Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 19.16):

Oi, jeg er 35 i år og venter mitt andre og siste, føler meg for gammel til å i det heletatt vurdere en til 😅😂

Anonymkode: 4a687...7c5

Da er du gammel til sinns. Mange kvinner både nå og tidligere har fått barn langt opp i 40 åra.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun blir gravid naturlig, går det jo an da. Selv om det er veldig sjeldent..

Anonymkode: 2b954...e08

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun blir gravid naturlig, går det jo an da. Selv om det er veldig sjeldent..

Anonymkode: 2b954...e08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal virkelig det å ha besteforeldre/bli kjent med besteforeldre være det som skal avgjøre om man får barn? Herlighet, man kan da ha mistet foreldrene sine i ung alder, skal man da la være å få barn som 35 åring? 

Ikke alle har et godt forhold til et familien sin heller, eller har så mye nettverk. Skal ikke de få lov til å få barn uten at det rynkes på nesen av det? 

Anonymkode: 8e671...937

Ja! Vi er besteforeldre og har masse glede av 8 barne-barn flere ganger i uka. Er rett og slett det som gir livet menig og glede for oss! Skam deg, den største gleden er å ha kvalitetstid besteforeldre/barnebarn!

Anonymkode: d96a9...cbd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja! Vi er besteforeldre og har masse glede av 8 barne-barn flere ganger i uka. Er rett og slett det som gir livet menig og glede for oss! Skam deg, den største gleden er å ha kvalitetstid besteforeldre/barnebarn!

Skam meg? Herregud, les hva jeg skriver da, og se det i sammenheng med hva jeg faktisk svarer på! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Skam meg? Herregud, les hva jeg skriver da, og se det i sammenheng med hva jeg faktisk svarer på! 

Les selv hva du skriver, det står svart på hvitt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skal virkelig det å ha besteforeldre/bli kjent med besteforeldre være det som skal avgjøre om man får barn? Herlighet, man kan da ha mistet foreldrene sine i ung alder, skal man da la være å få barn som 35 åring? 

Ikke alle har et godt forhold til et familien sin heller, eller har så mye nettverk. Skal ikke de få lov til å få barn uten at det rynkes på nesen av det? 

Neida. Det skal ikke avgjøre det. Og alle er forskjellige så jeg vil ikke dømme noen. Det er heller ikke sånn at alle kan planlegge slikt eller møter den man vil ha barn med såpass tidlig.

Men i min familie så har man i generasjoner fått barn i 20 årene. Noe som har gjort at vi har fått gleden av å ha en stor familie rundt oss. Med alle besteforeldrene og flere oldeforeldre i live. Koselig med unge tanter/onkler og kusiner/fettere på samme alder.

Dette er en tradisjon jeg personlig har satt høyt og ønsket å ta med videre. Jeg møtte mannen min mens jeg studerte og for meg var det viktig å få barn så fort som mulig etter utdannelsen.

Heldigvis var mannen enig i det. Så de kom når vi var 21 og 23 år. Jeg mener også at man kroppslig og helsemessig sett er bedre rustet til å tåle svangerskap, fødsler, nattevåk og livet med småbarn når man er 20-35 år. Man har et ekstremt dalende energinivå og behov for mye mer søvn og hvile når man bikker 30 år. For meg har slike hensyn vært viktig.

I en alder av 41 år er vi altså "ferdig" med barn mens vi fortsatt er forholdsvis unge nok til å orke og reise å gjøre mye gøy.

Som 40-50 åring (sa lenge helsa holder) så kan man selvsagt reise jorda rundt, ta en ny utdannelse, få ny jobb, dra på ryggsekk tur i asia, lære et nytt språk, hoppe i fallskjerm and so on. Men å få et friskt barn eller flere når man begynner å bikke 40-50 år er absolutt ikke selvsagt. For meg føltes det riktig å velge det naturen ville ha valgt, fremfor at jeg skulle brukt alle de unge årene mine på å realisere meg selv først, og så bli en middelaldrende mor.

Anonymkode: 5e0f8...839

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som får barn etter å ha fylt 40, men etter 50 år er det veldig uvanlig at det skjer. Om man mot formodning skulle bli gravid, så ender det som regel i spontanabort.

Anonymkode: fe390...bbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vel... jeg skal ikke dømme andre. Men, I min familie og i min mann sin familie så har alle fått de barna de "skal" før de er 30. Så for meg føles det rart og skulle være eldre. Jeg syntes f.eks det er viktig at barn og besteforeldre kan ha en fin relasjon. Hvis den nye trenden med å få barn sent fortsetter så vil man til slutt ende opp med at barn ikke får bli kjent med besteforeldre pga alderdom.

Anonymkode: 5e0f8...839

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Les selv hva du skriver, det står svart på hvitt!

Nå har jeg satt det i sammenheng for deg, slik at du kan lese det selv. 

Jeg er ikke den som skal skamme meg i denne samtalen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns man bør få alle barn man skal ha mellom 25-35 egentlig. Begge kjønn.

Anonymkode: 7a478...4b7

Skrevet
Knocks skrev (På 3.5.2025 den 1.19):

Var mange over 50 som fikk barn før prevensjon gjorde seg gjeldende. 

Det har aldri vært mange.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...