AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Her er saken. Vi er ikke gode med økonomi, men eier hus og bil og har barn. Vi har Mastercardgjeld fordi vi bruker det som en slags forbrukskonto, rett og slett fordi vi går i minus hver måned. Vi skylder like over 60 000 kr. Samboeren min har nå fått en brennende interesse for bitcoins og vil helst spare så mye som mulig der. Og nå kommer uenigheten: jeg vil betale ned gjelden så fort som mulig, ikke «fylle opp» bitcoins så fort som mulig. Vi har akkurat fått inn noen tusenlapper som vi ikke forventet, han vil kjøpe bitcoins for hver krone. Jeg mener at det er idiotisk. Han vil betale ned Mastercardet han også, men pri 1 er bitcoins, og kommer det inn noe utenom skal det i bitcoins. Fordi: om noen år er sannsynligvis bitcoins blitt så dyrt at vi ikke har råd til å kjøpe, det er nå vi må gjøre Anonymkode: 7da82...d03
AnonymBruker Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april Jeg avsluttet innlegget uten spørsmål. Saken er den at jeg er sliten av konflikt og trenger støtte. Dette har pågått i månedsvis. Anonymkode: 7da82...d03 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april 1. Betal ned gjeld, 2. Så vurder krypto. Anonymkode: e2ed6...e44 21 11
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Selvsagt betaler dere ned forbrukslån før dere kjøper krypto! Og ja, jeg har krypto selv. Anonymkode: 1c7b6...074 21 11
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Jeg har selv bitcoin, og forstår hans synspunkt. BTC vil nok øke ja, og da er det kjipt å ikke være med tidligere enn senere. MEN, jeg jeg hadde prioritert kredittlån foran BTC. Sistnevnte er en luksus, og fortsatt en usikker invistering. Så jeg holder med deg her. Anonymkode: d647d...6e7 4
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Eeeee, man vil jo alltid kunne kjøpe en liten andel bitcoins. Jeg antar dere uansett ikke skal kjøpe en hel en liksom. Så om det er vits å kjøpe om tre år er jo avhengig av man tror det vil fortsette å gå opp om tre år. Dere skal selvfølgelig betale ned kredittkortgjelden. Jeg kjøpte bitcoin i starten av 2017, og hamstrer ikke nå liksom. Anonymkode: 04048...555 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Bare tull det med at bitcoin blir så dyrt at dere ikke kan kjøpe da. Én bitcoin i dag koster 983 243,86 kr. Det han gjør er å kjøpe andel av bitcoin. Noe man fint kan gjøre om noen år. Verdien kan selvfølgelig være høyere da og man får en mindre andel, men argumentet hans for at man absolutt må kjøpe nå er dårlig og noe han sier bare for å lure deg til å bli med på det. Anonymkode: 25e78...1cd 8 1
Gaia Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Første prioritet må være å betale ned gjeld. Kan ikke fatta at noen er så dumme (beklager ordbruken) at de mener at det er lurt å putte pengene i Bitcoin når man har 60.000 i forbruksgjeld. det første dere bør gjøre er å høre om dere kan få bakt inn disse i huslånet. Det er svindyrt å betale ned gjeld av forbrukslån. Det er vel rundt 20% rente, sikkert? Hvis dere får til dette, kan dere vurdere bitcoin, men dette må være penger dere har råd til å tape. 8 4
theawsomeguy Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Her er saken. Vi er ikke gode med økonomi, men eier hus og bil og har barn. Vi har Mastercardgjeld fordi vi bruker det som en slags forbrukskonto, rett og slett fordi vi går i minus hver måned. Vi skylder like over 60 000 kr. Samboeren min har nå fått en brennende interesse for bitcoins og vil helst spare så mye som mulig der. Og nå kommer uenigheten: jeg vil betale ned gjelden så fort som mulig, ikke «fylle opp» bitcoins så fort som mulig. Vi har akkurat fått inn noen tusenlapper som vi ikke forventet, han vil kjøpe bitcoins for hver krone. Jeg mener at det er idiotisk. Han vil betale ned Mastercardet han også, men pri 1 er bitcoins, og kommer det inn noe utenom skal det i bitcoins. Fordi: om noen år er sannsynligvis bitcoins blitt så dyrt at vi ikke har råd til å kjøpe, det er nå vi må gjøre Anonymkode: 7da82...d03 Endret 30. april av theawsomeguy
AnonymBruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april Nei, nei og nei. Dere har en lang vei å gå før dere skal handle krypto. Gjeld skal bort først, så bør dere ha en bufferkonto og klippe mastercardet. Først når det er gjort kan man se etter andre sparemuligheter, men selv da fraråder jeg dere krypto. Måten du skriver på viser at dere ikke har forståelse over hva krypto er, det er i praksis delvis regulert luft mennesker har bestemt skal være verdt noe. Krypto er ekstremt voldelig og du må kunne tåle å miste alt, satt på spissen kan bitcoin kræsje I morgen og bli verdiløst. Nei, på generell basis etter å fylt opp bufferkonto anbefaler jeg trygge fond også kan man heller leke seg med litt aksjer utover det Anonymkode: fe8ea...3d0 6 6
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): 1. Betal ned gjeld, 2. Så vurder krypto. Anonymkode: e2ed6...e44 1. Betal ned gjeld, 2. Dump mannen, eller i det minste 3) ikke ha felles økonomi med ham. Anonymkode: 45eee...c1b 6 4
Skogtusssa Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april For det første er han jo litt vel sent ute. For det andre er det å ha forbruksgjeld som øker for hver måned et lite lønnsomt trekk. Å gamble på aksjer eller annen valuta er greit/fornuftig om man har kontroll på økonomien. Det vil si at man har midler til å betale ned lån og avdrag på gjeld, og har overskudd etter utgifter, forbruk og fornøyelser. Å holde på slik mannen din gjør kan man gjøre mens man er ung, dum og singel. 2 1
K.B. Skrevet 30. april #14 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Her er saken. Vi er ikke gode med økonomi, men eier hus og bil og har barn. Vi har Mastercardgjeld fordi vi bruker det som en slags forbrukskonto, rett og slett fordi vi går i minus hver måned. Vi skylder like over 60 000 kr. Samboeren min har nå fått en brennende interesse for bitcoins og vil helst spare så mye som mulig der. Og nå kommer uenigheten: jeg vil betale ned gjelden så fort som mulig, ikke «fylle opp» bitcoins så fort som mulig. Vi har akkurat fått inn noen tusenlapper som vi ikke forventet, han vil kjøpe bitcoins for hver krone. Jeg mener at det er idiotisk. Han vil betale ned Mastercardet han også, men pri 1 er bitcoins, og kommer det inn noe utenom skal det i bitcoins. Fordi: om noen år er sannsynligvis bitcoins blitt så dyrt at vi ikke har råd til å kjøpe, det er nå vi må gjøre Anonymkode: 7da82...d03 Jeg tror dere bør sette dere ned sammen å se noen videoer om kryptovaluta og at alle som ikke er griftere vil påpeke at cryptovaluta er en scam og akkurat som MLM's så taper flertallet av de som investerer penger på dette. Crypto er ikke en ny revolusjonerende valuta, det er penger i alle hovedsak brukt av folk som ikke kan bruke vanlige penger da det vil lede til interesse fra skattemyndigheter og politi. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #15 Skrevet 30. april Betal ned gjeld først og så kan dere vurdere krypto, men kun hvis kryptoen blir en del lavere enn nå, kryptoen min har gått ned ett syv-sifret beløp siden nyttår, hveldigvis har de ikke kostet meg noe. Sparing i krypto er galskap. Anonymkode: 01082...35e
AnonymBruker Skrevet 30. april #16 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 1. Betal ned gjeld, 2. Dump mannen, eller i det minste 3) ikke ha felles økonomi med ham. Anonymkode: 45eee...c1b Dumpe noen over en slik ting? Latterlig. Anonymkode: d647d...6e7
AnonymBruker Skrevet 30. april #17 Skrevet 30. april K.B. skrev (11 minutter siden): Jeg tror dere bør sette dere ned sammen å se noen videoer om kryptovaluta og at alle som ikke er griftere vil påpeke at cryptovaluta er en scam og akkurat som MLM's så taper flertallet av de som investerer penger på dette. Crypto er ikke en ny revolusjonerende valuta, det er penger i alle hovedsak brukt av folk som ikke kan bruke vanlige penger da det vil lede til interesse fra skattemyndigheter og politi. Tullete svar. Dette viser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Anonymkode: d647d...6e7 2 2
K.B. Skrevet 1. mai #18 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Tullete svar. Dette viser bare at du ikke har peiling på hva du snakker om. Anonymkode: d647d...6e7 Krypto er for kriminelle folk eller folk som lefler med svindel. Du får onanere til krypto bros og guden din Musk.. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #19 Skrevet 1. mai 14 år for sent ute med bitcoin Anonymkode: 37853...781 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #20 Skrevet 1. mai Dere går i minus hver måned... Og har 60k i kredittgjeld... Dere går i minus. hver. måned. Og dere vil kjøpe bitcoin?? For et par skarve tusenlapper.. Er han mentalt utfordret? Anonymkode: 1c514...962 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå