AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Til sommeren begynner jeg i ny fulltids fast jobb som sykepleier. Jeg har fått tilbud der jeg jobber nå, så jeg blir ansatt som sommervikar med den turnusen jeg har nå + ekstra så det blir totalt 100% fram til 1. september, også kommer jeg til å trå inn i den nye faste stillingen fra da. Jeg kommer jo da til å få enn mye større inntekt siden jeg både går betydelig opp i lønn og i antall timer jeg jobber. Vil det da lønne seg for meg å bytte til prosenttrekk i steden for tabelltrekk på skatten? Jeg har nå tabelltrekk og det har gått fint, men er redd for at jeg vil få en ordentlig baksmell neste år hvis jeg fortsetter med tabelltrekk når det blir en så stor variasjon i lønna mi. I og med at det er turnus så blir det vel også en større variasjon fra måned til måned enn det jeg har nå? Hvis noen har erfaring med det å gå plutselig opp i lønn og turnus så gjerne si hva dere gjorde for å unngå baksmell! Anonymkode: 36f92...5cd
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Så lenge fradragene ikke er endret vil tabellkortet være like riktig som det er nå. Tabellkort er basert på fradragene. Du kan evt. vurdere nytt skattekort senere på høsten. Du ser da hva du har beralt/skal betale, og kan unngå baksmell/for stor innbetaling. Anonymkode: 7fc99...a02 1
Abra Skrevet 2. mai #3 Skrevet 2. mai Det er vel tabelltrekk som er å foretrekke når lønna er variabel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå