Gå til innhold

Omgangssyken i 14 dager?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på seks år har hatt omgangssyken i akkurat 14 dager nå. Hun har 1-2 dager med masse oppkast og diaré, så en dag som hun virker å være på bedringens vei. Så kommer det ny runde. Hun har litt feber. Var hos legen i går, og fikk beskjed om å levere avføringsprøve på fredag. Men må si jeg blir bekymret... Noen andre som har opplevd så langvarig omgangssyke hos barn? 

Anonymkode: 5f1e0...905

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun er allergisk mot noe? 

Anonymkode: d5d49...937

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd så lenge får håpe det bare er omganssyke da...til mine barn pleier jeg å gi den røde yt  sportsdrikken for elektrolytt når dem spyr  foretrekker den fremfor powerade  siden yt sin er mer naturlig og smaker bedre for barn.

Anonymkode: 2717e...368

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var unormalt lenge ja. Tok de blodprøver også? 

Anonymkode: 7ab75...bfb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 4.56):

Datteren min på seks år har hatt omgangssyken i akkurat 14 dager nå. Hun har 1-2 dager med masse oppkast og diaré, så en dag som hun virker å være på bedringens vei. Så kommer det ny runde. Hun har litt feber. Var hos legen i går, og fikk beskjed om å levere avføringsprøve på fredag. Men må si jeg blir bekymret... Noen andre som har opplevd så langvarig omgangssyke hos barn? 

Omgangssyke i 14 dager er bare ikke mulig. Her er det noe annet som er årsaken til oppkast og diaré. 
Når hun var hos lege i går, og angivelig skal ha hatt oppkast og diaré så lenge, så forundrer det meg at hun ikke er dehydrert og ble innlagt på sykehus med så mye og langvarig «omgangssyke». 

Anonymkode: 8ec98...8fc

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm…  neppe. De har sjekket crp osv. eneste gangen vi har hatt mageproblemer som ikke blir bedre etter 12 timer var da datter fikk blindtarmbetennelse. Forskjellen var at hun kastet ikke opp hele tiden, det ble etterhvert tydelig at hun kastet opp hver gang hun spiste. Faktisk hver gang det gikk noe annet inn enn rent vann.

Heng på legen spør du meg…. For nei, ikke normalt.

Anonymkode: 6bd29...3d2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de testet for salmonella? Slik du beskriver det minner om et søskenpar jeg kjenner, som hadde lignende sykdomsforløp. Det viste seg å være salmonella.

Anonymkode: 3224b...17b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt lignende her på min 6 åring, men ikke feber eller oppkast. Skikkelig diare med masse tømminger (30 på det meste) og så fin i noen dager før det begynner igjen. Legen mente det var omgangssyke og at hun smittet seg selv. Vart i snart 14 dager.

Anonymkode: 1bffe...60d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde «omgangssyken» som aldri ga seg. Det vil si vi trodde det ga seg hele tiden, men så begynte det på igjjen.. Det viste seg å være reflux. Han var halvannet år, vet ikke om reflux er vanlig hos større barn. Men hadde oppkast og diare som symptomer. 

Anonymkode: 79f49...f34

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Omgangssyke i 14 dager er bare ikke mulig. Her er det noe annet som er årsaken til oppkast og diaré. 
Når hun var hos lege i går, og angivelig skal ha hatt oppkast og diaré så lenge, så forundrer det meg at hun ikke er dehydrert og ble innlagt på sykehus med så mye og langvarig «omgangssyke». 

Anonymkode: 8ec98...8fc

Leste du ikke det jeg skrev i hovedinnlegget? Nå har hun ikke kastet opp på to dager, men fremdeles diaré og veldig vondt i magen etter mat.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke omgangssyke, for det er virus som går over etter et par dager. Høres ut som salmonella, campylobacter eller noe annet bakterielt som har satt seg skikkelig i tarmen. God bedring 

Anonymkode: d6af1...777

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke omgangssyke, for det er virus som går over etter et par dager. Høres ut som salmonella, campylobacter eller noe annet bakterielt som har satt seg skikkelig i tarmen. God bedring 

Anonymkode: d6af1...777

Omgangssyken kan vare en hel uke. 

Anonymkode: 79f49...f34

AnonymBruker
Skrevet

Minste på 3 spydde og hadde diaré i 8 dager, vi fikk beskjed om at det var adenovirus. 😊

Anonymkode: 46484...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...