AnonymBruker Skrevet 30. april #1 Skrevet 30. april Samboer velger ofte ha hjemmekontor, og da sitter han i stua (som regel med veldig dårlig humør). Det blir sånn at jeg vegrer meg for å bevege meg i det området. Når barna har kommet hjem er det ofte episoder der han blir sint fordi de leker/bråker. Mens jeg står og lager middag kan han kjefte om at jeg ikke har kustus på barna. Jeg sliter også veldig med hodepine. Jeg prøvde forklare han at det er vanskelig for meg å skjerme han fra alt når han velger å sitte i stuen. Da velger han å plystre høyt og overdrevent med vilje (han vet det er en vond lyd for hodet mitt og at det trigger hodepine). Hvordan kan jeg håndtere denne situasjonen akkurat nå? Annet enn å flytte, for det er noe jeg innser blir nødvendig Anonymkode: 4a982...456 8
Grønnastar Skrevet 30. april #2 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samboer velger ofte ha hjemmekontor, og da sitter han i stua (som regel med veldig dårlig humør). Det blir sånn at jeg vegrer meg for å bevege meg i det området. Når barna har kommet hjem er det ofte episoder der han blir sint fordi de leker/bråker. Mens jeg står og lager middag kan han kjefte om at jeg ikke har kustus på barna. Jeg sliter også veldig med hodepine. Jeg prøvde forklare han at det er vanskelig for meg å skjerme han fra alt når han velger å sitte i stuen. Da velger han å plystre høyt og overdrevent med vilje (han vet det er en vond lyd for hodet mitt og at det trigger hodepine). Hvordan kan jeg håndtere denne situasjonen akkurat nå? Annet enn å flytte, for det er noe jeg innser blir nødvendig Anonymkode: 4a982...456 Snakk med ham. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Trenger mannen et skikkelig headset som demper støy for dagene han er på hjemmekontor? Kjøp det, og be han holde kjeft med den plystringen. Anonymkode: 5c12e...1b2 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Har han muligheten til å sitte på et annet rom? Anonymkode: d33b7...ba8 4 2
Leamur Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Bare å sette ned foten: hvis du ikke tåler at de andre som bor her eksisterer så får du dra til kontoret å jobbe der! 24 14
Populært innlegg Blueberrymuffin Skrevet 30. april Populært innlegg #6 Skrevet 30. april (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samboer velger ofte ha hjemmekontor, og da sitter han i stua (som regel med veldig dårlig humør). Det blir sånn at jeg vegrer meg for å bevege meg i det området. Når barna har kommet hjem er det ofte episoder der han blir sint fordi de leker/bråker. Mens jeg står og lager middag kan han kjefte om at jeg ikke har kustus på barna. Jeg sliter også veldig med hodepine. Jeg prøvde forklare han at det er vanskelig for meg å skjerme han fra alt når han velger å sitte i stuen. Da velger han å plystre høyt og overdrevent med vilje (han vet det er en vond lyd for hodet mitt og at det trigger hodepine). Hvordan kan jeg håndtere denne situasjonen akkurat nå? Annet enn å flytte, for det er noe jeg innser blir nødvendig Anonymkode: 4a982...456 Gratulerer, du er sammen med en psykopat, ferdig snakka. Det er han som har valgt å sette seg i stua. Så blir han sint fordi at barn er barn. Han blir sint for at dere er der? Unnskyld, hva faen for en oppførsel er det. Han kjefter på deg, foran barna. Så plystrer han, fordi han vet at du får hodepine. Det han driver med er jo psykisk vold. Kom deg vekk og ta barna med deg, gjør det du må for å få foreldreretten. Et menneske som holder på slik bør ikke ha barn, punktum. Endret 30. april av Blueberrymuffin 36 26
malifika Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Bare setningen om at JEG ikke har kustus på barna hadde fått meg til å skille meg! Så kan han ha dem annenhver uke å få kustus på dem selv! 20 11
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Samboer velger ofte ha hjemmekontor, og da sitter han i stua (som regel med veldig dårlig humør). Anonymkode: 4a982...456 Hvis han velger å sitte i stua så kan han ikke klage på familieliv. Anonymkode: 0d05f...db7 17 6
AnonymBruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Hva gjør du hjemme på dagtid? Anonymkode: 3555d...1e4 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Må jo være en drømmepartner 🫨 Anonymkode: a868f...723 4
Carrot Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva gjør du hjemme på dagtid? Anonymkode: 3555d...1e4 DET var greien du hang deg opp i?? 🤔 sjarmerende.. Enig med alle over - tydelig beskjed, VI bor her men DU velger å jobbe her, du kan dra på kontoret om det passer bedre for deg. Og så ville jeg for egen del lagt til at han er farlig nær å bli en eks med bidragsplikt og samværsavtale om han ikke oppfører seg som en voksen forelder og god partner for denne formen for oppførsel er uakseptabel. 19 11
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april Carrot skrev (1 minutt siden): DET var greien du hang deg opp i?? 🤔 sjarmerende.. Enig med alle over - tydelig beskjed, VI bor her men DU velger å jobbe her, du kan dra på kontoret om det passer bedre for deg. Og så ville jeg for egen del lagt til at han er farlig nær å bli en eks med bidragsplikt og samværsavtale om han ikke oppfører seg som en voksen forelder og god partner for denne formen for oppførsel er uakseptabel. Jeg hang meg ikke opp i det. Jeg lurte bare på hva hun gjør hjemme på dagtid. Hvorfor er det ikke slik at ts er den som får en samværsavtale og bidragsplikt? Kjenner du til deler av historien her som vi andre ikke har blitt informert om siden du er så sikker på din konklusjoner? Anonymkode: 3555d...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva gjør du hjemme på dagtid? Anonymkode: 3555d...1e4 Dette var nærmere kl 17, da har jeg hentet barn og er hjemme. Han jobber noen ganger til kveldstid. Anonymkode: 4a982...456 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #14 Skrevet 30. april Er det hans barn? Da kan han ha kustus på dem selv. Spill musikk mens du lager mat. Anonymkode: d69d3...e07 3
AnonymBruker Skrevet 30. april #15 Skrevet 30. april Plystringen alene er grunn til å gjøre det slutt. Altså, du velger å fortsatt være sammen med noen som gjør deg vondt med vilje? Endel av det andre kan unnskyldes og bortforklares, men at han bevisst velger å være slem er uakseptabelt. Anonymkode: 399b0...240 13 5
AnonymBruker Skrevet 30. april #16 Skrevet 30. april Haha. For en sjarmklump av en mann. Anonymkode: db4b5...793 9
AnonymBruker Skrevet 30. april #17 Skrevet 30. april Stua er fellesområde, ingen har krav på å få sitte der i fred, spesielt ikke når ungene er hjemme. Han får flytte seg, og jeg hadde glatt laget middag med ekstra lyd om han nektet å diskutere saken. Om han plystrer på pur f så hadde jeg klikka, tatt pcn hans og lagt den demonstrativt inn på et annet rom. Makan til drittunge. Anonymkode: f88e8...d31 11 2
AnonymBruker Skrevet 30. april #18 Skrevet 30. april Hvorfor bruket man akkurat ordet muggen om å beskrive er humør (sånn historisk sett i Norge, ikke TS)? Synes det er merkelig Anonymkode: 43f67...44d
AnonymBruker Skrevet 30. april #19 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg hang meg ikke opp i det. Jeg lurte bare på hva hun gjør hjemme på dagtid. Hvorfor er det ikke slik at ts er den som får en samværsavtale og bidragsplikt? Kjenner du til deler av historien her som vi andre ikke har blitt informert om siden du er så sikker på din konklusjoner? Anonymkode: 3555d...1e4 TS skriver "Han" og referer til små barn, svært sjelden er det slik at far får full omsorg og mor får samvær OG i tillegg beskrier TS en mann som demonstrativt plystrer når han VET det er vondt for henne.. Så man trenger ikke vite så mye mer om historien for å skjønne at han ikke er en god forelder enn det TS beskriver i grunnen. Anonymkode: 2a14d...b1c 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #20 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS skriver "Han" og referer til små barn, svært sjelden er det slik at far får full omsorg og mor får samvær OG i tillegg beskrier TS en mann som demonstrativt plystrer når han VET det er vondt for henne.. Så man trenger ikke vite så mye mer om historien for å skjønne at han ikke er en god forelder enn det TS beskriver i grunnen. Anonymkode: 2a14d...b1c Du vet tydeligvis mer om saken enn det jeg gjør. Jeg er litt mer der at når jeg ikke har det hele bildet så konkluderer jeg sjelden eller aldri. Jeg leser hva hun skriver men når alt er den andres feil så er min erfaring at det er mye de swlv prøver å skjule. https://psykologisk.no/2025/03/vi-trenger-et-lovverk-mot-samvaerssabotasje-og-falske-anklager/ Anonymkode: 3555d...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå