Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet inn i en leilighet som jeg leier, og måtte leie uten skikkelig visning i forkant. Viser seg at gulvet er ganske slitent, med sprekker og skader, det er hull i veggen og store permanente flekker på kjøkkenbenker for å nevne noe.

Jeg har tatt 40+ bilder som jeg vil bruke som evt dokumentasjon om utleier påstår at jeg er skyld i disse skadene. Disse bildene vil jeg lagre digitalt uten at utleier kan påstå at jeg har trikset med datoen. Bildene ble tatt da jeg flyttet inn i går, dato og klokkeslett vises på bildeinfo, men jeg vet ikke om det er mulig å korrigere bildeinfoen, som kan gjøre bildene verdiløse som dokumentasjon.

Bare i tilfelle jeg kan bruke denne tråden som dokumentasjon også, så legger jeg inn noen av bildene her.

IMG_20250501_133258399_HDR_PORTRAIT.jpg

IMG_20250501_131750550.jpg

Anonymkode: b5ac1...7f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begrensning på antall mb ødela litt her, prøvde å laste opp fire bilder. Tar med et par bilder til. Men er det noen forslag til steder/måter for sikker juridisk lagring?

IMG_20250501_133415378_HDR_PORTRAIT.jpg

Anonymkode: b5ac1...7f4

Skrevet

Exif-info lagres i bildefila. Om du skal være veldig sikker på det kan man bruke den gamle metoden å legge en dagsfersk avis ved siden av etpar av bildene. Det er vanskelig å spå forsiden på en gratis lokalavis eller Aftenposten et år frem i tid. 

Google Drive, Onedrive, Dropbox, iCloud - alt fungerer

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi også beskjed til utleier nå at det er mye skader og spør om han er klar over dette. Og ta vare på meldingene.

Anonymkode: 481d0...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...