AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #1 Skrevet 1. mai 2025 Vi har nylig fikset plenen, sådd gressfrø for ca. 2 uker siden og har en katt som bare kommer og ødelegger. Den kommer og graver å går på do, noe som selvfølgelig ødelegger veksten når vi har sådd. Vi kjøpte kattemiddel og strødde rundt hele greia uten at det funket. Er det noen som har eller har hatt samme problem som vet noe som faktisk hjelper? Vi skal sette opp gjerde etterhvert. Men nå er problemet at den ødelegger der vi har sådd, og er jo kjedelig at det ikke skal komme gress der pga katten. Anonymkode: 64cd4...bae
Tabris Skrevet 1. mai 2025 #2 Skrevet 1. mai 2025 (endret) Du kan prøve sitrusfrukt. De fleste katter liker ikke lukten av sitrus. Endret 1. mai 2025 av Tabris 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #4 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hund. Anonymkode: e8792...b9b Vi har 2 store hunder, men disse er jo ikke ute i hagen når vi venter det skal spire Anonymkode: 64cd4...bae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #5 Skrevet 1. mai 2025 Tabris skrev (2 minutter siden): Du kan prøve sitrusfrukt. De fleste katter liker ikke lukten av sitrus. Jeg har lest det. Men vet ikke, skal en skjære opp og legge rundt eller akvise ut saften🤔 Anonymkode: 64cd4...bae
Tabris Skrevet 1. mai 2025 #7 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest det. Men vet ikke, skal en skjære opp og legge rundt eller akvise ut saften🤔 Anonymkode: 64cd4...bae Du kan enten legge ut noen skiver av f.eks appelsin eller sitron. Eller du kan bruke sprayflaske og spraye godt der de pleier å gjøre fra seg. Men regner med det må gjøres jevnlig da lukten jo ikke varer så lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #8 Skrevet 1. mai 2025 Gresset kommer til å spre seg uansett. Anonymkode: 6af9f...e54 1
Vibelator Skrevet 1. mai 2025 #9 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi har nylig fikset plenen, sådd gressfrø for ca. 2 uker siden og har en katt som bare kommer og ødelegger. Den kommer og graver å går på do, noe som selvfølgelig ødelegger veksten når vi har sådd. Vi kjøpte kattemiddel og strødde rundt hele greia uten at det funket. Er det noen som har eller har hatt samme problem som vet noe som faktisk hjelper? Vi skal sette opp gjerde etterhvert. Men nå er problemet at den ødelegger der vi har sådd, og er jo kjedelig at det ikke skal komme gress der pga katten. Anonymkode: 64cd4...bae Lån en hundebæsj av naboen og legg i hagen,pluss en elektronisk skremmer som aktiveres med bevegelse. Har begge deler og katten som brukte hagen min som do er borte
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #10 Skrevet 1. mai 2025 En litt sinna egen katt er det mest effektive, typisk en godt voksen sterilisert hunnkatt som er vant til å være alene. Anonymkode: e521e...ed9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #11 Skrevet 1. mai 2025 Tabris skrev (28 minutter siden): Du kan enten legge ut noen skiver av f.eks appelsin eller sitron. Eller du kan bruke sprayflaske og spraye godt der de pleier å gjøre fra seg. Men regner med det må gjøres jevnlig da lukten jo ikke varer så lenge. Da får vi prøve det. Håpe det hjelper Anonymkode: 64cd4...bae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #12 Skrevet 1. mai 2025 Vibelator skrev (22 minutter siden): Lån en hundebæsj av naboen og legg i hagen,pluss en elektronisk skremmer som aktiveres med bevegelse. Har begge deler og katten som brukte hagen min som do er borte Hundebæsj får jeg selv fra hundene mine 😅😆 men blir jo litt graps da. Men en skremmer hadde nok vært genial å ha, men så er det hvor jeg ka få tak i det fortest mulig. Regner med temu har, men det tar jo noen dager før vi får det. Anonymkode: 64cd4...bae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #13 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hundebæsj får jeg selv fra hundene mine 😅😆 men blir jo litt graps da. Men en skremmer hadde nok vært genial å ha, men så er det hvor jeg ka få tak i det fortest mulig. Regner med temu har, men det tar jo noen dager før vi får det. Anonymkode: 64cd4...bae Skremmeren lager lyder som også er plagsom for hunder. Bare nevner det. Anonymkode: 9ab1a...409
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #14 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skremmeren lager lyder som også er plagsom for hunder. Bare nevner det. Anonymkode: 9ab1a...409 Å da så. Trodde den bare beveget seg. Men sikkert mulig å finne en som bare beveger seg uten lyd også. Hvor kjøpte du? På nett eller i fysisk butikk? Anonymkode: 64cd4...bae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #15 Skrevet 1. mai 2025 Kan prøve å spraye med eddikvann i ytterkantene, de liker ikke det Anonymkode: a7c60...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #16 Skrevet 1. mai 2025 Jeg hadde alle naboens katter væskende her i bakgården, kunne se drollene på lang avstand. Så jeg brukte kaffegrut og knuste/moste eggeskall. Hver eneste grut, trakter to kanner daglig minst. Det spredde jeg ut hver dag i en ukes tid, deretter så sparte jeg det opp i en tom isboks og spredde ut en gang i uka. Tre år etterpå så går de fortsatt ikke på do her. Nå i dag har jeg samlet opp Grut fra tre kanner, gjør det samme i morgen og dagen etter det, så sprer jeg det jevnt. Og så gjentar jeg det en gang og to i løpet av sommeren. Sneglene er ikke begeistret for de heller. Jeg har plantet timian, sitrontimian, rosmarin, oregano, salvie, hvitløk, vårløk, gressløk og ramsløk, peppermynte, jordbærmynte ++ aromatiske urter rundt omkring i bedene også, de skal visst også være avskrekkende. Anonymkode: 3e731...700 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #17 Skrevet 1. mai 2025 Væskende= bæsjende... Autokorrekturen som slo inn. Anonymkode: 3e731...700 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #18 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Væskende= bæsjende... Autokorrekturen som slo inn. Anonymkode: 3e731...700 😂 Anonymkode: 64cd4...bae 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #19 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan prøve å spraye med eddikvann i ytterkantene, de liker ikke det Anonymkode: a7c60...d2a Det kan jo kanskje funke ja. Takk for tips😊 Anonymkode: 64cd4...bae
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #20 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde alle naboens katter væskende her i bakgården, kunne se drollene på lang avstand. Så jeg brukte kaffegrut og knuste/moste eggeskall. Hver eneste grut, trakter to kanner daglig minst. Det spredde jeg ut hver dag i en ukes tid, deretter så sparte jeg det opp i en tom isboks og spredde ut en gang i uka. Tre år etterpå så går de fortsatt ikke på do her. Nå i dag har jeg samlet opp Grut fra tre kanner, gjør det samme i morgen og dagen etter det, så sprer jeg det jevnt. Og så gjentar jeg det en gang og to i løpet av sommeren. Sneglene er ikke begeistret for de heller. Jeg har plantet timian, sitrontimian, rosmarin, oregano, salvie, hvitløk, vårløk, gressløk og ramsløk, peppermynte, jordbærmynte ++ aromatiske urter rundt omkring i bedene også, de skal visst også være avskrekkende. Anonymkode: 3e731...700 Så genialt! Eneste her er at vi ikke drikker kaffe, så vi har ikke kaffegrut med mindre vi har besøk😅 men om vi har så skal det prøves! Tusen takk for tips 🤩 Jeg har også lest om noen forskjellige planter som skal hjelpe. Lurer bare på om det faktisk hjelper eller om de bare ikke bryr seg. Anonymkode: 64cd4...bae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå