AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #1 Skrevet 1. mai 2025 Er kvinne i i slutten av 30 årene. I 2024 begynte jeg å løpe, og gikk ned 25 kg. Har siden før jul hatt smerter i høyre hofte. Især når jeg løper, men også i dagene etter, eller hvis jeg ligger på høyre side. Smerter er ved hoftekammen, og følger hoftekammen rundt, også litt innover. Har prøvd å holde flere måneder pause med å løpe, men merker fortsatt til smerter/ubehag. Noen som har erfaring i samme type smerte/skade ? Anonymkode: 077ae...a58
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #2 Skrevet 1. mai 2025 Hva har du gjort for å få hjelp med smertene? Du må få det undersøkt og få rette øvelser eller evt behandling. Anonymkode: 80d1f...037 1
Gjest Floriamint Skrevet 1. mai 2025 #4 Skrevet 1. mai 2025 Om du ikke har tatt bilde be om det, hos lege.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #5 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er kvinne i i slutten av 30 årene. I 2024 begynte jeg å løpe, og gikk ned 25 kg. Har siden før jul hatt smerter i høyre hofte. Især når jeg løper, men også i dagene etter, eller hvis jeg ligger på høyre side. Smerter er ved hoftekammen, og følger hoftekammen rundt, også litt innover. Har prøvd å holde flere måneder pause med å løpe, men merker fortsatt til smerter/ubehag. Noen som har erfaring i samme type smerte/skade ? Anonymkode: 077ae...a58 Sitter du mye med det ene beinet over det andre? I så fall er det lurt å ha begge beina i gulvet når man sitter fordi man da unngår strekk i hofta. Man kan feks få bursitt i hofta, så senebetennelse eller slimposebetennelse kan man få i alle ledd. Anonymkode: d8565...447
Grüner Skrevet 1. mai 2025 #6 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er kvinne i i slutten av 30 årene. I 2024 begynte jeg å løpe, og gikk ned 25 kg. Har siden før jul hatt smerter i høyre hofte. Især når jeg løper, men også i dagene etter, eller hvis jeg ligger på høyre side. Smerter er ved hoftekammen, og følger hoftekammen rundt, også litt innover. Har prøvd å holde flere måneder pause med å løpe, men merker fortsatt til smerter/ubehag. Noen som har erfaring i samme type smerte/skade ? Anonymkode: 077ae...a58 Det er vanlig å få litt mer plager med ledd i 40-årsalderen. Hvis en er litt tung og har feil sko kan en også lettere på belastningsskader. Men ta en tur til legen og hør.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #8 Skrevet 1. mai 2025 Ishasj smerter? Jeg har det samme,men det er i rompe/lår. Er stiv muskulatur. Anonymkode: 03be3...063
Hareena Skrevet 1. mai 2025 #9 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): slimposebetennelse Veldig vanlig løpeskade
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #10 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er kvinne i i slutten av 30 årene. I 2024 begynte jeg å løpe, og gikk ned 25 kg. Har siden før jul hatt smerter i høyre hofte. Især når jeg løper, men også i dagene etter, eller hvis jeg ligger på høyre side. Smerter er ved hoftekammen, og følger hoftekammen rundt, også litt innover. Har prøvd å holde flere måneder pause med å løpe, men merker fortsatt til smerter/ubehag. Noen som har erfaring i samme type smerte/skade ? Anonymkode: 077ae...a58 Gjør du øvelser for å sikre muskulaturen rundt løpingen? For du bør legge inn 15-30 min oppvarming med en rekke øvelser knyttet til rotering av hofter, bevegelighet etc før løpingen. Og så enten etter eller en annen dag legge inn 30-60 min med fokus på bevegelighet generelt. Kropp krever vedlikehold. Og bevegelighet er en av de aller viktigste fokusene vi kan ha (bevegelighet er ikke tøying - bevegelighet inkluderer fokus på styrke) Og så må du også ha inn faktisk styrketrening, selvsagt, oppå løpingen… Ikke slutt med løpingen, bare legg på andre ting i tillegg til den. Anonymkode: 9372e...9c5
Mezzosoprena Skrevet 1. mai 2025 #12 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er kvinne i i slutten av 30 årene. I 2024 begynte jeg å løpe, og gikk ned 25 kg. Har siden før jul hatt smerter i høyre hofte. Især når jeg løper, men også i dagene etter, eller hvis jeg ligger på høyre side. Smerter er ved hoftekammen, og følger hoftekammen rundt, også litt innover. Har prøvd å holde flere måneder pause med å løpe, men merker fortsatt til smerter/ubehag. Noen som har erfaring i samme type smerte/skade ? Anonymkode: 077ae...a58 HAR du vært hos lege?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #13 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er kvinne i i slutten av 30 årene. I 2024 begynte jeg å løpe, og gikk ned 25 kg. Har siden før jul hatt smerter i høyre hofte. Især når jeg løper, men også i dagene etter, eller hvis jeg ligger på høyre side. Smerter er ved hoftekammen, og følger hoftekammen rundt, også litt innover. Har prøvd å holde flere måneder pause med å løpe, men merker fortsatt til smerter/ubehag. Noen som har erfaring i samme type smerte/skade ? Anonymkode: 077ae...a58 Dette er sånn man har fagfolk til, du vet lege fysio osv. Anonymkode: cc21f...3f4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå