Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi blir ca 35 i konfirmasjonen og datteren ønsker seg catering som koster 695kr per kuvert. Raskt regnet blir det 25.000kr! 

Blir jo raskt mye penger ser jeg, men er dette vanlig å betale såpass mye? Andre alternativer dere bruker? 

Der har dere laget ei fin liten prinsesse. Hun blir nok billig i fremtiden, stakkars mann som vinner hennes hjerte. 

Anonymkode: aaa74...b46

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaker ble det dugnad på👍🏼 Deler av middagen og (salat/brød) og resten bestilte vi, og da fikk vi ned prisen på kalaset😄 Jeg synest selv at det er kjekt å få bidra med litt mat til konfirmasjon og dåp💜

Anonymkode: 18c44...0ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så ha færre gjester da. Dere trenger ikke 35 personer.

Anonymkode: 2e7ad...acd

Det spørs da på hvor stor familie en har det da 

Anonymkode: f9377...fc4

• Nyttig 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi ordnet alt selv, hadde venn som er flink til å lagge mat. Så han stilte opp . Noe laget  i på forhånd, resten fikset han mens vi var I kirka

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der har dere laget ei fin liten prinsesse. Hun blir nok billig i fremtiden, stakkars mann som vinner hennes hjerte. 

Det vet du veldig lite om. Kan du ikke bare heller svare høflig eller la være?

ts.

Anonymkode: 45415...ec5

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi blir ca 35 i konfirmasjonen og datteren ønsker seg catering som koster 695kr per kuvert. Raskt regnet blir det 25.000kr! 

Blir jo raskt mye penger ser jeg, men er dette vanlig å betale såpass mye? Andre alternativer dere bruker? 

Betalte 800kr pr kuvert,pluss oppdekking og brus,kaffe ,kaker og alt annet. Du kan lage mat selv, men catering er enkelt og greit!

Anonymkode: afe21...ece

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanskelig er det å kjøpe inn mange pakker med spekemat, rømme, et par meloner, steke rundstykker og lage eggerøre av 75 egg? Da har du spart tjue tusen, men om man har fem-og-tyve-tusen for mye så er det jo bare å bruke pengene på det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke mulig å gå for en annen catering enn det konfirmanten ønsker seg. 

Ønske seg er ikke det samme som at hxn skal få det. 

Anonymkode: 89a4f...6e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

En jente i første halvdel av tenårene som, hvis hun selv kan velge, ønsker seg mat som viser seg å koste en del. Det mener du at viser at hun er en bortskjemt dritt som blir et mareritt å hanskes med som partner i voksen alder. Tror det er langt mer skadelig å besitte, eller være eksponert for, så totalt manglende refleksjonsevner som det du utviser her. 

Anonymkode: ddb13...6da

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Vet ikke hva slags mat dette dreier seg om, men erfaringsmessig blir det gjerne mye rester etter f.eks. koldtbord. Ville ergo ha bestilt mindre dyr mat og supplert med egen mat i tillegg. 

Kjør på med en gryterett, loff og salat. I tillegg en planke med spekemat. Selv digger jeg brokkolisalaten til Meny; lag flere skåler av det + potetsalat.

Kanskje litt pizza som valg hvis det kommer barn. 

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi laget koldtbord selv, med hjelp fra søsken, var ikke noe problem å få til siden det var kjølerom i lokalet vi leide. Hva vi betalte vet jeg ikke, men ble en brøkdel av hva du legger opp til. Så rik er jeg ikke at jeg vil betale 25000 bare for maten, så kommer klær og gave i tillegg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lagde all mat selv til mine tre barns konfirmasjoner. Synes ikke det var så mye jobb.

Anonymkode: 9f755...095

Jeg lagde også all maten til mine to barn, syntes ikke det var mer jobb enn å vaske rydde, vi hadde det nemlig hjemme også, 24 gjester.  Skal sies at vi har stort kjølerom og jeg bakte kun 1 kake. Syntes ikke vi fikk ekstremt med rester, visste at om vi tok catering ville det bli mye rester for de ville jo ikke visst at det gikk ekstremt mye eggerøre og knapt noe karbonader og laks.   Til 24 personer var waldorf og potetsalat oppskrift til 12.  Eneste av mat jeg forberedte på dagen var å steke eggerøre på morgenen, sette ferdiggjort brett med kylling i ovnen i 30 min og karbonader i airfryer i noen minutter, alt annet var klar dagen før.  Jeg lagde waldorf, potetsalat, salat, rundstykker dagen før.  Syntes det var minimalt med stress, hadde ikke engang serveringshjelp. Hadde kjøleelementer skjult under det meste så trengte aldri fylle på med ting.  Hadde vogn til all oppvask som ble tatt bort.  Nesten all mat ble servert i fat det kunne settes lokk på/var lokk eller lett settes plast over, mye var stablebart, kjølerommet tok alt, tok 10 minutter å rydde bort mat.   

Mens andre som har lokale må stresse med å pynte på morgenen/kvelden før og ikke vite om det var nok av alt, kunne vi pynte i flere dager. Kan sies at alt var ryddet og vasket opp før vi la oss, men ikke stress. 2 timers barnebursdag har vært mye mye mye mer stress

Viser bare at gjøre selv ikke alltid er så mye mer jobb. 

Anonymkode: b7b84...843

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva for catering er det da? Hvis det er koldtbord er det jo himla dyrt! Her tar nærmeste 370 pr pers. Det er koldtbord med alt - spekemat, karbonade, kabare, salater + +

Anonymkode: 973c6...e56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En jente i første halvdel av tenårene som, hvis hun selv kan velge, ønsker seg mat som viser seg å koste en del. Det mener du at viser at hun er en bortskjemt dritt som blir et mareritt å hanskes med som partner i voksen alder. Tror det er langt mer skadelig å besitte, eller være eksponert for, så totalt manglende refleksjonsevner som det du utviser her. 

Anonymkode: ddb13...6da

Det var da voldsomt til ordbruk, 15 åringen fikk spørsmål om hva hun ønsket til mat, jeg tenkte ikke over hva ting kostet når jeg var 15, gjorde du?

Anonymkode: 5a9e1...b53

• Liker 4
Skrevet

?

Ønske seg betyr ikke at hun får... Du kan jo spørre om hun er villig til å gi fra seg alle gaver, så folk heller bidrar til festen. Hvis dere ikke ønsker å bruke penger på det, ikke gjør det. 

Anonymkode: bac87...732

Hadde jeg fått det valget hadde det blitt pizzafest🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For 10 år siden brukte vi 4000 kr på kaker og mat og datteren vår hadde 50 gjester, vi ba en vgs på kokkelinja lage for oss gratis, og måtte bare ut med penger for maten. Det var innkjøpspris, dem trenger og lære dette så ta og forhør deg med det. Var nydelig mat. Vi hadde koldtbord. Nå har ting blitt litt dyrere men mye og spare. Kaker lagde vi selv og bestilte kun en. Men har man råd til 25 000 kjør på. Men mine barn får ikke noe i nærheten. Jeg fikk ikke det selv i barndommen, mine foreldre hadde hatt råd, men lært meg at selv om man har råd til det som er dyrt så er det ikke det man får. Jeg har aldri lidd og lært meg sparing og planlegge bedre og ikke det som er lettest. Som og lage alle kaker selv. Har også lagd mat til fest før 

Anonymkode: f375d...152

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var like mange, lagde maten selv for 5000

Anonymkode: 3397d...155

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er det virkelig vanlig med catering nå? Glad mine er så gamle at det var vanlig at hele slekten stilte opp på å lagde maten på ett billig lokale. Alle var fornøyde. 

Anonymkode: 8279b...e92

Det var helt vanlig med catering da jeg var konfirmant for 30 år siden også, selv om utvalget nok er større nå.

Man får fint billigere alternativer, men hvorvidt noe er dyrt kommer jo også an på hva man får for pengene - og hvs man synes det er verdt og har råd til. Tenåringen har ikke vondt av å få en leksjon i budsjett og pengebruk og beskjed om å velge noe som er innenfor budsjettet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oioi. Det var dyrt ja. Her lager jeg maten selv. Ikke så mye jobb med det, lager littnom gangen og fryser det ned. Tror alle skal få kost seg. Blir under 3000, vi blir ca 20 stk.

Anonymkode: 12fe1...652

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

For en utrivelig person du er. Stakkars dine nærmeste som sikkert må høre på spydigheter dagen lang. 

Anonymkode: 9046e...5a4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...