BareMay Skrevet 1. mai #1 Skrevet 1. mai Når du er farmor/farfar til barnebarn som du knapt har fått lov å ha en relasjon til pga av en mor som ikke har gjort noe annet en å lage drama og vanskeligheter med løgner og ned-snakking. Du vet at gaver gitt før til bursdager og utenom er blitt kastet og undergravde. Barnet har selvsagt blitt preget av dette og den negative holdningen er til å ta og føle på. Så kommer invitasjon til konfirmasjon med ønske om en pengegave. Er det da greit å la være å gi noe? Er det ikke forståelig at en prioriterer de barnebarna som har vært og er en stor naturlig del av livet?
AnonymBruker Skrevet 1. mai #2 Skrevet 1. mai BareMay skrev (3 minutter siden): Så kommer invitasjon til konfirmasjon med ønske om en pengegave. Er det da greit å la være å gi noe? Er det ikke forståelig at en prioriterer de barnebarna som har vært og er en stor naturlig del av livet? Er du troll? Eller tenker du å straffe barnet på grunn av mora? Anonymkode: 41daa...88a 18 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai #3 Skrevet 1. mai Undergravd, hva mener du her? Har moren til barna kastet eller tatt gavene? Ikke gjør forskjell på barnebarna pga at de har en fæl mor, sett heller pengene på en sperret konto barnet får når det blir myndig. Og gi selvsagt likt (ikke glem justering for prisøkning, veldig mange besteforeldre gir det samme år etter år til bursdager og annet, så de yngste i praksis får mindre). Anonymkode: a18b2...43d 6 2
Pås Skrevet 1. mai #4 Skrevet 1. mai Hvorfor skal du straffe barnebarna fordi moren deres er en heks? 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #5 Skrevet 1. mai Du forskjellsbehandler selvfølgelig ikke barnet! Om du er redd en pengegave ikke går til barnet snakker du med banken om muligheter for å opprette fond/el som barnet får disponere når det er myndig. Anonymkode: 25f1a...3f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Først av alt: Sønnen deres er en dust. Det er hans ansvar å sørge for at dere og hans barn får en god relasjon. For det andre: Jeg hadde aldri latt meg synke så dypt å ikke gi gave til familie Anonymkode: 0101e...66f 12 1
Ulven Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai Jeg hadde ikke gitt barnebarna mindre, men jeg hadde ikke gitt penger, men satt inn i sperret fond eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 1. mai #8 Skrevet 1. mai Ville sperret gaven frem til 18, men og forskjells behandle barnebarnet for og straffe foreldrene her, det er lavmål det. Da er du en like stor idiot spør du meg, og tar hevn på noen som har blitt negativ påvirkning på et barn i oppveksten. Gjør du det er du ikke noe bedre en den andre partneren i denne konflikten og viser bare du er like smålig om ikke verre Anonymkode: b9805...e9e 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #9 Skrevet 1. mai Mine barn har ei farmor som favorisere et barn framfor de to andre. Jeg synes det er forkastelig. Jeg har prøvd i alle år å skjerme barna mine slik at dem ikke skal se det og at dem skal gi farmor et godt forhold. Men jeg klarte det ikke. Mine barn er no voksen og har kuttet ut henne helt. Dem hilser ikke på a når dem møter a på butikken heller. Ufordragelig menneske. Anonymkode: 44cba...ebf 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai #10 Skrevet 1. mai Veldig trist situasjon. Jeg ville som andre sier, satt penger på konto som barnet fikk senere. Kanskje er det mulighet for å reparere forholdet til barnebarnet med tiden så ikke gjør situasjonen verre nå. Det er ikke barnets skyld. Anonymkode: 66447...fa5 3
BareMay Skrevet 1. mai Forfatter #11 Skrevet 1. mai Hvordan prøvde du "å gi farmor et godt forhold"? Hva slags oppdragelse er det å ikke hilse på farmor, eller andre kjente i butikken? Er ikke det ufordragelig? 2 2
BareMay Skrevet 1. mai Forfatter #12 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mine barn har ei farmor som favorisere et barn framfor de to andre. Jeg synes det er forkastelig. Jeg har prøvd i alle år å skjerme barna mine slik at dem ikke skal se det og at dem skal gi farmor et godt forhold. Men jeg klarte det ikke. Mine barn er no voksen og har kuttet ut henne helt. Dem hilser ikke på a når dem møter a på butikken heller. Ufordragelig menneske. Anonymkode: 44cba...ebf BareMay skrev (Akkurat nå): Hvordan prøvde du "å gi farmor et godt forhold"? Hva slags oppdragelse er det å ikke hilse på farmor, eller andre kjente i butikken? Er ikke det ufordragelig? Mitt svar her, var til dette.
Daria Skrevet 1. mai #13 Skrevet 1. mai Hvor er sønnen din i dette? Hvilket ansvar har han tatt for å bygge en relasjon mellom sitt barn og sine foreldre? 3
BareMay Skrevet 1. mai Forfatter #14 Skrevet 1. mai Daria skrev (1 minutt siden): Hvor er sønnen din i dette? Hvilket ansvar har han tatt for å bygge en relasjon mellom sitt barn og sine foreldre? Han har vært nære på å gi opp han og. Han har hatt samvær i helger og ferier. Alltid mye styr med alt fra klær til samvær som ble hindret osv. Han har gjort sitt.
BareMay Skrevet 1. mai Forfatter #15 Skrevet 1. mai Pås skrev (25 minutter siden): Hvorfor skal du straffe barnebarna fordi moren deres er en heks? Det er da ikke snakk om å "straffe". Mer når det er åpenbart at det ikke er noe rom for deg i deres liv, hva er vitsen? Sitter ikke akkurat på et hav av penger.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #16 Skrevet 1. mai BareMay skrev (10 minutter siden): Han har vært nære på å gi opp han og. Han har hatt samvær i helger og ferier. Alltid mye styr med alt fra klær til samvær som ble hindret osv. Han har gjort sitt. Da har han hatt helger og ferier til å også bidra til god relasjon mellom dere og barnebarna. Det er virkelig ikke mors ansvar. Han har ikke gjort sitt. Anonymkode: 0101e...66f 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #17 Skrevet 1. mai Har du/dere takket ja til å delta i konfirmasjonen? Altså selskapet? Anonymkode: dc5c6...206
AnonymBruker Skrevet 1. mai #18 Skrevet 1. mai Du gir selvfølgelig det samme til alle barnebarna. Hvis ikke er du ganske kort. Anonymkode: 06be1...011 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #19 Skrevet 1. mai Du gir likt, såklart. Men ikke gi kontanter, og ikke overfør penger til foreldrene. Gavesummen setter du på en sperret konto, som andre her i tråden har sagt. Konfirmanten er ikke myndig, og kan ta korttenkte valg hvis h*n får tilgang til pengene, eller i verste fall kan jo mor stjele pengene. På konfirmasjonsdagen overrekker du et kort og en "gavesjekk" der det fremkommer hva du har gitt og at disse pengene ikke er tilgjengelig før mottaker blir eldre. Anonymkode: 01766...15a 4
BareMay Skrevet 1. mai Forfatter #20 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da har han hatt helger og ferier til å også bidra til god relasjon mellom dere og barnebarna. Det er virkelig ikke mors ansvar. Han har ikke gjort sitt. Anonymkode: 0101e...66f Når mor forteller barna fra de er små direkte løgner om bestemor, så blir barna påvirket av det. Når du fra relativt små barn får spørsmål om det er sant at du....... osv, er det mor som er ansvarlig. Når barna er små, kan det være små uviktige ting, men som på barn virker.. Ikke alltid mor gjør det som er godt heller. Hvorfor så ensidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå