå på bensin da jeg kun har dårlig erfaring med diesel bil på vinteren.

Er umulig å finne varebil som går på bensin. Hvorfor er det det?

Anonymkode: 59d5b...d55

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Diesel inneholder litt mer energi enn bensin, og forbruket er dermed lavere. Lavere forbruk gir lavere CO2 utslipp, og dermed mindre avgift. Det har ført til at det stort sett selges varebiler med dieselmotor. (Drivstoffet var også litt rimeligere. Prisforskjellen har blitt mindre.)

Ulempen med diesel er utslipp av NOx og partikkelfilter som går tett med mye småkjøring.

Vinterstid vil motorvarmer og batterilader hjelpe mye på, gjør både en bensin og dieselmotor starter enklere og gir mindre utslipp.

Det finnes varebiler med eldrift, men de i lavere prisklasser er gjerne en del år gamle og har begrenset rekkevidde.

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvilke billige biler har store bagasjerom til under femti tusen og nylig EU godkjente?

Det er mulig å finne varebil som går på bensin. Du må bare sette riktige kriterier når du ser etter de på finn.no

Anonymkode: 6ac40...65b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er mulig å finne varebil som går på bensin. Du må bare sette riktige kriterier når du ser etter de på finn.no

Anonymkode: 6ac40...65b

Har prøvd å finne på finn. Enten er de veteranbiler eller så er bilene helt i Nord Norge? 

AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (22 timer siden):

Diesel inneholder litt mer energi enn bensin, og forbruket er dermed lavere. Lavere forbruk gir lavere CO2 utslipp, og dermed mindre avgift. Det har ført til at det stort sett selges varebiler med dieselmotor. (Drivstoffet var også litt rimeligere. Prisforskjellen har blitt mindre.)

Ulempen med diesel er utslipp av NOx og partikkelfilter som går tett med mye småkjøring.

Vinterstid vil motorvarmer og batterilader hjelpe mye på, gjør både en bensin og dieselmotor starter enklere og gir mindre utslipp.

Det finnes varebiler med eldrift, men de i lavere prisklasser er gjerne en del år gamle og har begrenset rekkevidde.

Jeg har ikke motorvarmer og batterilader. Er det da best å kjøpe bensin bil da? Det viktigste for meg er at bilen alltid starter om vinteren.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke motorvarmer og batterilader. Er det da best å kjøpe bensin bil da? Det viktigste for meg er at bilen alltid starter om vinteren.

Det en trenger for å benytte motorvarmer og lade 12 V batteri er en stikkontakt i nærheten av der bilen parkeres. Det kreves ikke mye strøm, 5-600 Watt, 2 Ampere.

For å lade elbil kreves gjerne 10-16 Ampere. (Egnet ladeboks.)

Hva som passer best av bensin, diesel eller elektrisk avhenger av flere faktorer, hvor en parkerer, kjører, hvor mye en kjører med mer. 

Ved at det er ønsket en rimelig bil med god lastekapasitet vil trolig utvalget være størst med dieselmotor.

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet

Gamle Volvo har fantastisk stort bagasjerom.

Anonymkode: 51d2a...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...