AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Er det bare meg eller er det forskjell på bilkjøring på bygdefolk og byfolk? Bodd mange år i byen og flytta på bygda og bodd her noen år. Hvorfor er det sånn at de fra bygda absolutt skal legge seg rett foran på vei som har forkjørsrett? Sånn at jeg må bremse som allerede er på en forskjørsrett vei. Men det er ingen biler bak meg. De skal absolutt kjøre foran og de kjører som oftest 10 km under fartsgrensa hele veien. Umulig å kjøre forbi fordi det kun er svinger og høydeforskjeller pluss småveier som krysser. Og er det da en bil som kommer ut av en småvei og grusvei så sliter man om man allerede er kjørende forbi. Dette skjedde ikke i en mindre by der jeg bodde før. Da la ikke folk seg rett ut sånn at jeg måtte bremse om jeg kjørte på forkjørsrett vei. Hvorfor er det sånn på bygda? Skjedd flere ganger dette her. Her må jeg være påpasselig hele tiden selv om jeg kjører på forskjørsvei i tilfelle sjåføren kjører bare rett ut. Blir så sliten av å kjøre da. Hvorfor er det om og gjøre kjøre først i køen uansett hva på bygda men ikke i byen? Anonymkode: 8e444...53f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Det er fordi de "bare" skal 3-4 km, og siden de kjører så sakte må de utnytte hver mulighet til å spare tid. Dessuten går det jo bra hver gang, selv om de selv er elendige sjåfører, så er de fleste andre observante og kan bremse ned i tide. Anonymkode: b7ce7...60e
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er fordi de "bare" skal 3-4 km, og siden de kjører så sakte må de utnytte hver mulighet til å spare tid. Dessuten går det jo bra hver gang, selv om de selv er elendige sjåfører, så er de fleste andre observante og kan bremse ned i tide. Anonymkode: b7ce7...60e De skulle langt. Jeg skulle også langt. Lå bak bilen hele veien. Dette skjer ofte på bygda fordi det er viktigst å kjøre foran. Jeg kjørte i fartsgrensen og den var 60 km. Må bremse hardt ned her. Var aldri sånn i byen. Anonymkode: 8e444...53f
AnonymBruker Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Mye gamle folk på bygda som rett og slett ikke kan avstandsbedømme? Her på bygda er hovedproblemet de forbanna bobilene. En tysker skjønner ikke fartsgrense 80 når det er fint ute. Da går det i 40 uansett. Anonymkode: afcca...2db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå