AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #1 Skrevet 2. mai 2025 Eller kan det stå ute? Er snakk om inntil en solrik vegg evt, men det er jo selvfølgelig ikke like lunt som i et drivhus. Anonymkode: 19802...aaa
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #2 Skrevet 2. mai 2025 Jeg dyrker på balkongen hvor det er mye sol (hvis været er pent da) og til tider mye vind. Får bare grønne paprika da. Anonymkode: 93df5...731
Leo Skrevet 2. mai 2025 #3 Skrevet 2. mai 2025 I fjor "kastet jeg ut" paprikaplantene fra drivhuset på grunn av plassmangel. De ble satt lunt og, hvis det er sol, solrikt inntil en vegg, men forårets sommer på Østlandet var en vits så de gikk for lut og kaldt vann. Til tross for det ble avlingen helt grei og de rakk, utrolig nok, også å modne. I år skal de fleste paprikaplantene få stå ute, men jeg har valgt sorter som er oppgitt å være hardføre og egnet for nordisk klima. For å rekke og få modne paprika (Og chili) er det viktig å så tidlig nok. Gjerne allerede i november, men desember/januar går også. Sår man i mars/april vil man sannsynligvis ikke rekke å få moden frukt.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #4 Skrevet 3. mai 2025 Leo skrev (18 timer siden): I fjor "kastet jeg ut" paprikaplantene fra drivhuset på grunn av plassmangel. De ble satt lunt og, hvis det er sol, solrikt inntil en vegg, men forårets sommer på Østlandet var en vits så de gikk for lut og kaldt vann. Til tross for det ble avlingen helt grei og de rakk, utrolig nok, også å modne. I år skal de fleste paprikaplantene få stå ute, men jeg har valgt sorter som er oppgitt å være hardføre og egnet for nordisk klima. For å rekke og få modne paprika (Og chili) er det viktig å så tidlig nok. Gjerne allerede i november, men desember/januar går også. Sår man i mars/april vil man sannsynligvis ikke rekke å få moden frukt. Jeg synes de er ganske små, ja... Husker ikke når jeg sådde dem inne... I februar/mars kanskje... Muligens mars.... Så da spørs det vel kanskje.... Men jeg kommer nok til å prøve å plante ut noen av dem, så får vi se.... Anonymkode: 19802...aaa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #5 Skrevet 4. mai 2025 Jeg har kjøpt ferdige planter et par år og fått paprika ute. Ikke mange, men få og små, men eldre har flere av dem blitt. Chili fikk jeg enormt mye av i fjor, de også på ferdig plante og stående ute. Anonymkode: 1f045...b83
skrue Skrevet 4. mai 2025 #6 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg synes de er ganske små, ja... Husker ikke når jeg sådde dem inne... I februar/mars kanskje... Muligens mars.... Så da spørs det vel kanskje.... Men jeg kommer nok til å prøve å plante ut noen av dem, så får vi se.... Anonymkode: 19802...aaa Før dagbok/skjema med alle viktige datoer og resultat. Kjekk å ha neste år for man glemmer raskt (som du merker). Da ser man hva som bør gjøres anderledes meste gang.
butterfly28 Skrevet 4. mai 2025 #7 Skrevet 4. mai 2025 De kan stå inne året rundt under vekstlys, de er flerårige. Jeg satte du ut på verandaen i en solkrok på sommeren, fikk mye frukt på de😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå