AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #61 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tullete å betale så mye når det er SÅ mange retter du kan lage i forkant og til og med fryse ned. Min plan er å lage så mye som mulig dagen før og kjøpe inn noe ekstra fra MENY. får hjelp med kaker. kjøp inn store glass med feta, oliven, aioli, sennepssaus, dressinger etc ferdigkuttet salat ferdigstekte kjøttboller og kyllingvinger det jeg lager dagene før er: potetsalat brød rødbetsalat bakte poteter pastasalat brokkolisalat pesto sauser og dressinger Samme dag: eggerøre laks, roastbiff etc på fat varme opp ferdigkjøpte kyllingvinger, kjøttboller mm. Anonymkode: 56f2c...a2e Så utrolig flink du er! Mulig jeg må ta inspirasjon av dere som lager selv og ordne en kombinasjon. ts. Anonymkode: 45415...ec5
NoaideBiehtar Skrevet 1. mai 2025 #62 Skrevet 1. mai 2025 Det finnes jo (mye!) billigere catering enn det da. Finnes i mange ulike prisklasser. Her koster for eksempel reinsdyrgryte 335 kroner per person. Biffgryte under 300 kroner. Koldtbord 380 kroner pr person.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #63 Skrevet 1. mai 2025 Helt unødvendig å kalle denne jenta bortskjemt prinsesse ol. Hun har bare kommet med et ønske, ingen har sagt at det blir sånn! Anonymkode: 129ea...de2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #64 Skrevet 1. mai 2025 I min familie har vi hatt koldtbord alle gangene. Alle har bidratt med noe, pai, salat, eggerøre, rundstykker, hjemmelaget syltetøy,laks, oliven, frukt, konfekt, kaker, boller, brus, saft osv. Dvs tanter, onkler og besteforeldre har bidratt i tillegg til konfirmantens foreldre. Det har blitt veldig billig. Anonymkode: 4a40f...37f 1
Summeer Skrevet 1. mai 2025 #65 Skrevet 1. mai 2025 Jeg lager maten til konfirmasjonen selv. Det er litt jobb å planlegge, men jeg koser meg med der også. Jeg lager noe på forhånd og fryser ned (kjøttboller og tomatsausen fryses hver for seg, mini quicher og kaker (lager sukkerbrød på forhånd) holder lenge ) så tar jeg fri to dager før for å rydde, vaske og lage det som ikke fryses. Oste/spekefat kan danderes og plastes godt, og bare skjærer opp frukt/legger til bær samme dagen. Mye kuttes og preppes, så det bare settes sammen på kvelden eller samme dag, ettersom holdbarhet. En nabo baker foccaccia og en kake. Mamma og en tante lager hver sin rett, noen andre tar med kake. Så har vi godt utvalg av is og toppinger i tillegg til kaker.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #66 Skrevet 1. mai 2025 Koldtbord her, 45 gjester - 15000kr får kjøpe inn drikke og lager kaker selv. Anonymkode: cb186...2d5
tussi84 Skrevet 1. mai 2025 #68 Skrevet 1. mai 2025 Kjøp og lag koldtbordet selv. Da sparer du en 19-20000 kr. Handle inn diverse pålegg og spør nærmeste familie om de kan bidra med en rett. Feks at noen lager eggerøre, andre kan lage noe annet. Av pålegg og andre retter så er Roastbiff, røket laks, karbonader med løk ved siden av, skinke, skinkestek noen populære valg. Reker, kavare, stekte kyllinglår og laks går også Ann. Av tilbehør: Potetsalat, agurk, tomater, paprika, løk, majones og remulade som eksempler. Vi hadde hjemmelaget koldtbord til 60 stk i bryllup vårt for 7 år siden. Brukte ca 6000 kr, og nesten halvparten av maten var igjen etterpå. Er vel en 7500 kr nå, men dere er kun ca 30 stk så da får man nok mye mat for 3000 til alle.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #69 Skrevet 1. mai 2025 Vi har bestilt kinesisk til min datters konfirmasjon. 3 forskjellige retter og rundt 165,- pr person. Veldig fornøyd med det👍 Anonymkode: 4bb4a...056
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #70 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så ha færre gjester da. Dere trenger ikke 35 personer. Anonymkode: 2e7ad...acd Eller bestill mat til litt færre enn man er. Avhengig av tema for maten kan man slenge fylle på en ekstra rett selv om man tenker det blir litt for lite mat. Men erfaringsmessig er det alltid mye rester uansett. Anonymkode: 8437e...91f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #71 Skrevet 1. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi blir ca 35 i konfirmasjonen og datteren ønsker seg catering som koster 695kr per kuvert. Raskt regnet blir det 25.000kr! Blir jo raskt mye penger ser jeg, men er dette vanlig å betale såpass mye? Andre alternativer dere bruker? Anonymkode: 45415...ec5 Lag lapskaus,alle liker det pluss at det koster ikke så mye å lage. Anonymkode: bf95a...a6f 1
MarianneE Skrevet 1. mai 2025 #72 Skrevet 1. mai 2025 Hmm... hadde konfirmant for 3 år siden, da var vi 28 gjester tror jeg. Betalte 12.000 for koldtbord og 2000 kroner for sushi I tillegg.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #73 Skrevet 1. mai 2025 Alle som skriver her at det er så mye billigere å lage selv. Er det egentlig det? Tiden dere bruker på er jo ikke gratis den heller. Vil også tipse om å ha selve festen på hotell. Der får man fort lånt "festrom" så lenge man kjøper maten der. Priser ligger gjerne 500-800 pr hode Anonymkode: fedc8...53c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #74 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 19.18): Lag lapskaus,alle liker det pluss at det koster ikke så mye å lage. Anonymkode: bf95a...a6f Tja. Ikke helt festmat kanskje? Anonymkode: 45415...ec5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #75 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 13.12): Har lest igjennom tråden. SvareneSvarene her spriker i alle retninger. Hadde de som svarer oppgitt hvor de bor, og hvilken inntekt familien har så ville man nok lettere sett, og kanskje enkelte også forstått, ulikhetene. Bor man i Beste Bærum, så er ikke prisen ublu, har familien samlet millioninntekter er heller ikke prisen ublu. Bor man derimot i kommunal utleiebolig, så er prisen her noen knapt noen foreldre ville hatt økonomi til. Vil og anta at det her er forskjell mellom om man bor i Oslo, i Haugesund, på landsbygda i Agder eller på landsbygda i Nord-Norge. Dette handler ikke bare om økonomi men og å skikk og bruk, tradisjoner, relasjoner til familie og venner og hva og hvordan det er vanlig å stille opp for hverandre og hjelpe hverandre, eller om dere vil hvordan man bidrar til å hjelpe noen man bryr seg om. På bondelandet ville en slik pris og en slik løsning bli sett på som noen som vil «flotte seg» og vise seg frem for både familie, naboer og venner. Avslutningsvis, vil jeg og tro at det er forskjell på om man har en konfirmant, og bare dette ene barnet eller om man sitter med fem bar som skal konfirmeres på løpende bånd. Det vil nok og ha betydning om konfirmanten får bunad til 60 000, uten å ha spart seg opp penger eller bunadsdeler til konfirmasjonen, som igjen er avhengig av familiens økonomi, og kanskje status utad. Anonymkode: 2a0e8...972 Enig med deg. Men bare så sinnsykt glad vi bor et sted (Oslo vest), der det å være raus og gavmild og godt vertskap verken betyr at man viser seg frem og flotter seg, eller at familie og venner ikke er hjelpsomme og ikke bryr seg!. Utrolig glad for at vi flyttet langt vekk fra den janteloven. Anonymkode: 6db25...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #76 Skrevet 4. mai 2025 Det kommer jo ann på om lokalet dere leier inngår med mat eller om det er mulighet å stå for maten selv? Leier man en gymsal eller forsamlingshus står man ofte helt fritt til å lage maten, men har man et lokale som er knyttet opp til hotell eller restaurant inngår det stort sett at de står for maten. Anonymkode: 39976...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #77 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 19.18): Lag lapskaus,alle liker det pluss at det koster ikke så mye å lage. Anonymkode: bf95a...a6f Alle liker ikke lapskaus, og det er definitivt ikke festmat. Anonymkode: 0a254...eb8 3
mimifin72 Skrevet 4. mai 2025 #78 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 12.41): Vi hadde dyrere enn det, hun fikk velge mellom 3-4 selskapsmenyer, det inkluderte alt, oppdekningen, servering og opprydning også. Poenget er jo ikke at det går an å få det billigere, eller hva andre gjør, men om dere har pengene og ønsker gjøre det sånn eller slik? Anonymkode: 6db25...4a0 Samme her. Kjempefornøyde både konfirmanten og gjestene. Money well spent
mimifin72 Skrevet 4. mai 2025 #79 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig med deg. Men bare så sinnsykt glad vi bor et sted (Oslo vest), der det å være raus og gavmild og godt vertskap verken betyr at man viser seg frem og flotter seg, eller at familie og venner ikke er hjelpsomme og ikke bryr seg!. Utrolig glad for at vi flyttet langt vekk fra den janteloven. Anonymkode: 6db25...4a0 Enig både med deg og den du siterte
Brunello Skrevet 4. mai 2025 #80 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 11.38): Der har dere laget ei fin liten prinsesse. Hun blir nok billig i fremtiden, stakkars mann som vinner hennes hjerte. Anonymkode: aaa74...b46 Hva er galt med å like god mat? Kanskje hun bryr seg mer om det enn vesker, sminke, klær og smykker. Da får i det miste mannen hennes være med å dele lidenskapen og ikke være en passiv tilskuer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå